رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تشریح کرد

دام صرافی‌های‌ آنلاین «جعلی» برای سرقت پول‌های دیجیتال/ مراقب کلاهبرداران مبادلات ارزی باشید!

سرهنگ ولیپور گودرزی گفت: روز گذشته با رصد فضای مجازی تعداد ۲۵ نفر که معاملات فردایی را انجام می‌دادند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۲۸۳۴۱۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب در نشست خبری با موضوع دستگیری اخلال گران اقتصادی با اشاره به التهاب بازار ارز گفت:یکی از موضوعاتی که بازار ارز را ملتهب کرده بود بحث معاملات فردایی و اتاق‌های کاغذی بود که متاسفانه عده‌ای سودجو با سرمایه کم وارد بازار شده بودند و با ایجاد اتاق‌های کاغذی شروع به معاملات فردایی کرده بودند و طلایی بیش از ۱۰۰ کیلوگرم را جابه جا می‌کردند.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این موضوع التهاب زیادی را ایجاد کرده بود، جلسه‌ی هم اندیشی بین پلیس، بانک مرکزی و دادسرای اقتصادی برگزار شد. عملا معاملات فردایی کار غیرقانونی و غیر شرعی است و تصمیم گرفتیم با این افراد یه صورت قانونی برخورد کنیم.
 
وی تصریح کرد:این کار از هفته‌ی قبل شروع شد و ۵ نفر از کسانی که اتاق‌های کاغذی تشکیل داده بودند و اقدام به معاملات فردایی می‌کردند دستگیر شدند. روز گذشته با رصد فضای مجازی و حقیقی تعداد ۲۰ نفر دیگر که معاملات فردایی را انجام می‌دادند با هماهنگی قضایی دستگیر شدند و تحت نظر هستند.
 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب با اشاره به پرونده‌های زمین خواری اظهار کرد:دو نفر متهم فراری داشتیم که بیش از یک هزارنفر شاکی دارند و با زمین خواری و بااسناد جعلی از سال ۹۳ اقدام به فروش زمین می‌کردند، ولی عملا زمینی را تحویل نمی‌دادند و تحت عنوان تعاونی کارگری اقدام به این کار می‌کردند. این افراد در هفته گذشته دستگیر شدند و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.
 
گودرزی در رابطه با کالای قاچاق گفت: یک انبار قاچاق در جنوب تهران کشف و پلمب شد که ۲۰۰ تن تنباکوی ساخت کشور ترکیه را نگه داری می‌کردند. ارزش این اموال ۴۰ میلیارد تومان است، همچنین کارگاهی را در جنوب شناسایی کردیم که دارو‌های تقلبی را به عنوان ضد درد مفاصل می‌ساختند که قبل از اینکه یک بسته از این قرص‌ها را به فروش برسانند دستگیر شدند.
 
وی با اشاره به به گشت‌های مشترکی که برای احتکار کالا‌های اساسی است بیان کرد: در هفته‌ی گذشته‌ی چند انبار احتکار کننده کالا‌های اساسی و روغن پلمب شد و کالا‌هایی که در انبار است تحویل فروشگاه‌ها خواهد شد.
 
وی ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی با پشتیبانی اطلاعات اقتصادی و اطلاعات مردمی که داده می‌شود، انبار‌هایی که اقدام به احتکار روغن و کالا کرده اند را شناسایی می‌کند و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. هفته‌ی گذشته ۲۲ تن روغن کشف شد و در اختیار مردم قرار گرفت.
 
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر از دلالان ارزی را شناسایی و دستگیر کرده ایم و ارز‌هایی که کشف می‌شود را تحویل بانک مرکزی می‌دهیم. هر معامله‌ای اگر در جایی به جزء صرافی‌ها انجام شود غیر قانونی است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها