فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری 389 نفر از اراذل و اوباش در طرح شب گذشته پلیس خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۷۶۱۷

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از فارس، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس در جمع خبرنگاران در مقر پلیس پایتخت اظهار داشت: بنا به درخواست مکرر مردم و برخی تحرکات از سوی اراذل و اوباش طرح جدید مبارزه و برخورد با اراذل و اوباش از ساعت 16 روز گذشته کلید خورد و تا 7 صبح امروز ادامه داشت.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در این مرحله‌ 125 محله و مکان شامل سفره خانه، قهوه‌خانه، باشگاه‌های بدنسازی، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها که محل حضور این عناصر بود پاکسازی شد و‌ 389 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند.

وی ادامه داد: 46 نفر از این دستگیرشدگان از اراذل و اوباش سطح‌دار هستند.

رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: 289 نفر از این اراذل و اوباش در معابر پارک‌ها و اماکن عمومی برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می‌کردند که دستگیر شدند. همچنین 22 نفر که جرایم خشن مرتکب شده و تجاوز به عنف هم داشتند که دستگیر شدند.

وی افزود: 21 نفر از اراذل و اوباش دستگیرشده علاوه بر اوباشگری در توزیع مواد مخدر نیز فعالیت داشتند.

سردار رحیمی اعلام کرد: از دستگیرشدگان یک قبضه سلاح گرم، 83 قبضه انواع سلاح سرد و 13 قبضه شبه سلاح کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی پایتخت اظهار داشت: در یکی از عملیاتی که شب گذشته به وقوع پیوست بالغ بر 63 کیلوگرم مواد مخدر و 15 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از دستگیرشدگان کشف شد.

وی به پلمب 63 واحد صنفی که محل تردد و پاتوق اراذل و اوباش بود اشاره و اعلام کرد: اماکن و اصنافی که محل حضور یا پاتوق اراذل و اوباش باشند به مدت 3 ماه پلمب خواهد شد؛ در ضمن با متصدی واحد صنفی نیز برخورد قاطع انجام می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت به رصد فضای مجازی اشاره و اظهار داشت: در شب گذشته 24 تارنما که اقدام به ترویج فرهنگ اراذل و اوباشی می‌کردند شناسایی شدند؛ همچنین 7 صفحه نیز شناسایی و افراد گرداننده آن دستگیر شدند.

وی ادامه داد: 10 نفر نیز که خواسته یا ناخواسته فرهنگ اوباشگری را ترویج کرده و یا فیلم‌های آنها را منتشر می‌کردند تارنمایشان مسدود و پرونده برایشان تشکیل شد.

این مقام ارشد پلیس تهران با تأکید بر این مطلب که برخورد با اراذل و اوباش در اولویت و دستورکار پلیس تهران است، تصریح کرد: پلیس با نگاه‌های طرفیتی، مزاحمت‌های خیابانی، مزاحمت در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و تحرکات در واحدهای صنفی اعم از قهوه‌‌خانه، سفره‌خانه، باشگاه‌های بدنسازی و هر گونه تحرکات برخورد قاطع خواهد کرد.

*عکس تزیینی است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رضا موذنی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
۰
۰
بیچاره ها نایسن چرا دارید اذیتشون میکنید گوگوری ها را؟

نیازمندی ها