یکی از امیدواری‌های بزرگ دموکرات‌ها برای برد در انتخابات پیشرو رای‌هایی است که پیش از روز انتخابات داده شده است. رای‌هایی که تعدادشان در مقایسه با انتخابات قبلی بسیار فراتر رفته است.
یکی از امیدواری‌های بزرگ دموکرات‌ها برای برد در انتخابات پیشرو رای‌هایی است که پیش از روز انتخابات داده شده است. رای‌هایی که تعدادشان در مقایسه با انتخابات قبلی بسیار فراتر رفته است.
کد خبر: ۱۲۸۴۱۴۶

به گزارش جام جم آنلاین در حالی به روزهای پایانی رقابت ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می‌شویم که بایدن در سطح ملی با درصد بالا و در ایالت‌های مهم با درصد کمی بالاتر از ترامپ قرار گرفته است. مطابق با نظرسنجی فاکس نیوز بایدن ۵۲ درصد و ترامپ ۴۴ درصد در نظرسنجی‌ها رای دارند که این میزان در انتخابات قبلی ۴۸ به ۴۴ به سود کلینتون بود.

اگرچه به نظر می‌رسد دموکرات‌ها وضعیت مناسبی دارند با این حال انتخابات کنگره نیز یکی از رقابت‌های تنگاتنگ بین جمهوری خواهان و دموکرات‌ها است. در واقع دموکرات‌ها نخواهند توانست اکثریت سنا را بر عهده بگیرند مگر این که بتوانند ریاست جمهوری را نیز ببرند. با توجه به این که هریس به عنوان معاون رییس جمهوری می‌تواند در موارد اختلاف حرف آخر را بزند، دموکرات‌ها به سه رای دیگر برای مساوی شدن در سنا نیازمند هستند.

یکی از امیدواری‌های بزرگ دموکرات‌ها برای برد در انتخابات پیشرو رای‌هایی است که پیش از روز انتخابات داده شده است. رای‌هایی که تعدادشان در مقایسه با انتخابات قبلی بسیار فراتر رفته است. به عقیده برخی از کارشناسان تعداد رای پستی بالاتر به معنی کمتر شدن شانس ترامپ برای پیروزی است.

از طرف دیگر برخی از گروه‌های تحلیلگر نیز معتقدند در مقایسه با انتخایات گذشته تعداد زیادی از افراد وجود دارند که برای اولین بار رای می‌دهند.

کمپین ترامپ نیز اعلام کرده است که بسیاری از افراد که در انتخابات ۲۰۱۶ رای داده بودند اما در انتخابات ۲۰۱۸ غایب بودند در این انتخابات دوباره رای می‌دهند و وضع ترامپ در میان این افراد بهتر از بایدن است.

اما بایدن در میان کسانی که سال ۲۰۱۸ رای داده بودند اما سال ۲۰۱۶ رای نداده بودند ۲۱ درصد جلوتر است و وضع بهتری دارد. البته این آمار صرفا در میان کسانی است که تاکنون در رای گیری شرکن کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها