مدیرکل بخش سرمایه گذاری و تسلیحات دفاعی یونان در اواسط ماه نوامبر تأیید کرد که آتن قصد دارد ۲۴ فروند جت اف -۳۵ را خریداری کند و با اشاره به «مقررات مالی داخلی و سایر قوانین قابل اجرا در چارچوب بودجه و کسری بودجه اتحادیه اروپا» خواستار تعجیل واشنگتن در انجام این سفارش شد.
کد خبر: ۱۲۹۱۱۹۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اسپوتنیک، «جئوفری پایات» سفیر ایالات متحده در یونان روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن علاوه بر استقبال از علاقه آتن به خرید جتهای جنگنده «اف -۳۵»، از این طرح در «بالاترین سطح» حمایت می کند.
پایات در سخنانی که متن آن روز دوشنبه در وبگاه رسمی سفارت آمریکا در یونان منتشر شد، گفت: «ما حمایت خود را از تهیه و تحویل [جت اف۳۵] اعلام می کنیم و در مورد یک برنامه خرید آتی- که مقدورات دفاعی یونان را توسعه داده، قابلیت همکاری با نیروهای مسلح ایالات متحده را تضمین کرده و ثبات منطقه ای را بهبود می بخشد- بطور تنگاتنگ همکاری می کنیم».
 
استقبال آمریکا از طرحِ یونان برای خرید ۲۴ فروند جنگنده «اف-۳۵»+عکس

سفیر آمریکا در ادامه مدعی شد که «تمام گزارشهای مغایر کذب و خلاف واقع بوده و نسخه ای جعلی از سیاست آمریکا است».
این دیپلمات آمریکایی با اشاره به اینکه رابطه دفاعی آمریکا و یونان یکی از «قدرتمندترین روابط نظامی آمریکا در قاره اروپا است»، گفت که واشنگتن «هر روز با یونان در حوزه پیشرفت قدرت رزمی» از جمله طرحهای اف -۳۵ همکاری می کند.
وی خاطرنشان کرد که «مسیر خرید و دریافت اف۳۵ یک فرآیند چندساله است» که بر پایه «موفقیتهای تحقق یافته در برنامه ارتقای [جت] اف۱۶ وایپر یونان بنا می شود».
 
استقبال آمریکا از طرحِ یونان برای خرید ۲۴ فروند جنگنده «اف-۳۵»+عکس

گفتنی است که مدیرکل بخش سرمایه گذاری و تسلیحات دفاعی یونان در اواسط ماه نوامبر تأیید کرد که آتن قصد دارد ۲۴ فروند جت اف -۳۵ را خریداری کند و با اشاره به «مقررات مالی داخلی و سایر قوانین قابل اجرا در چارچوب بودجه و کسری بودجه اتحادیه اروپا» خواستار تعجیل واشنگتن در انجام این سفارش شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها