فرمانده یگاه حفاظت محیط زیست گیلان از دستگیری شکارچی ۴۲ قطعه پرنده ماهی خوار مهاجر با نام  باکلان در گیلان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۹۰۴۶۵
به گزارش گروه حوادث  جام جم آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، ساسان اکبری پور روز شنبه افزود: در پی گزارش واصله مبنی بر اقدام مجرمانه فردی با هویت مشخص در قتل عام گسترده پرندگان مهاجر در حوزه استحفاظی شهرستان بندرانزلی اکیپی از یگان حفاظت محیط زیست و پاسگاه حسن رود پس از ردگیری شکارچی متخلف به محل اختفای وی اعزام شدند.
 
شکارچی 42 قطعه پرنده ماهی خوار مهاجر در دام نیروی محافظت از محیط زیست گیلان
وی اظهار داشت : گروه اعزام شده موفق به کشف و ضبط ۴۲ قطعه لاشه ذبح شده باکلان شدند که مراتب پس از تنظیم صورت جلسه برای طی مراحل قانونی و برخورد قضایی به دادگستری شهرستان ارسال شد.
وی بیان کرد: باکلان پرنده قوت گیلان نیست اما شکارچیان متخلف برای فروش به استان های هم جوار این گونه از پرندگان را شکار می کنند.
وی ادامه داد : باکلان ها بدلیل ماهی خوار بودنشان گاه، مزاحمت برای استخرهای ماهی محسوب می شوند و همین امر موجب شکار آنان از سوی پرورش دهندگان ماهی در استان می شود و علاوه بر این شکارچیان متخلف در مواردیاز آنها برای تاکسی درمی استفاده می کنند.
اکبری پور تصریح کرد: تالاب های غنی از مواد غذایی استان هر ساله میزبان ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار پرنده مهاجر از عرض های شمالی کره زمین است.
وی اظهار داشت : مهاجرت پرندگان از عرض های شمالی کره زمین شامل مناطق سردسیر سیبری و اروپای شرقی و غربی، همزمان با سرد شدن هوا و محدودیت منابع غذایی در این مناطق به تالاب های گیلان از اواخر شهریورماه آغاز می شود و این پرندگان تا نیمه یا اواخر فروردین ماه متناسب با درجه دمای هوا در تالاب های استان می مانند و از منابع غذایی آن تغذیه می کنند.
وی، شرایط مساعد آب و هوایی، فراوانی مواد غذایی مورد نیاز و امنیت را از دلایل فرود هزاران پرنده مهاجر شامل انواع مرغابی سانان، قو، غاز، پرستوهای دریایی و چنگرها و سایر پرندگان از ۸۱ گونه مختلف به تالاب ها و آبگیرهای گیلان بیان کرد.
پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در سطح حدود ۳۰ هزار هکتار از تالاب بین المللی انزلی، امیر کلایه لاهیجان، استیل آستارا، پارک ملی بوجاق کیاشهر و دیگر آبگیرهای گیلان زمستان گذرانی می کنند.
استان گیلان در اقلیم تقریبا خشک حوزه جغرافیایی این بخش از کره زمین با برخورداری از بارش سالانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیمتر باران و فراوانی آب بندان های طبیعی و منابع غذایی بخش مهمی از کریدورهای مهاجرت پرندگان را تشکیل می دهد.
تالاب های امیر کلایه، پارک ملی بوجاق و تالاب بین المللی انزلی بویژه پناهگاه حیات وحش سلکه، پناهگاه حیات وحش سرخانگل و منطقه حفاظت شده سیاه کشیم بیشترین میزان این مهاجرت را به خود اختصاص می دهند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها