سازمان بازرسی پرونده 8 مسوول فدراسیون فوتبال را که امضای آنها پای قرارداد مارک ویلموتس دیده می‌‎شود، به قوه قضائیه داد. این اقدام در راستای همان ضبط اموال و پرداخت پول غرامت ناشی از قرارداد ویلموتس با فدراسیون بوده است.
کد خبر: ۱۲۷۴۴۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه جام‌جم هفته گذشته برای اولین‌بار پرده از نامه سازمان بازرسی کشور برای مدیران فدراسیون برداشت و نوشت، در این نامه دستور داده شده فهرست دارایی خود را اعلام کنند.  
 
روزنامه جام جم نوشت: روز گذشته سایت‌های خبری به افشای نام 8مدیری که نام‌شان به قوه قضائیه داده شده، پرداختند اما در این بین یک اشتباه صورت گرفته بود. نام این 8 نفر مهدی تاج به عنوان رئیس و حیدر بهاروند، لیلا صوفی‌زاده، محمود اسلامیان، کاظم طالقانی، هدایت ممبینی، محمود شیعی و فریدون اصفهانیان اعلام شد اما گویا یک اشتباه وجود دارد. خبرهای رسیده از داخل فدراسیون حکایت از آن دارد نام شیعی در لیست نیست چراکه او در روز امضا غایب بوده است! در عوض، نام ابراهیم شکوری دبیر کل جوان فدراسیون پای تائید قرارداد دیده می‌شود. او به جای ساکت پشت میز دبیر‌کلی نشست اما در تمام دوران حضورش، همواره این بحث مطرح بود که تنها ماشین امضازنی است و همه کاره در پشت پرده، خود ساکت است. شکوری حالا ناخواسته وارد این بازی شده و باید بابت قرارداد امضا شده با ویلموتس، جواب پس دهد. ولی اتفاقات دیگری هم در این بین رخ داده است.
 

 یک یورو هم نمی‌دهیم!

 
اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به صورت پنهانی در دفتر کار مهدی تاج روبه‌روی پارک ملت تشکیل جلسه دادند. محور این جلسه ضبط اموال آنها و پرداخت پول غرامت ویلموتس بود. مهدی تاج و تمام حاضرین در این جلسه ساعتی بحث کردند و در نهایت به نتیجه مشخصی رسیدند. حرف یک‌صدای آنها این بود؛ «یک یورو از پول ویلموتس را هم نمی‌دهیم.» مهدی تاج در آخرین مصاحبه‌اش به کنایه گفته بود «مگر درآمدهایمان را به خودمان داده‌اند که حالا پول قرارداد ویلموتس را بدهیم؟!»
 

 علیه قوانین

 
در جلسه غیررسمی هیات‌رئیسه فدراسیون با مهدی تاج اما اتفاقات دیگری هم افتاد. بحث‌هایی که شاید خطرناک باشد. در این جلسه مطرح شد طبق قوانین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا، گرفتن پول قرارداد ویلموتس از آنها خلاف قانون است و می‌تواند تبعاتی برای فوتبال ایران داشته باشد.  در واقع بحث‌ها به نوعی علیه سازمان بازرسی بود که تاکید دارد باید پول قرارداد توسط مسببین امضای آن  پرداخت شود.
 
مهدی تاج در جلسه گفت: « در قوانین فیفا و afc هست؛ عوایدی که مدیران و روسا نصیب فوتبال می‌کنند، متضمن پرداخت بدهی‌های آنهاست و این یعنی حق با ماست، چون درآمد زیادی برای فوتبال داشتیم.» اعضای هیات‌رئیسه در جلسه یک حساب و کتاب مالی کردند و گفتند در 8 سال گذشته حدود 30 میلیون دلار برای فدراسیون درآمد کسب کرده‌اند و بنابراین نباید یورویی به ویلموتس بدهند.
 

۷/۵ میلیون یورو در فیفا داریم

 
جمع‌بندی در این نشست پرداخت پول ویلموتس از یوروهای ایران در فیفا بود. البته بماند که هر بار مسوولان یک رقم از منبع مالی ایران در فیفا می‌دهند؛ یک بار می‌گویند 5 میلیون یورو و یک بار حرف از 10‌میلیون دلار است. در جلسه غیررسمی اعضای هیات‌رئیسه هم رقم ۷/۵ میلیون یورو اعلام شد. یکی از اعضا گفت: «6 میلیون یورو در حساب بود که فیفا به خاطر شیوع کرونا کمک ۱/۷ میلیون یورویی هم به فدراسیون داشت و در حال حاضر ۷/۵ میلیون یورو در حساب موجود است.» البته تاکید اعضای هیات‌رئیسه این بود که فدراسیون شانس زیادی برای شکستن رای فیفا دارد. تاج هم تاکید داشت به دلیل قوانین مالی سوئیس و دادگاه عالی ورزش که نسبت به فیفا متفاوت است، به احتمال فراوان رقم به شکل چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. دیروز یک منبع آگاه گفت احتمال این‌که رقم تا 4 میلیون یورو کاهش پیدا کند
وجود دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
۰
۰
البته اینها بخش کوچکی از بی لیاقتی و بی کفایتی مسئولین و خادمان به جمهوری اسلامی و مردم هست! شهدا شرمنده ایم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها