به نظر می‌آید شرکت Virgin Orbit سعی دارد فرآیند ارسال موشک خود به مدار زمین را مجدداً آزمایش کند و آن را به سرانجام برساند. این مجموعه موشکی با نان LauncherOne آماده کرده و قرار است پیش از کریسمس آن را به فضا ارسال کند.
کد خبر: ۱۲۹۱۴۶۰

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اطلاعات منتشر شده شرکت ویرجین اوربیت این بار کمی برنامه خود را جدی‌تر گرفته و در نظر دارد موشک خود را با مسافران غیر انسانی پر به سفر مورد نظر بفرستند. این در حالی است که اقدام ویرجین اوربیت برای ارسال موشک به فضا در ماه می با شکست و ناکامی همراه بود.

مدیرعامل شرکت ویرجین اوربیت سعی دارد تا پایان ماه جاری اقدامات لازم برای پرتاب موشک خود به فضا را صورت دهد تا پیش از پایان سال موفقیت بزرگی را برای شرکت خود ثبت کرده باشد. این مجموعه همچنین موشک خود را با هدف بازگشت و استفاده دوباره از آن به فضا می‌فرستند و می‌خواهند همانند شرکت اسپیس ایکس در فرآیند ماموریت‌های فضایی صرفه‌جویی کنند.

شرکت مذکور موشک خود را به شیوه جدیدی به فضا خواهد فرستاد؛ این راکت توسط هواپیما تا نزدیکی‌های جو زمین حمل می‌شود و سپس از بدنه هواپیما ۷۴۷ خارج شده و فعالیت خود را آغاز می‌کند. این اقدام در ماه می نیز صورت گرفت اما به دلیل عدم فعالیت موتورهای موشک مورد نظر ماموریت با موفقیت به اتمام نرسید. بر اساس اطلاعاتی که ویرجین اوربیت از اقدام قبلی خود منتشر کرد؛ موتور موشک آن‌ها تنها ۱۰ ثانیه فعالیت داشته و علت آن نیز عدم دقت در محاسبه فشار وارد شده به آن بوده است.

سخنگوی شرکت ویرجین اوربیت اکنون اعلام کرده که آن‌ها از داده‌های اقدام قبلی خود استفاده کرده‌اند و این بار دیگر اشتباهات قبلی خود را تکرار نخواهند کرد. ویرجین اوربیت سعی دارد با ارسال موشک خود به فضا ماهواره‌ای جدید را در مدار زمین جایگذاری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها