در دنیای امروزی که همه ما برای رسیدن به آرامش و آسایشمان به سختی تلاش می کنیم، بد نیست تا برای امنیت و حفاظت از دارایی ها و سرمایه ی زندگی مان اهمیت بیشتری قائل باشیم.
کد خبر: ۱۲۸۹۱۷۶

به جرئت می توان گفت با همه گیر شدن استفاده از دوربین های نظارتی، میزان جرائم و اتفاقات ناخوشایند احتمالی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و قابل جبران می باشند.

چطور دوربین مدار بسته خود را نصب کنیم و چه گارانتی هایی برای خرید مناسب اند؟

بسیاری از افراد گمان می کنند نصب و استفاده از دوربین های امنیتی دردسر های زیادی داشته و هزینه های زیادی را بر آن ها تحمیل می سازد.

در حالی که حقیقت آن است که تهیه و نصب دوربین مدار بسته از ساده ترین و اصلی ترین گام ها برای بالا بردن و ارتقاء سطح امنیتی هر ساختمانی است.

بنابراین تنها با یک بار اقدام به تهیه و نصب تجهیزات امنیتی همچون دوربین های نظارتی، تا سال ها خیالی آسوده خواهید داشت.

از آن جایی که بسیاری از افراد با نحوه نصب و چگونگی انتخاب یک گارانتی معتبر و مطمئن بیگانه اند، در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی کاربردی و مفید را در اختیارتان قرار دهیم.

برای نصب و راه اندازی سیستم امنیتی خود باید از کجا شروع کنیم؟

گرچه برای راه اندازی دوربین های امنیتی دو راه کلی وجود دارد؛ اما اگر قصد دارید تا تجهیزات امنیتی که تهیه کردید را خودتان نصب کنید، کافی است تا طبق مراحل زیر پیش بروید:

انتخاب محل نصب دوربین

نکته ای که باید پیش از خرید تجهیزات امنیتی به آن توجه کرد، انتخاب و تعیین محل مناسب برای نصب دوربین مدار بسته می باشد.

با توجه به محل مورد نظر و فاصله آن مکان با سیستم مانیتور و دستگاه ذخیره تصویر می توانیم مشخص کنیم به چه نوع دوربین و چه میزان کابل کواکسیال احتیاج خواهیم داشت.

برای انتخاب محل نصب دوربین باید نکاتی همچون ارتفاع دوربین، در دسترس نبودن آن، جایگاه قرار گیری دستگاه DVR یا NVR، محل قرار گیری کابل ها و... توجه ویژه ای شود.

گزینش دوربین مدار بسته و تجهیزات مناسب

پس از آنکه محل نصب مورد نظر خود را انتخاب کردیم بهتر می توانیم درباره تعداد دوربین های مورد نیاز، مدل آن ها و سایر تجهیزات جانبی تصمیم گیری کنیم.

برای مثال اگر قصد دارید تا دوربین تهیه شده را برای فضای باز و محیط بیرونی یک ساختمان به کار گیرید؛ بنابراین دوربین های بالت برای شما مناسب تر خواهند بود.

این در حالی است که اگر بخواهید دوربین را در فضای داخلی ساختمان نصب کنید باید به فکر تهیه دوربین های دام باشید.

نکته دیگر آن است که دوربین های مدار بسته به دو دسته کلی AHD و IP تقسیم می شوند که به دلیل تفاوت های ساختاری و بنیادی شان، امکانات متفاوتی را در اختیار کاربر می گذارند بنابراین حتماً پیش از خرید، نیاز ها و انتظارات خود را از دوربین مدار بسته مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت بیشترین بازده ممکن را دریافت کنید.

اتصال کابل ها

چطور دوربین مدار بسته خود را نصب کنیم و چه گارانتی هایی برای خرید مناسب اند؟

در این مرحله بسته به نوع دوربینی که تهیه کرده اید، باید کابل متناسب با نوع تکنولوژی دوربین مدار بسته را تهیه کرده و آن را به دستگاه ذخیره تصویر متصل کنید. دوربین های آنالوگ یا AHD به وسیله انواع کابل های RG به دستگاه DVR متصل می شوند.

این در حالی است که دوربین های تحت شبکه یا IP اطلاعات خود را بر بستر پروتکل های شبکه انتقال می دهند و برای اتصال به دستگاه ذخیره ساز خود یعنی NVR به کابل های شبکه نوع Cat نیازمند اند.

البته انواعی از دوربین های تحت شبکه نیز وجود دارند که می توانند دیتای ثبت شده خود را از طریق ارتباط اینترنتی نیز با شبکه به اشتراک بگذارند. به این ترتیب شما به عنوان کاربر احتیاجی به تهیه کابل های متعدد و گوناگون نخواهید داشت.

اگر محیط کاری تان فضای محدود و کوچکی دارد، استفاده از دوربین های کابلی نیازهایتان را جوابگو خواهند بود و لزومی به خرید دوربین های تحت شبکه بی سیم نخواهید داشت.

در صورتی که از دوربین های آنالوگ استفاده می کنید، می توانید دوربین را به طور مستقیم به دستگاه DVR و سپس یک مانیتور متصل کرده و تصاویر را مشاهده کنید اما اگر دوربینی که تهیه کرده اید از نوع تحت شبکه است، ابتدا باید دوربین را به سوییچ متصل سازید.

بعد از این مرحله می توانید با استفاده از کابل های شبکه، دوربین را به طور غیر مستقیم به دستگاه ذخیره ساز NVR، رایانه و حتی مودم اینترنت متصل کنید تا تصاویر تهیه شده از طریق اینترنت حتی بر روی گوشی موبایل تان نیز قابل مشاهده باشند.

تنظیمات نرم افزاری

پس از انجام کابل کشی و اطمینان از اتصال دوربین با دستگاه ذخیره ساز و یا سوییچ، نوبت به نصب و تنظیم نرم افزار های خاص هر دوربین می باشد. البته این فرآیند متناسب با مدل دستگاه ذخیره ساز، نوع دوربین و برند تولید کننده می تواند برای هر کاربر تفاوت هایی داشته باشد.

با انجام تنظیمات نرم افزاری، قابلیت هایی همچون دسترسی همزمان به تصاویر چندین دوربین، تنظیم میزان روشنایی تصاویر، امکان پلی بک، تهیه فایل پشتیبان و انتقال تصاویر ضبط شده بر روی هارد برای کاربر فراهم خواهد شد.

توجه...

گرچه مراحل نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته چندان سخت نیست؛ اما برخی از فروشگاه های تجهیزات امنیتی وجود دارند که نیروی پشتیبان خود را به محل دلخواه شما اعزام کرده و تمام مراحل لازم برای راه اندازی دوربین را برایتان انجام می دهند.

به این ترتیب می توانید دوربین های مدار بسته خود را در کمترین زمان ممکن نصب کرده و شیوه کار با دستگاه های ذخیره ساز تصویر و نرم افزار های ویژه آن را نیز از تیم فنی اعزام شده بیاموزید.

اگر دوربین مدار بسته مان با مشکل مواجه شد چه اقدامی کنیم؟

چطور دوربین مدار بسته خود را نصب کنیم و چه گارانتی هایی برای خرید مناسب اند؟

همه ما این جمله معروف را شنیده ایم که می گوید:«پیشگیری بهتر از درمان است.» نکته ای که واضح است آن است که همیشه پیش از خرید هر نوع کالایی، به ویژه تجهیزات الکترونیک باید خطرات و مشکلات فنی احتمالی را نظر گرفت.

بنابراین بررسی اعتبار گارانتی و خدمات پس از فروش فروشگاهی که از آن خرید می کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است.

گارانتی در وهله اول عاملی برای خیال آسوده خریدار و ضمانتی برای اوست تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتواند آن را پیگیری کرده و راه حلی بیابد.

اما به غیر از این مورد، گارانتی یک محصول، مهر تأییدی است بر اصالت کالا، برند تولید کننده و هچنین فروشگاه عرضه کننده. بنابراین اگر پیش از گرفتن یک تصمیم شتاب زده، مزایا و ویژگی های گارانتی کالای مورد نظرمان را بررسی کنیم، قطعاً خرید موفق تر و رضایت بخش تری خواهیم داشت.

بهتر است بدانید...

در حال حاضر برند های مختلفی تجهیزات امنیتی و دوربین های مدار بسته خود را وارد بازار کشورمان می کنند که البته برخی از آن ها برند هایی غیر تخصصی و گاهاً غیر اصیلی اند که در کشورمان نمایندگی فروش مشخصی ندارند.

واضح است که خرید تجهیزات امنیتی و الکترونیک که از حساسیت بالایی برخوردارند از چنین برند هایی در آینده ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

چرا که برند هایی که اعتبار تأیید شده ای ندارند، خدمات پس از فروشی را نیز ارائه نخواهند داد و به این ترتیب هزینه ها و مشکلات بیشتری را بر ما تحمیل می کنند بنابراین با توجه به وضعیت اقتصادی این روزها، عقل حکم می کند تا گارانتی را فاکتوری تعیین کننده و مهم بدانیم.

چگونه از اصالت برند و تجهیزات امنیتی مورد نظرمان اطمینان یابیم؟

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، بهره مندی از خدمات پس از فروش و گارانتی قابل اعتماد نیازمند آن است که برند های اصیل و مطمئنی را انتخاب کنیم.

با توجه به محدودیت هایی که به واسطه همه گیری ویروس کرونا و بیماری های فصل سرما به وجود آمده است، امکان خرید حضوری و بررسی کالای مورد نظرمان وجود ندارد.

بنابراین معقول ترین و ایمن ترین راه ممکن برای خرید دوربین مدار بسته در روزهای اخیر، مراجعه به فروشگاه های اینترنتی تجهیزات امنیتی است.

یک فروشگاه اینترنتی می تواند از راه دور ما را با مشخصات کامل یک محصول آشنا کند و در عین حال تنوع بالایی از محصولات را در اختیار ما بگذارد.

آلرت ایران یک فروشگاه اینترنتی است که مدت هاست در حوزه عرضه تجهیزات امنیتی و پکیج دوربین مدار بسته فعالیت می کند.

این مجموعه متشکل از افراد متخصص و کار بلدی است که به صورت 24 ساعته به مخاطبان خود مشاوره رایگان می دهد و پاسخگوی تمام سوالات مشتریان خود می باشد.

یکی از مزایا و وجوه تمایز آلرت ایران با سایر فروشگاه های اینترنتی ارائه گارانتی 6+ است که ویژه این فروشگاه بوده و حتی پس از اتمام مدت گارانتی نیز شما را از خدمات ارزنده ای بهره مند می سازد.

به غیر از موارد گفته شده، آلرت ایران در صورت تمایل شما، تیم فنی خود را به محل دلخواهتان اعزام کرده و به نصب و راه اندازی سریع دوربین مدار بسته تان می پردازد.

مجموعه آلرت ایران گستره وسیعی از تجهیزات امنیتی را تحت پوشش خود قرار داده و به همین دلیل نیز دست خریدار را برای انتخاب باز گذاشته است.

اگر هنوز دوربین نظارتی مورد نظر خود را انتخاب نکرده اید پیشنهاد می کنیم تا سری به وب سایت آلرت بزنید و پیش از خرید مشخصات دوربین های انتخابی خود را با یکدیگر مقایسه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها