مهدی مهدی‌پور : دو نایب‌قهرمانی موفقیت است، اما نه برای استقلال
کد خبر: ۱۲۸۱۱۳۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پارس فوتبال، در روزهایی که رفتن یا ماندن علی کریمی به دغدغه و نگرانی اصلی هواداران استقلال تبدیل شده، مهدی مهدی‌پور هافبک دفاعی فصل گذشته ذوب‌آهن در سکوت خبری به استقلال پیوست تا شاید جایگزین مناسبی برای کریمی باشد، هرچند مهدی مهدی‌پور عقیده دارد که به‌جای شماره ۶ به استقلال نیامده و به‌دنبال این است که جایگاه خودش را در تیم فکری پیدا کند. گفت‌وگو با مهدی مهدی‌پور را در ادامه می‌خوانید.

                                    دنبال جایگاه خودم در استقلال هستم، نیامدم تا جای علی کریمی را بگیرم !                                                                                                               از حضورت در استقلال و تمرینات این تیم شروع کنیم. فضای کار را در تیم جدیدت چطور دیدی؟

مهدی مهدی‌پور گفت:

فضا که خیلی دوستانه بوده و بچه‌های تیم اکثرا دوستان قدیمی هم هستیم، تا جایی‌که با برخی از همبازیان جدید در استقلال از خیلی سال‌ها پیش و در زمان‌هایی که سن ما خیلی کم بود، همدیگر را از اردوهای تیم ملی می‌شناسیم. به‌طور مثال با فرشید اسماعیلی از ۱۰ سالگی دوست هستیم و در اردوهای تیم‌های ملی رده‌های سنی با هم بودیم. درمجموع یک جو صمیمی و دوستانه در تیم وجود دارد. از همان لحظه ورود و روز اول احساس غریبی به من دست نداد و یک فضای بسیار مثبت و صمیمی را تجربه کردم.

کار با کادر فنی تمام‌استقلالی این تیم چطور است؟

استقلال یک کادر فنی پربار و فنی دارد. همه این عزیزان از اساتید و بزرگان فوتبال محسوب می‌شوند، کسانی که هم برای استقلال و هم برای فوتبال ملی زحمات زیادی کشیده‌اند و خیلی خوشحالم که زیر نظر این عزیزان کار می‌کنم که قطعا خیلی چیزها می‌توانند به من و سایر بازیکنان اضافه کنند تا بتوانیم بیشتر پیشرفت کنیم، به‌طور مثال خود من به‌شخصه می‌توانم چیزهای زیادی از آقای دین‌محمدی یا حتی خود آقای فکری که هم‌پست من بوده و در این پست بازی می‌کردند یاد بگیرم.

یکی از قابلیت‌های تو شوت‌زنی است و اتفاقا محمود فکری و سیروس دین‌محمدی هم شوت‌زن بودند. احتمالا یک سال فوق‌العاده در انتظارت باشد!

مهدی مهدی‌پور گفت:

نمی‌توانم از خودم تعریف کنم که شوت‌زن هستم یا خیر، اما درست می‌گویید از این جهت شباهت‌هایی وجود دارد، ولی با این‌حال به‌شخصه از آقاسیروس خواستم هر نکته منفی در سطح فوتبالم دیدند آن را گوشزد کنند تا بتوانم با اصلاح آنها روند روبه جلو و پیشرفتم را هرچه سریع‌تر در استقلال طی کنم.

برخی کارشناسان می‌گویند کادر فنی استقلال و دستیاران محمود فکری شاید در حد و اندازه‌های این تیم نباشند. ازنظر تو این موضوع درست است؟

شخصا این قضیه را قبول ندارم، چون افرادی که در کادر فنی حضور دارند هم خیلی فوتبالی هستند و هم ازلحاظ علم و دانش چیزی کمتر از بقیه ندارند، به‌طور مثال صمد مرفاوی خودش سال‌ها سرمربی استقلال بوده یا نفراتی مثل سیروس دین‌محمدی یا آرش برهانی و سایرین امتحان پس‌داده هستند. کادر فنی خیلی خوبی داریم و می‌توانند به ما کمک زیادی کنند، چون همه‌شان با شرایطی که در تیم وجود دارد کاملا آشنا هستند و می‌دانند وضعیت استقلال به چه شکل است. از سوی دیگر محمود فکری نیز تجربه لازم برای موفقیت همراه با استقلال را در وجودش دارد و من به‌شخصه هم به آینده این تیم امیدوارم و هم اینکه مطمئنم امسال اتفاقات خوبی برای استقلال خواهد افتاد.

در این مدت با فکری صحبتی داشتی؟ این توقع را نداری که در استقلال جایگاه ثابتی داشته باشی؟

مهدی مهدی‌پور گفت:

به هرحال بازی کردن یا نکردن برای خود من خیلی مهم نیست. البته نه اینکه مهم نباشد، اما مهم‌تر از موفقیت استقلال نیست و چیزی که در اولویت است، موفقیت استقلال به‌شمار می‌رود. اگر نظر کادر فنی باشد، من برای موفقیت استقلال در زمین مسابقه همه تلاشم را می‌کنم و اگر غیر از این هم باشد، امیدوارم سایر بازیکنان طوری به تیم کمک کنند که درنهایت استقلال موفق باشد، چون هدف اصلی موفقیت این تیم است و بعد از آن وارد یک‌سری مسائل شخصی خواهیم شد که قاعدتا همه دوست دارند بازی کنند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم و علاقه دارم در موفقیت‌های استقلال به این باشگاه کمک کرده و در آن سهیم باشم.

تو و فکری از یکدیگر شناخت متقابل داشتید؟

بله، در لیگ جلوی تیم‌های محمود فکری بازی کرده‌ام و ایشان شناخت کامل و کافی از من داشتند و من هم نسبت‌به تفکرات او باتوجه به شکل بازی تیم‌های فکری که سال گذشته بازی می‌کردند، شناخت دارم. کاملا مشخص بود که این سرمربی چه مدل فوتبالی را دوست دارد و علاقه دارد تیمش چطور بازی کند و من هم خوشحالم از اینکه در خدمت ایشان و استقلال هستم.

پست حساسی داری و انتظارها از تو زیاد است. می‌گویند قرار است جانشین کریمی شوی!

مهدی مهدی‌پور گفت:

درباره انتظارات درست می‌گوید، چون از روز اول می‌دانستم پا به چه تیمی گذاشتم و هواداران چه انتظاری از من دارند، اما باید تاکید کنم که قطعا به استقلال نیامدم که جای علی کریمی را بگیرم، چون علی جایگاه خودش را دارد، بلکه من به این باشگاه آمدم تا جایگاه خودم را به‌دست بیاورم. کریمی در جایگاهی که دارد بازیکن بسیار خوب و شایسته‌ای است و من هم به استقلال آمدم تا جایگاه خودم را به‌دست بیاورم و بر همین اساس نیز همه تلاشم را می‌کنم تا خودم را با شرایط وفق بدهم و خیلی سریع در تیم جا بیفتم.

ولی طبیعی است باتوجه به اینکه به‌تازگی به تیم بزرگی مثل استقلال پیوسته‌ای، از آنجاکه این تیم خیلی زیر نظر است، شاید یک مقدار طول بکشد تا جا بیفتی.

بله، همان‌طور که اشاره کردید، این مساله طبیعی است. همیشه جابه‌جا شدن و تیم عوض کردن کار سختی است و شما تا بخواهید با شرایط و وضعیت ممکن خودتان را وفق بدهید و تا اوضاع بخواهد برایتان ایده‌آل بشود، حتما زمان می‌برد، همان‌طور که این روال و پروسه یعنی جاافتادن و تطبیق با شرایط تیم برای خود علی هم که از دوستان قدیمی و صمیمی من هست طی شده و حتما به یاد دارید وقتی هم که کریمی آن اوایل به استقلال پیوسته بود، شاید شرایط ایده‌آلی نداشت و انتظاری که هواداران از او داشتند را نتوانسته بود در روزهای ابتدایی برآورده کند، اما آرام‌آرام باتوجه به توانایی‌هایی که داشت، توانست جایگاه خود را به‌دست آورد و به یکی از مهره‌های قابل‌اتکای استقلال تبدیل شود. من هم سعی می‌کنم خیلی زود خودم را با شرایط وفق دهم تا بتوانم این جابه‌جایی را رد کرده و خیلی زود شرایط ایده‌آلم را به‌دست بیاورم، اما این موضوع طبیعتا یک مقدار زمان‌بر است و من هم شاید نیاز به زمان داشته باشم تا به شرایط ایده‌آل و خوب خود برسم.

در این پست فرشید باقری و مسعود ریگی هم هستند. طبعا کار ساده‌ای نداری!

مهدی مهدی‌پور گفت:

وقتی به استقلال آمدم، جو بسیار صمیمی را در یک فضای دوستانه تجربه کردم. فرشید و مسعود و سایر بازیکنان استقلال که تقریبا نزدیک به پست من هستند، هم بازیکنان توانمندی هستند و هم ازنظر اخلاقی واقعا بچه‌های خوبی به‌شمار می‌روند و امیدوارم هرکس امسال برای استقلال بازی کند بتواند به این تیم کمک کند، ضمن اینکه خدا را شکر بچه‌ها هم شرایط خوبی دارند.

درست است بگوییم استقلال تو را از سپاهان هایجک کرد؟ چون تقریبا کار با سپاهان تمام شده بود‌.

بحث هایجک را من نمی‌دانم، اما دوسه پیشنهاد خوب داشتم که با همفکری با بزرگ‌ترها و پیشکسوتان و مدیر برنامه‌ها و دوستانم و باتوجه به میل باطنی‌ام سعی کردم تصمیمی بگیرم که هم تصمیم عقلانی باشد و هم به آن چیزی که مدنظرم هست و دوست دارم، دست پیدا کنم.

چه صحبتی برای هواداران استقلال داری؟ فضای فعلی این تیم را طوری می‌بینی که این تیم بعد از سال‌ها دوباره به عنوان قهرمانی ایران برسد؟

مهدی مهدی‌پور گفت:

قطعا تیم ما امسال شرایط فوق‌العاده خوبی دارد و امیدوارم سایر بچه‌ها نیز که در سال گذشته در این تیم بودند و درحال حاضر در تمرینات شرکت نمی‌کنند هم حفظ شوند، ولی درمجموع امسال شرایط‌مان بسیار خوب است و خیلی تیم امیدوارکننده‌ای داریم و من خودم امیدوارم با این استقلال بتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم و به آن چیزی که این تیم و هوادارانش استحقاقش را دارند، برسیم. به هرحال کسب دو عنوان نایب‌قهرمانی برای هر باشگاهی می‌توانست نتایج خوبی باشد و اگر اسم استقلال هم یک اسم دیگر بود، این عناوین برای هر تیم دیگری نتایج خوبی به‌شمار می‌رفت، اما دو نایب‌قهرمانی در دو جام برای استقلال ناکامی به‌حساب می‌آید، چون قطعا استقلال تیمی است که همیشه به‌دنبال جام است و به‌دنبال قهرمانی می‌گردد. ما هم آمدیم تا در این مسیر گام برداریم، چون تفکرمان غیر از این نیست. آمده‌ایم تا درکنار هواداران این تیم به آن چیزی که مدنظر‌مان است، دست پیدا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها