در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد؛

ادموند بزیک: از چاله سعودی ها به فینال رسیدیم

پرسپولیس به فینال آسیا رسیده است و در میان انبوه شکایت های مالی سنگین و نجومی خارجی های فوتبال ایران این بهترین خبر ممکن است. پرسپولیس 2020 می تواند بر خلاف پرسپولیس 2018 قهرمان آسیا شود؟
کد خبر: ۱۲۷۸۶۱۸

به گزارش جام جم آنلاین ، نوعی خوشبینی فراگیر نسبت به قهرمانی پرسپولیس در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد. آن عده ای هم که قهرمانی پرسپولیس را قطعی نمی دانند احتمال زیادی برای تحقق آن قائل هستند، از جمله ادموند بزیک. گفت و گو با این پیشکسوت پرسپولیس در ادامه می آید:

 

پیش بینی شما از فینال پیش روی پرسپولیس چیست؟

تیم هایی که از شرق آسیا می آیند و فوتبال متفاوتی نسبت به تیم های غرب آسیا دارند. به خصوص تیم های کره ای و ژاپنی سرعتی تر هستند و کیفیت بالاتری از فوتبال را ارائه می دهند.

 

خوشبینی قابل توجهی اکنون در فضای فوتبال وجود دارد و اکثر کارشناسان و پیشکسوتان بر این عقیده اند که پرسپولیس می تواند قهرمان آسیا شود. این نگرش صحیح است؟

در فوتبال هیچ چیزی از قبل نوشته نشده است اما به هر حال من فکر می کنم می توان انتظار یک موفقیت بسیار بزرگ داشت. پرسپولیس شرایط خوبی دارد و ما فوتبال متفاوتی را از این تیم در جریان دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا دیدیم. این تیم با تاکتیک بازی می کند و از بازیکنان خوبی هم برخوردار است. الان اوضاع برای پرسپولیس خوب است، هر چند این تیم تا همین امروز چند مهره را هم از دست داد اما در مقابل بازیکنان خوبی اضافه شدند.

 

کادر فنی در این میان چطور تاثیر گذار بود؟

تمام اینها در واقع کار هدایت کادر فنی است. آنها به خوبی بازیکنان را هدایت می کنند. اما در رابطه با قهرمانی پرسپولیس در آسیا نمی توانم به طور یقین صحبت کنم و بگویم قهرمان می شود اما حداقل می توانم به شرایط خوب پرسپولیس اشاره کنم.

 

پرسپولیسی که الان به فینال رسیده چه تفاوتی با پرسپولیس فینالیست در سال 2018 دارد؟

به نظر من شرایط متفاوت است و این پرسپولیس از آن تیم بهتر است. هم از نظر فنی تیم بهتر کار می کند و هم اینکه از بازیکنان بهتری برخوردار است. این را هم باید در نظر داشت که پرسپولیس از نظر تاکتیکی هم نسبت به تیم 2018 بهتر است. پرسپولیس با 11 بازیکن در پنجره بسته کار بسیاری دشواری را انجام می دهد و خیلی خوب نتیجه می گیرد.

 

سعودی ها تا می توانند در حال حاشیه سازی و شکایت کشی از پرسپولیس هستند. به نظر شما اقدامات آنها نتیجه می دهد؟

این کار سعودی ها مال الان نیست، آنها خیلی وقت است که از این کارها می کنند. اقدامات اخیر آنها چیز تازه ای نیست. این اقدامات به خصوص از سوی تیم های پولدار انجام می شود. ما از این چاله ها گذشتیم و حالا به فینالی رسیدیم که لایق آن هستیم.

 

فکر می کنید قانون و مقررات موجود در کنفدراسیون فوتبال آسیا به گونه ای هست که بتوان نسبت به بخشیده شدن همه یا بخشی از محرومیت عیسی آل کثیر امیدوار بود؟

چیزی که در این چند سال باعث تعجب من شده این است که چرا هیچکس از قوانین AFC سردرنمی آورد. من که چیزی از آن نمی فهمم. قوانین این نهاد مشخص نیست، چه در رابطه با انتخاب مرد سال فوتبال آسیا و چه در رابطه با محرومیت بازیکنی مثل عیسی آل کثیر. با وجود این اگر باشگاه پرسپولیس مستندات خود را در رابطه با عیسی آل کثیر ارائه بدهد ممکن است بخشش کامل و یا کمتر شدن میزان محرومیت در راه باشد.

 

آل کثیر یکی از برترین بازیکنان پرسپولیس در آسیا بود. به نظر شما کدام بازیکنان دیگر برای پرسپولیس واقعا خوب کار کردند؟

فوتبال یک کار تیمی است و به نظر من پرسپولیس یک تیم خوب بود. در رابطه با فوتبال نمی توان چندان گفت که مثلا فلان بازیکن بهتر بود و یا فقط یک شخص خاص ستاره میدان بود. در پرسپولیس کسی که وظیفه اش دفاع است تا امروز عملکرد خوبی داشته و به همین ترتیب سایر پست ها مثل هافبک، حمله و غیره. به نظر من همه بازیکنان و حتی خارج از تیم مثل تدارکات و به خصوص کادر فنی وظیفه خود را به درستی انجام دادند. همه واقعا خوب بودند و یک تیم واقعی ساختند.

 

حامد لک حالا دیگر به عنوان جانشین بیرانوند مطرح می شود. عملکرد او را چطور ارزیابی می کنید؟

من فکر می کنم تمام بازیکنانی که اضافه شدند کار خود را به نحو احسن انجام دادند که یکی از آنها حامد لک بود. مهم ترین پست دروازه بانی است و لک با عملکرد خوب خودش باعث تثبیت جایگاهش شد. او در همان مسابقه نخست که دو سیو عالی داشت جای پای خود را محکم کرد.

 

در فینال هیچ تماشاگری حضور نخواهد داشت. نظرتان دراینباره چیست؟

جای هواداران در این دیدار نیمه نهایی خالی بود. ما هم جز این هواداران هستیم و امیدوارم در فینال هم بتوانیم موفق باشیم.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها