ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند پس از نبردی 72 ساعته با شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در استان مأرب آنها را شکست دهند و چند موضع را به کنترل خود درآورند.
کد خبر: ۱۲۸۵۴۷۱

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، منابع خبری، امروز (شنبه)، از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب (شرق استان صنعاء) خبر دادند.

یک منبع نظامی یمنی در این ارتباط به خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با حمله گسترده به مواضع نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن در ناحیه «مدغل الجدعان» در شمال غرب استان مأرب، موفق شدند پس از نبردی که حدود ۷۲ ساعت به طول انجامید، روستای «الجوه» و چند موضع دیگر در اطراف این روستا به اضافه یک چهارراه استراتژیک را تحت کنترل خود درآوردند.

این منبع در ادامه گفت، این پیشروی پس از آن بود که ارتش یمن موفق شد چند روستا از جمله «الجرف»، «نبعه العلیا» و «السفلی» را به طور کامل تحت کنترل خود درآورد و بر تعداد زیادی موضع استراتژیک تسلط پیدا کند.

منبع یاشده همچنین خبر داد که درگیری‌های شدیدی میان دو طرف در «صحراء اللسان» و «الجفره» (استان مأرب) در جریان است بطوریکه ارتش یمن در تلاش است آخرین خطوط کمک‌رسانی نیروهای دولت مستعفی را در اردوگاه استراتژیک «ماس» را که تسلیحات سنگینی مثل توپخانه‌های خودکششی و موشک‌اندازهای ائتلاف سعودی را در خود جای داده است، تحت کنترل خود درآورد.

این منبع نظامی در ادامه همچنین مدعی شد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی چند موضع ارتش یمن را در ناحیه «مدغل» هدف قرار داده‌اند.

او همچنین گزارش داد که در در این درگیری‌ها، ۲۵ نفر کشته‌ و بیش از ۳۷ نفر مجروح شده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» نیز بتازگی خبر داده که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی موفق در شمال یمن، بسیاری از مزدوران ائتلاف را کشته یا زخمی کرده‌اند و سلاح‌های مختلفی را به غنیمت گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها