تولید شیرآلات، فرآیند پیچیده و جذابی است که در طی آن آلیاژ شمش برنج به شیرآلات زیبا و ظریف تبدیل می شود. در قیمت گذاری شیرآلات عواملی مانند وزن شیرآلات یا همان میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر، پیچیدگی طراحی، گارانتی، هزینه های سربار و ... مؤثر است.
کد خبر: ۱۲۸۱۶۴۳

در ادامه، این عوامل برای انواع شیرآلات بررسی شده اند تا با دلایل گستردگی رنج قیمت شیرآلات ارزان تا شیرآلات لوکس آشنا شوید و در مورد عادلانه بودن قیمت شیرآلات مورد پسند خود تصمیم گیری کنید.

قیمت شیرآلات چطور تعیین می شود؟

قیمت شیرآلات

دامنه قیمت شیرآلات، از قیمت شیرآلات ارزان تا لوکس را شامل می شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت شیرآلات توجه دارند.

در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی شوند. کیفیت شیرآلات، لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن شیرآلات با دست قابل تشخیص نیست.

به طور مثال، شیرآلات ارزان قیمتِ باکیفیت نیز ممکن است از نظر وزنی سبک باشند. وزن شیرآلات، نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت شیرآلات است؛ اما سنگین بودن شیرآلات، نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه، مهمترین عامل در تعیین کیفیت شیرآلات است.

مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت شیرآلات، به شرح زیر است:

وزن شیرآلات بهداشتی

در صورتی که ماده اولیه شیرآلات بهداشتی یکسان باشد، وزن شیرآلات یکی از عوامل تعیین کننده قیمت شیرآلات است. بدیهی است است که اگر در تولید یک مدل شیرآلات بهداشتی آلیاژ شمش برنج بیشتری به کار رفته باشد، هزینه تهیه مواد اولیه آن مدل بالاتر خواهد بود.

طرح شیرآلات بهداشتی

برخی طرح های شیرآلات بهداشتی کپی هستند و هزینه و نیروی زیادی صرف طراحی آنها نشده است.

در این حالت اگر تولید کننده آنها برندی معتبر باشد، حتی اگر محصول نهایی طرحی تکراری داشته باشد، امکان قیمت گذاری بالا بر روی آن محصول وجود دارد.

حال شرکتی را در نظر بگیرید که با وجود تمامی مشکلات و هزینه های خلاقیت، واحد طراحی به روزی دارد که به صورت مداوم مشغول نوآوری و ارائه طرح های خاص است. نوآوری هزینه بر است. رسیدن به طرحی که هم زیبا باشد و هم غیر تکراری و در نهایت مورد پسند مصرف کننده قرار گیرد، نیاز به آزمون و خطا دارد. اما شیرینی تولید محصول خاص و استثنایی و ایجاد تنوع واقعی در بازار به تمامی این سختی ها می ارزد.

شیرآلات کاویان، که یکی از برندگان مسابقه طراحی صنعتی آیدیران است، همواره به خلق شیرآلات با طرح های انحصاری باور داشته است.

از جمله مدل های جذاب این شرکت می توان به مدل های بیتا (طرح قو)، تیدا (طرح پنگوئن)، توکا (طرح پرنده) اشاره کرد.

در صورتی که با این شرکت تولیدکننده شیرآلات بهداشتی آشنایی ندارید، توصیه می شود پیش از خرید شیرآلات بهداشتی، حتما به فروشگاه اینترنتی شیرآلات کاویان سر بزنید.

قیمت شیرآلات چطور تعیین می شود؟

برند تولید کننده شیرآلات

برند شیرآلات یکی دیگر از عواملی است که تعیین کننده قیمت شیرآلات است. در نظر داشته باشید که برند لزوماً به معنای کیفیت بالاتر نیست؛ اما دست برندهای شناخته شده در تعیین قیمت های بالاتر باز است. تولید کنندگان بسیاری هستند که پس از برند شدن، دیگر نگران کیفیت محصولات خود نیستند، چرا که نام آنها شناخته شده است و در هنگام خرید شیرآلات، به هر حال مورد توجه مصرف کنندگان قرار خواهند گرفت البته برندهای بسیاری نیز با هدف بلند مدت، بهبود مستمر را به صورت دائمی مورد توجه قرار می دهند و برند خود را بر پایه کیفیت به مصرف کنندگان می شناسانند و نه صرفاً به واسطه تبلیغات.

گارانتی شیرآلات

گارانتی شیرآلات نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت شیرآلات است. حتی پس از گذراندن تمامی مراحل کنترل کیفیت و عرضه شدن محصول نهایی به مصرف کننده، ممکن است شیرآلات دچار ایراد فنی و یا عملکردی شود. در چنین حالتی گارانتی و خدمات پس از فروش اهمیت خود را نشان می دهند. تولید کنندگانی که همراه با محصولات خود گارانتی معتبر نیز ارائه می دهند، قیمت تمام شده بالاتری دارند، چراکه خدمات پس از فروش برای شرکت ها به معنی صرف هزینه جهت اعزام نیروی متخصص خدمات پس از فروش، قطعات تعویض و در مواقع لزوم تعویض کل شیرآلات است. مبلغ بالاتری که شما جهت گارانتی در هنگام خرید شیرآلات پرداخت می کنید، نسبت به هزینه ای که باید در صورت خراب شدن شیرآلاتی بدون گارانتی باید پرداخت کنید، ناچیز است.

قیمت شیرآلات چطور تعیین می شود؟

سخنی مستقیماً با شما!

درست است که قیمت شیرآلات یکی از مهمترین عوامل تصمیم گیری در هنگام خرید شیرآلات بهداشتی و ساختمانی است. اما اگر می خواهید از پرداخت هزینه مالی و زمانی مجدد پرهیز کنید، در زمان خرید مواردی مانند جنس شیرآلات، اعتبار شرکت تولید کننده و طرح خاص شیرآلات را در نظر بگیرید و سپس در مورد عادلانه بودن/نبودن قیمت شیرآلات تصمیم گیری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها