این ب‌ام‌و ۱۲۸ti 2021 است که اولین هاچبک داغ دیفرانسیل جلوی باواریایی ها محسوب می‌شود. ۱۲۸ti جدید در جایگاهی پایین‌تر از M135i xDrive قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۲۷۹۴۷۲

به گزارش جام جم آنلاین، خودروی جدید ب‌ام‌و قرار است در ماه نوامبر عرضه شود و حروف ti در آن مخفف Turismo Internazionale هستند.

این دو حرف قبلاً در مدل‌هایی همچون ۱۸۰۰ TI، ۲۰۰۲ TI، ۳۲۳ti کامپکت و ۳۲۵ti کامپکت دهه ۹۰ میلادی بکار رفته است.

نیروبخش این هاچبک آلمانی پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربویی است که قدرتش به ۲۶۱ اسب بخار و گشتاورش به ۴۰۰ نیوتون متر کاهش یافته است.

این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته استپ ترونیک متصل شده و باعث دست‌یابی به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیه‌ای می‌شود.

البته توانایی‌های هاچبک های داغ و دیفرانسیل جلو فقط به خط مستقیم محدود نمی‌شود و به همین خاطر ب‌ام‌و ۱۲۸ti به سیستم تعلیق M اسپورت با تنظیمات خاص مجهز شده و ارتفاع خودرو را ۱۰ میلی‌متر کاهش داده است.

این خودرو همچنین از میله‌های ضد لغزش سفت تر سود برده و فنرها و جذب‌کننده‌های شوک بهتر در آن نصب شده‌اند. ب‌ام‌و همچنین می‌گوید ۱۲۸ti حدود ۸۰ کیلوگرم سبک‌تر از M135i می‌باشد.

آنچه بر پرفورمنس این خودرو می‌افزاید سیستم ترمز M اسپورت برگرفته از M135i است که با کالیپرهای ترمز قرمز رنگ کامل شده است.

این خودرو همچنین دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی سفارشی بوده و می‌توان لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت ۴ را بدون هرگونه هزینه‌ای سفارش داد.

تریم شادولاین نیز در دسترس است که باعث اضافه شدن جلوپنجره و آینه‌های مشکی‌رنگ، رکاب‌های جانبی جدید و نشان ti به خودرو می‌شود.

بهبودهای داخل کابین نیز شامل عناصر قرمز رنگ، نشان ti در استراحتگاه مرکزی و دوخت های متضاد در دیگر بخش‌ها همچون پانل درب‌ها و پانل پشت آمپرها هستند.

 

 

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها