تحقیقی جدید نشان می‌دهد که عمل جراحی برای درمان چاقی می‌تواند طول عمر افراد را زیادتر کند. این مطالعه که در کشور سوئد و بر روی ۴ هزار نفر انجام شده است ۲۰ سال به طول انجامیده و نتایج خیره کننده‌ای دارد.
کد خبر: ۱۲۸۱۸۴۷
به گزارش جام جم آنلاین، نتیجه این تحقیق نشان ‌می‌دهد افراد چاقی که برای درمان چاقی خود جراحی کرده‌اند به نسبت افراد چاق بدون جراحی ۳ سال بیشتر عمر کرده‌اند و در واقع عمل جراحی چاقی می‌تواند طول عمر را افزایش دهد.
 
این تحقیق نشان می‌دهد که شاخص وزنی BMI افراد چاق پس از عمل جراحی ۱۱ واحد پایین‌تر می‌آید. با این حال پزشکان حاضر در این تحقیق به این نکته اشاره می‌کنند که علی رغم افزایش طول عمر با این عمل،
همچنان طول عمر افرادی با وزن متوسط نسبت به این افراد ۶ سال بیشتر است.
 
دکتر جان مورتون درباره این تحقیق می‌گوید که اگر این عمل در سنین پایین‌تر انجام شود احتمال افزایش طول عمر بیشتر است چرا که هر چه بدن بیشتر با چاقی درگیر باشد بیماری‌های مزمن بیشتری را به وجود خواهد آورد و با معکوس کردن این فرایند می‌توان به طول عمر افراد اضافه کرد. 
 
یکی دیگر از افرادی که این تحقیق را بررسی کرده اضافه می‌کند که عمل چاقی اگر چه عاملی خارق العاده برای افزایش طول عمر نیست اما می‌تواند تاثیری جدی داشته باشد. با این حال این عمل باید زمانی انجام گیرد که شرایط غیرقابل تغییر در بدن به وجود نیامده باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها