قالیشویی کرج موضوع اصلی این مقاله می باشد.در گذشته شستن فرش ها اکثرا توسط خود مردم و در حیاط خانه ها یا پشت بام ها صورت می گرفت؛ولی امروزه با توجه به تغییر به وجود آمده در سبک زندگی مردم و آپارتمانی شدن ساختمان ها و از مهم تر پیشرفت تکنولوژی،این کار توسط کارخانه های قالیشویی صورت میگیرد،این کارخانجات وظیفه شستن و خشک کردن فرش های مشتریان را به وسیله ی تجهیزات مربوطه را به عهده دارند.در این مقاله به بررسی نکات مربوط به یک قالیشویی خوب و... پرداختیم.
کد خبر: ۱۲۷۶۵۵۳

 تبدیل قالیشویی به یک حرفه:

شرکت بانو کرج،یک گزینه عالی برای قالیشویی کرج

 تمیزی فرش ها یکی از اصولی ترین و مهم ترین نکات در امر تمیزی منزل به شمار رفته و از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.ممکن است شما هم به یاد بیاورید که در گذشته ی نه چندان دور،اغلب مردم موکت ها،فرش ها و قالی های خود را در خانه ها و با روش های کاملا سنتی و با دست می شستند؛چراکه هیچ تکنولوژی برای شست و شوی فرش ها وجود نداشت،در واقع مردم مجبور بودند خودشان،برای تمیزی خانه هایشان دست به کار شوند.با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی قالیشویی ها به وجود آمدند،بدین ترتیب کار شست و شوی فرش به یک حرفه کاملا مدرن و البته مهم تبدیل شد؛امروزه با تغییر سبک زندگی مردم و کوچک تر شدن محیط خانه ها،حتی تصور نبود قالیشویی نیز ممکن نیست.

اگر بخواهیم قالیشویی را به صورت مختصر و مفید تعریف کنیم،می توانیم این چنین بگوییم: "قالیشویی ها در واقع کارخانه هایی هستند که به وسیله ی شوینده های مناسب و دستگاه های مجهز،وظیفه ی شست و شو و در نهایت خشک کردن فرش ها را بر عهده دارند."امروزه به دلیل گسترش این حرفه،هر کدام از کارخانه های قالیشویی سعی دارند که  علاوه بر بهره مندی از حداقل استانداردهای یک قالیشویی خوب به ویژگی های مثبت خود نیز بیافزایند تا بتوانند نظر مشتریان را به خود جلب کنند.در ادامه سعی داریم شما را با ویژگی های یک قالیشویی خوب آشنا کنیم.

یک قالیشویی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهم ترین ویژگی های یک قالیشویی خوب این است که مشتری مطمئن باشد که هیچ آسیب و صدمه ای فرش او را تهدید نمی کند؛چراکه متخصصان مجموعه می بایست از شوینده و روش های مناسب جهت شست و شوی فرش شما استفاده نمایند،به علاوه انجام شدن کارها به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست،احتمال آسیب رساندن به فرش را حتی الامکان کاهش می دهد.همچنین در یک قالیشویی خوب،در صورت آسیب پذیر بودن فرش،توضیحات لازم به کاربر داده شده و سپس در صورت رضایت،اقدام به شست و شوی فرش صورت می گیرد.

از دیگر ویژگی های یک قالیشویی خوب می توان به تفاوت در نوع شست و شوی فرش های ماشینی و فرش های دستباف اشاره کرد،چراکه این دو فرش در نوع الیاف و رنگ های به کار رفته در آن ها با یکدیگر کاملا متفاوت بوده و در صورتی که یک روش شست و شو برای هر دو نوع فرش به کار برده شود،ممکن است آسیب های جبران نا پذیری را به فرش وارد کرد .

استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته،یکی دیگر از ویژگی های یک قالیشویی خوب به شمار می رود؛چراکه در این صورت احتمال آسیب دیدن فرش ها به کم ترین حد ممکن رسیده و می توان نهایت پاکیزگی را برای فرش ها به ارمغان آورد.همچنین رعایت شروط پاکی اسلامی را نیز می توان یکی دیگر از ویژگی های مهم یک کارخانه قالیشویی خوب محسوب کرد.

یکی دیگر از مواردی که می تواند یک قالیشویی خوب را از معمولی مجزا کند،پشتیبانی مشتریان به وسیله قالیشویی می باشد؛یعنی خدمات قالیشویی تنها محدود به شستن فرش ها نکند بلکه همواره اطلاعات مربوط به نحوه نگهداری و شست و شوی فرش ها،مدت زمان لازم برای شست و شوی فرش،هزینه ها و... را در اختیار مشتریان قرار دهد.داشتن پیک سریع نیز یکی دیگر از ویژگی هایی است که می تواند به کمک آن به خوب بودن یک قالیشویی پی برد.قالیشویی بانو کرج،یکی از معتبر ترین گزینه های قالیشویی کرج بوده که شما می توانید با خیالی آسوده فرش های خود را به آن بسپارید.

انواع روش های شستن فرش در قالیشویی:

شرکت بانو کرج،یک گزینه عالی برای قالیشویی کرج

                                                           قالیشویی کرج

 

روش های شست و شو و مواد پاک کننده به کار برده شده برای شستن فرش های دستباف و ماشینی،موکت و... بسته میزان کثیفی فرش ها متغیر بوده و توسط کارشناسان تعیین می شود؛ولی به صورت کلی بر اساس میزان مکانیزه بودن، روش های قالیشویی به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند:

  • روش دستی:این روش با استفاده از تجهیزات سنتی و کاملا دستی توسط متخصصان در امر قالیشویی صورت می گیرد.
  • روش نیمه اتوماتیک:این روش قالیشویی به وسیله ی تجهیزات اتوماتیک و توسط افراد متخصص انجام می شود.
  • روش اتوماتیک:این روش بدون دخالت دست و کاملا توسط دستگاه های اتوماتیک و تنها با نظارت متخصصین صورت می گیرد.

 

شستن فرش ها در قالیشویی بهتر است یا در خانه؟

شرکت بانو کرج،یک گزینه عالی برای قالیشویی کرج

                                                           قالیشویی کرج

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم در گذشته فرش ها در محیط خانه شسته می شدند،ولی امروزه به دلایل متعدد،اکثر مردم شست و شوی فرش های خود را به قالیشویی ها می سپارند،با این وجود هنوز عده ای از مردم نمی توانند میان شست و شوی فرش در خانه و یا شستن آن ها در قالیشویی تصمیم درست را اتخاذ کنند.استفاده ازخدمات قالیشویی دارای مزیت های بسیار زیادی نسبت به شست و شوی با دست است که می تواند شما را مجاب به سپردن فرش های خود به قالیشویی کند؛از جمله این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صرفه جویی در میزان آب مصرفی برای شست و شوی فرش:

انجام شدن کار به صورت کاملا تخصصی،اصولی و طبق استاندارد های وضع شده توسط صنف قالی شویان موجب شده است تا حداکثر تمیزی به وسیله ی شستن فرش ها با استفاده از کمترین میزان آب حاصل شود.

انجام کار توسط تیم مجرب و کاردان:

همانطور که می دانید در قالیشویی ها،شستن فرش توسط متخصصان و افراد کاردان صورت میگیرد،این افراد اطلاعات جامع و کاملی از باید ها و نباید هایی که حین شستن فرش ها لازم است رعایت شود در اختیار دارند که همین موضوع در حفظ سلامت فرش های شما کمک شایانی محسوب می شود.

ارائه خدمات مازاد بر شست و شوی فرش ها توسط قالیشویی:

 

شرکت بانو کرج،یک گزینه عالی برای قالیشویی کرج

                                                           قالیشویی کرج

 

در اکثر قالیشویی ها علاوه بر شست و شوی انواع فرش،اقدامات دیگری نیز در راستای ترمیم فرش همچون رفع سوختگی،دار کشی،ریشه زنی،رفوگری،شیرازه پیچی،لکه بری و... انجام می شود.

حفظ سلامت قالی های دستباف،ابریشم و رنگ روشن:

شستن برخی از انواع فرش مانند ابریشم و فرش های روشن،از حساسیت بالایی برخوردار است که در صورت نداشتن مهارت کافی در زمینه شست و شوی انواع فرش،می تواند خسارات جبران نا پذیری را برای فرش به دنبال داشته باشد.

اگر به دنبال قالیشویی در هشتگرد یا قالیشویی در عظیمیه هستید،ما به شما قالیشویی بانو کرج را پیشنهاد می کنیم.

نکات مهم در مورد خدمات قالیشویی ها:

شرکت بانو کرج،یک گزینه عالی برای قالیشویی کرج

                                                           قالیشویی کرج

در زمان خانه تکانی های عید از سپردن فرش های خود به قالیشویی ها  حتی الامکان خودداری کنید،چراکه قالیشویی ها در این برهه از زمان پر مشغله ترین روزهای کاری خود را می گذرانند،بنابراین ممکن است کارها آنطور که باید،پیش نرود.شما می توانید اعیاد و یا ایام مناسبتی سال را برای شستن فرش های خود انتخاب کنید،چراکه در این روزها علاوه بر خلوت بودن کارخانه های قالیشویی،می توانید از تخفیف های که اکثر شرکت های قالیشویی برای این اوقات در نظر میگیرند نیز استفاده کنید.

همیشه سعی کنید پیش از سپردن فرش هایتان به قالیشویی،به طور کامل از سلامت فرش خود مطمئن شوید.آخرین نکته مهم درمورد شستن فرش توسط قالیشویی ها این است که همیشه سعی کنید پیش از شروع کار،در مورد هزینه ها،زمان تحویل فرش ها ،نحوه پرداخت و... با مسئولان قالیشویی به توافق برسید تا از مشکلات احتمالی پیش گیری کنید.

هزینه ی مربوط به قالیشویی چقدر است؟

شرکت بانو کرج،یک گزینه عالی برای قالیشویی کرج

                                                           قالیشویی کرج

از آنجا که عوامل متعددی بر روی قیمت تمام شده شست و شوی فرش تاثیر می گذارد،نمی توان هزینه ثابت و معینی را به عنوان هزینه  شست و شوی هر متر مربع فرش در نظر گرفت؛از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت تمام شده شست و شوی فرش توسط قالیشویی، می توان به نوع و جنس فرش،تراکم فرش،ابعاد فرش، هزینه آب، قیمت های معمول منطقه مورد نظر و... اشاره کرد.همچنین استفاده از سایر خدمات قالیشویی ها همچون ترمیم،لکه گیری،رفو کردن و... نیز شامل هزینه های مجزا شده که آن هم تحت تاثیر شدت آسیب و وسعت منطقه آسیب دیده متغیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها