رییس سازمان اداری و استخدامی بخشنامه نحوه اجرای دورکاری کارکنان به میزان ۵۰ درصد را به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۲۸۲۶۱۹

به گزارش جام جم آنلاین از سازمان اداری و استخدامی، به موجب این بخشنامه، لازم است دستگاه‌های اجرایی ضمن توجیه کارکنان خود در خصوص هدف ستاد مدیریت و مقابله با کرونا از اتخاذ این تصمیم، با اتخاذ روش‌هایی مانند نوبت‌بندی به صورت روزانه (حضور یک روز درمیان کارکنان)، کاهش حضور کارکنان در ادارات را به نحوی برنامه‌ریزی کنند که امکان مسافرت‌های بین شهری و ترددهای غیرضروری درون شهری به حداقل کاهش یابد.

همچنین دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات حوزه مسئولیت خود با حضور ۵۰ درصد کارکنان، ترتیبی اتخاذ کنند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع، به‌ویژه «خدمات ضروری»، وقفه‌ای ایجاد نشود.

لازم است دستگاه‌های اجرایی‌ که حجم و نوع خدمات آن‌ها به‌نحوی است که حضور بیش از ۵۰ درصد کارکنان در ادارات تابعه آن‌ها در شهر تهران اجتناب‌ناپذیر است، ضمن تعیین میزان کاهش حضور کارکنان خود با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه، مراتب را تا دهم آبان‌ماه به این سازمان اعلام کنند.

به موجب بند سوم این بخشنامه، تمام مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ترتیبی مکلفند ترتیبی اتخاذ کنند تا کارکنانی که از حضور در محیط کار معاف می‌شوند، در محل سکونت خود حاضر و با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود وظایف خود را به‌صورت دورکاری از منزل انجام دهند. درصورت عدم امکان انجام وظایف کارکنان مشمول این بخشنامه به‌صورت دورکاری و با توجه به ضرورت کاهش حضور کارکنان در محیط اداری برای تحقق اهداف فاصله‌ گذاری اجتماعی، سایر کارکنان تا سقف ۵۰ درصد به صورت نوبت‌بندی روزانه از حضور در محل کار معاف شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها