در یک بازار دو طرفه شما علاوه بر خرید سهام، میتوانید سهامی را بفروشید، حتی اگر از قبل مالک آن سهام نبوده اید
کد خبر: ۱۲۸۰۰۶۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل خانه تدبیر، در بازارهای مالی نظیر بازار بورس یا بازار جهانی به طور کلی دو نوع بازار وجود دارد بازارهای یک طرفه و بازارهای دو طرفه.

بازارهای یک طرفه مانند بازار بورس ایران، زمانی برای شما سودی حاصل می شود که یک سهم را با هر قیمتی که خرید کرده باشید بعداً با قیمتی بالاتر بفروش برسانید یا در اصطلاح فقط در هنگام افزایش قیمت سهام برای شما سود حاصل می شود. اما در بازارهای دوطرفه مانند بازارهای جهانی، شما علاوه بر افزایش قیمت سهام و کسب سود در بازار افزایشی، زمانی که بازار روند نزولی پیدا می کند و با کاهش قیمت ها مواجه خواهیم شد می توانید سود کنید.

بازار یک طرفه و دو طرفه در بورس به چه معناست

بازار یک طرفه : فرض کنید شما سهام شرکت فولاد را به قیمت ۲۰۰ تومان خریداری کرده باشید، حال اگر قیمت سهام افزایش پیدا کند شما هم به سود خواهید رسید و در صورت کاهش قیمت کمتر از مبلغ خریداری شده شما وارد زیان می شوید. پس در بازارهای یک طرفه شما باید سهام را ارزان بخرید و بعد گران بفروشید تا سود بدست آورید.

بازار دو طرفه : در این نوع بازارها هم می توان از افزایش قیمت در هنگام خرید یک سهام سود کسب کرد، هم هنگام کاهش قیمت در زمان فروش سهام.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مرادی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
۰
۰
لطفا مردم رو طرف بورس نیاورید. مردم شما را نفرین می کنند. چرا؟ چون کاری رو که دولت در فروش سهام در روز یکشنبه کرد و همه هم دیدند کثیف ترین کاری بود که هر دولتی کثیفی سر ملت اش می تواند بیاورد .مثل آب خوردن شروع کرد به عرضه سهام. انگار سهام مثل آب است که هر موقع دل اش بخواهد شیر آب را کم یا زیاد کند.......‌

نیازمندی ها