اوگور شاهین و اوزلم توئرِسی زوج پزشک و مشهوری هستند که می توانند جهان را تغییر دهند. چگونه؟ با کشف واکسن کرونا.
کد خبر: ۱۲۸۶۲۱۹

به گزارش جام جم آنلاین ، اوگور شاهین یک شرکت 2 میلیارد دلاری را پایه ریزی کرده است اما هنوز با دوچرخه در خیابان ها تردد می کند.

اکنون پزشک این متواضع  55 ساله به عنوان مدیر اجرایی یک شرکت بیوتکنولوژی آلمانی تبدیل شده و همسرش اوزلم توئرِسی  53 ساله  یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره شرکت بیوتک نیز در کنار او کمک شایانی به تحقیقات ساخت واکسن کرونا کرده است.

امروز شرکت های داروسازی فایزر و بیونتک ادعا می کنند که واکسن ساخت کمپانی آنها تا 90 درصد موثر است و جهش قابل ملاحظه ای در راه رسیدن نهایی به واکسن کرونا وجود ندارد.

شاهین در ترکیه متولد و در آلمان بزرگ شد ، جایی که پدر و مادرش در یک کارخانه فورد کار می کردند. شاهین که به عنوان پزشک آموزش دیده بود ، استاد شد و محققی در زمینه ایمنی درمانی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی در بیمارستان هایی در کلن و شهر جنوب غربی هامبورگ کار می کرد ، جایی که در اوایل کار  آکادمیک خود با ایمونولوژیست دیگری به نام  توئرِسی آشنا شد. تحقیقات پزشکی و انکولوژی به یک علاقه مشترک تبدیل شد.

توئرسی ، دختر یک پزشک ترکیه ای بود که به آلمان مهاجرت کرده بود. او یک بار در مصاحبه ای گفت که حتی در روز عروسی آنها ، هر دو وقت خود را برای کارهای آزمایشگاهی گذاشتند.

آنها با هم سیستم ایمنی بدن به عنوان یك متحد بالقوه در مبارزه با سرطان را در نظر گرفتند و سعی كردند تا به ساختار ژنتیكی منحصر به فرد هر تومور توجه كنند.

به گزارش روزنامه های آلمانی این دو در جمع 100 ثروتمند برتر آلمانی قرار دارند.

تلاش های این زوج برای ساخت واکسن کرونا می تواند یک اتفاق تاریخی باشد. هم اکنون 10 میلیون دوز از واکسن کمپانی آنها تهیه شده و امیدواری زیادی نسبت به موفقیت آنها وجود دارد.

بخش مهمی از تلاش ها برای ساخت واکسن کرونا متوجه این زن و شوهر است. آنها ناجی جهان می شوند؟

 

این زن و شوهر ناجی جهان شدند؟ (عکس)

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها