کد خبر: ۱۲۸۴۲۱۹
 
۴ نکته برای نوشتن یک رزومه قوی
 
نخستین چالشی که با آن روبرو می‌شوید، رساندن رزومه‌تان به دست اشخاص واقعی است. در طول دهه گذشته، ورود به سیستم‌های ردیابی درخواست‌کننده (ATS) با درج واژگان کلیدی مناسب، تبدیل به مکانی مقدس برای درخواست‌کنندگان کار شده است. این سیستم به مدیران استخدام کمک می‌کند تا بتوانند افراد ناشایست را بیرون کنند. نظرسنجی‌ها، نشان می‌دهد که بیش از نیمی از رزومه‌های دریافت شده برای هر آگهی استخدام، از درخواست‌کنندگانی بی‌صلاحیت است.
 
ATS به شما کمک می‌کند تا هر تهدیدی را تبدیل به فرصت کنید. شما به‌عنوان یک کارجو باید نگران باشید و بدانید که چگونه رزومه‌تان به دست افراد کارآزموده خواهد رسید. باید رزومه‌ای بسیار حرفه‌ای داشته باشید. مطمئن شوید که هنگامی‌که آن را به دست یک فرد واقعی می‌رسانید، تحت تأثیر قرار می‌گیرد و به مرحله بعدی مصاحبه راه می‌یابید. در اینجا، چهار نکته برای نوشتن یک رزومه قوی آورده شده است تا بتوانید به این هدف خود دست پیدا کنید. اما پیش آن، البته فراموش نکنید که رزومه‌سازهای حرفه‌ای در این راه می‌توانند به شما کمک شایان توجهی کنند. رزومه ساز کاربوم یک رزومه‌ساز قدرتمند همانند Visual CV که به‌کمک آن می‌توانید یک رزومه چشمگیر بسازید.
 
نتایج شما را راهنمایی می‌کنند
 
رزومه شما باید نشان دهد که شما راه‌حل مشکلات کنونی هستید زیرا قبلاً این کار را انجام داده‌اید. تجربه خود را به‌گونه‌ای ذکر کنید که هر جمله جلوی نتایج قرار بگیرد. به‌جای نوشتن «ارزیابی فرآیندهای کنونی و کوشش برای تغییر ساختار عملیات که منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد شود»، بنویسید: «هزینه‌های سربار حذف‌شده به میزان %۲۰ و افزایش %۴۵ درآمد حاصل از بازنگری کامل فرآیندهای فروش و عملیات برای دستیابی به بهترین بهره‌وری.»
 
اگر مانند یک مدیر فکر کنید، می‌توانید آنچه را که مدیران بیشتر به آن اهمیت می‌دهند را شناسایی کنید و مطمئن شوید که آن را در رزومه خود ذکر کرده‌اید.
 
دستاوردهایتان را کمی کنید
 
۴ نکته برای نوشتن یک رزومه قوی
 
به‌عبارت‌دیگر، از اعداد استفاده کنید. با افزودن ارقام به دستاوردهای خود، شواهد و مدارک قابل اعتمادی از عملکرد خود ارائه می‌دهید. اعداد می‌توانند با مقایسه کردن داده‌ها، به ارائه نتایج به دست آمده کمک کنند.
 
·         ۹۵% میزان مراجعه مشتریان، ۲ برابر بیشتر از میانگین شرکت
 
·         آموزش گسترده برای ۵۰۰ کارمند
 
این یکی از مواردی است که بسیاری از مردم با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و بسیار حیاتی است. کمی‌سازی موفقیت‌های شما، آن را در ذهن خواننده تقویت می‌کند. کمی‌سازی، یک جمله انتزاعی را به یک واقعیت سخت تبدیل می‌کند.
 
از واژگان فعال استفاده کنید
 
رزومه خود را با افعالی که انرژی و تکاپو را منتقل می‌کنند، پرکنید. افعال با دقت انتخاب‌شده نیز به شما کمک می‌کنند تا عبارات مشخصی ایجاد کنید که برای خواننده تصویر ویژه‌ای بیافریند.
اما مراقب باشید بیش‌ازحد از افعال مشابه استفاده نکنید. مترادف‌های قدرتمند را پیدا کنید.
 
موارد اضافی را حذف کنید
 
شاید این مهم‌ترین نکته برای نوشتن یک رزومه قوی باشد. متصدی استخدام و کارفرما ده‌ها رزومه دریافت می‌کنند؛ مطمئن شوید که خواندن رزومه شما بسیار آسان است. گزیده بنویسید، خاص باشید، واژگان اضافی را حذف کنید، جزئیات غیرضروری را حذف کنید، رزومه‌تان را بازبینی و ویرایش کنید و سپس دوباره آن را بازبینی و ویرایش کنید.
 
عصر دیجیتال، چالش‌هایی را برای درخواست‌کنندگان کار ایجاد کرده است، اما می‌توان بر آنها پیروز شد. وقت خود را صرف ساخت یک رزومه قوی کنید. اطمینان حاصل کنید که مورد توجه قرار خواهد گرفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مریم اکبری
United States of America
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
۰
۰
ممنون میشم راجع به فرق رزومه و CV هم مطلب بذارید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها