آیا خانواده همسرم نیاز مالی دارند ؟؟؟؟

کمک مالی شوهر به خانواده اش

هزینه های زندگی در خانواده شما بر دوش چه کسی است؟ چه کسی بیشترین درآمدزایی را دارد و مخارج را بر دوش می کشد؟ آیا از کمک مالی شوهر به خانواده اش ناراضی هستید؟ این موضوعی است که باعث اختلاف بسیاری از زوجین شده است. رسیدن به یک راهکار موثر و مصالحه می تواند به آرامش در زندگی مشترک کمک کند.
کد خبر: ۱۲۷۸۷۲۸

چرا همسرم به خانواده اش کمک مالی می کند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سیما ، گاهی حتی دیده می شود که خانواده همسر اصلا نیاز مالی ندارند و حتی در شرایط اقتصادی بهتری نیز به سر می برند، اما باز هم مرد/زن به خانواده اش کمک می کند.

این رفتار می تواند روشی برای ابراز علاقه یا روشی برای جلب محبت خانواده باشد. داشتن خانواده محروم، گذشته سخت، پدر از کار افتاده یا پیر، مادر بی سرپرست و خواهر و بردارهای مجرد و کوچک می توانند از دلایل کمک مالی همسر به خانواده اش باشد.

کمک مالی شوهر به خانواده اش

آیا کمک مالی همسر به خانواده اش باعث بروز مشکل می شود؟

زمانی که این مسئله بین زوج حل و توافق نشده باشد، یا کمبودهای مالی زیادی در زندگی زوج وجود داشته باشد، این کار می تواند آتش اختلافات را بیشتر کند.

زوج رفتار دیگری را به شکل منفی تعبیر می کند و یکی به ولخرجی و بی توجهی به زندگی مشترک و دیگری به حسادت و بخل متهم می شود.

این بدرفتارهای و برچسب ها برای زندگی مشترک مانند سم عمل می کنند.

چطور بر سر مشکل کمک مالی شوهر به خانواده اش به توافق دوطرفه برسیم؟

این مشکلی نیست که بتوانیم بدون بررسی شرایط زندگی تمام افراد درگیر در آن و نیز بررسی اعتقادات یا علل ریشه ای این رفتار، آن را رد یا تایید کنیم.

توصیه می کنیم در این مورد با یک مشاور صحبت کنید و شرایط منحصر به فرد خود را برای او توضیح دهید. بر اساس شرایط خاص خودتان بهتر می توان به شما توصیه و کمک کرد.

نکته: ما در این مقاله این طور فرض کرده ایم که کمک های مالی از سوی مرد انجام می شود. اما این مسئله می تواند از سوی زنان نیز باشد و باعث ناراحتی شوهر شود. کمک های مالی از سوی هر کسی که باشد مهم نیست. مهم این است که روش اجرای نادرست می تواند مشکلات بزرگی را ایجاد کند.

توصیه هایی برای کسانی که همسرشان به خانواده خود کمک می کنند:

  • غر زدن و دعوا مشکل شما را حل نمی کند. در بهترین حالت، همسرتان با پنهان کاری کمک های مالی خود را ادامه خواهد داد.
  • بدون دعوا و موضع گیری با همسرتان در این مورد صحبت کنید. حرفی در مورد کمک های مالی او به خانواده اش نزنید. در عوض، از او در مورد کمبودها و مشکلات مالی خودتان نظرخواهی و چاره جویی کنید.
  • بدگویی نکنید، بلکه به مشکلات مالی زندگی خودتان اشاره کنید و با کمک همسرتان آنها را اولویت بندی کنید.
  • در گام بعدی برای حل مشکل کمک مالی شوهر به خانواده اش و رسیدن به توافق بهتر، تلاش کنید دلیل کمک های مالی او به خانواده اش را بپرسید. با حرف های او همدلی و همراهی داشته باشید.
  • اگر واقعا خانواده همسرتان به کمک های مالی نیاز ندارند، مخارج و برنامه های مالی جدیدی برای خانواده خود تنظیم کنید و همسرتان را به پس انداز برای رسیدن به این اهداف و برنامه ها یا هزینه کردن برای آنان تشویق کنید.

توصیه هایی برای مردان/زنانی که به خانواده خود کمک مالی می کنند:

بهتر است همیشه اهداف و رفتارهای خود را پیش از ازدواج برای همسرتان مشخص کنید. توافق بر سر این مسائل قبل از ازدواج یا روشن ساختن آنان باعث پیشگیری از دعوا می شود.

با این حال، همیشه ممکن است شرایط پس از ازدواج تغییر کند.

در این مورد با همسرتان صحبت کنید. دلایل خود را برای لزوم کمک به خانواده تان برای همسرتان مشخص کنید.

اگر بحث از آرامش خارج شده است و به تنش رسیده است، صحبت ها را متوقف کنید و در زمان دیگری ادامه دهید.

سعی کنید تعادل در کمک کردن را برقرار کنید. اولویت شما باید زندگی مشترک و مشکلات مالی خودتان باشد.

در صورت امکان، کمک مالی به خانواده را بین دیگر خواهر و برادرها تقسیم کنید تا به هیچ خانواده ها بیش از حد فشار وارد نیاید. مسئولیت ها نباید صرفا روی دوش شما باشد.

عدالت را برقرار کنید. همانقدر که به خانواده خودتان احترام می گذارید، به همسرتان و خانواده اش نیز احترام بگذارید. اگر نمی توانید به همان اندازه که به خانواده خودتان کمک می کنید، به خانواده همسرتان نیز کمک کنید (یا آنها نیازی به این کمک ها ندارند) آن را به شکل دیگری در قالب حمایت های عاطفی، همدلی و مهربانی ابراز کنید.

اگر کمک های مالی شما به دلیل وابستگی افراطی شما یا مهرطلبی و نیاز به محبت از سوی خانواده انجام می شود، بهتر است با یک روانشناس صحبت کنید. وابستگی می تواند به دلیل تله های شخصیتی، بی توجهی از سوی والدین از کودکی، کمبود عاطفه در زندگی مشترک و دلایل دیگر باشد. با همکاری یک مشاور می توانید مشکل وابستگی افراطی خود را حل کنید.

ازدواج باعث می شود که زوج استقلال و تعهد بیشتری را در روابط خود قبول کنند. شما به خانواده مستقلی تبدیل شده اید و مسئولیت اول شما در قبال خانواده خودتان وجود دارد.

اگر خانواده خودتان به کمک های مالی شما نیازی ندارند، لزومی ندارد با این کار حس خشم و ناراحتی همسرتان را شعله ور کنید. اگر فکر می کنید کمک های مالی تنها راه ابراز علاقه هستند، اشتباه می کنید. روش های زیباتر و محبت آمیزتری نیز برای این کار وجود دارد. به علاوه، همیشه خوب است که در ابراز علاقه به خانواده تعادل را نگه دارید و با خانواده همسرتان نیز به شکلی رفتار کنید که با خانواده و والدین خود رفتار می کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها