وزارت دفاع ارمنستان با بیان اینکه جنگ در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی»‌ به پایان رسیده، بر لزوم تقویت بیش از پیش ارتش و نیروهای نظامی این کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۸۶۱۴۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، بعد از اطلاعیه نخست‌وزیری ارمنستان درباره امضای توافقی با سران روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در منطقه قره‌باغ، وزارت دفاع این کشور بر اتمام درگیری‌ها در این منطقه صحه گذاشت.
 
 وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جنگ به پایان رسیده و کارهای بسیاری هست که باید انجام شود. ما از همگان می‌خواهیم که از هرگونه اقدام خرابکارانه اجتناب کنند».
 
در ادامه این بیانیه آمده است: «ما باید از اشتباهات گذشته درس بگیریم، به آینده نگاه داشته باشیم و ارتشی قوی بسازیم که مردم ارمنستان شایسته آن هستند».
 
بامداد امروز بود که «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرد توافقنامه‌ای را با روسیه و جمهوری آذربایجان برای پایان دادن به جنگ در قره‌باغ امضا کرده است.
 
پاشینیان تصریح کرد: «این پیروزی نیست، اما تا زمانی که شما اذعان نکنید که باخته‌اید، شکستی در کار نخواهد بود. ما هرگز اذعان نمی‌کنیم که باخته‌ایم و این آغاز عصر وحدت ملی برای ما خواهد بود».
 
بعد از آن بود که رسانه های ارمنستان از شکل‌گیری تظاهرات در برابر ساختمان نخست وزیری این کشور خبر دادند. معترضان ضمن مخالفت با توافق آتش‌بس، خواستار استعفای پاشینیان از نخست وزیری شدند.
 
جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه بود که در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد یک درگیری نظامی شده بودند. طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس بشردوستانه توافق کردند که دو بار با میانجی‌گری مسکو بود و بار سوم با میانجی‌گری واشنگتن حاصل شد، اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سرباز اسلام
Canada
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
۰
۰
دریغ از یه مطلب در مورد آزادی خاک اسلام (
واقعا که)

نیازمندی ها