معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه امسال بیشتر از همیشه از ظریفت امامزادگانی که دارای فضای باز هستند برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم بهره خواهیم برد، گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده امسال از محل موقافات ماسک‌ در اختیار عزادارن قرار خواهد گرفت و مراسم عزاداری با رعایت کامل مسائل بهداشتی در ۲۰۰۰ بقعه و امامزاده برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۷۳۷۹۴

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین عادل امروز یکشنبه (۲۶ مردادماه) در تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام ماه محرم با بیان این مطلب که تمام برنامه‌های عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌هایی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده برنامه ریزی شده است اظهار کرد: جلسات متعددی را به صورت ویدئو کنفرانس با شورای هیاتهای مذهبی، وعاظ و ذاکران در سطح استان‌ها داشته‌ایم.

برگزاری مراسم عزاداری هیات‌های شاخص در فضای باز امامزادگان و بقاع متبرکه

وی گفت: درصدد هستیم با توجه به این که اکثر امامزادگان دارای فضای باز هستند از ظرفیت آنها در ایام ماه محرم بهره ببریم. بر همین اساس ۲۰۰۰ امامزاده در سطح کشور برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم آماده شده است ۱۰۰ هیات شاخص که هر ساله مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند در محیط باز این امامزادگان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به نمایشگاه شمیم حسینی که هر سال در ایام ماه محرم برگزار می‌شد گفت: این نمایشگاه هر سال با رویکرد کمک به هیئات مذهبی برگزار می‌شد امسال با کمی تغییرات محوریت این نمایشگاه کمک به نیازمندان است.

عادل افزود: امسال سعی کرده‌ایم طبخ غذای گرم را کاهش بدهیم و چنانچه نذوراتی با نیت طبخ غذای گرم باشد با اولویت توزیع بین نیازمندان و کادر درمان انجام می‌شود. همچنین با توجه به شرایط پیش آمده امسال سه میلیون ماسک بهداشتی از محل موقوفات به هیات‌های مذهبی تعلق می‌گیرد. همچنین مراسم سیاه پوشان در ۱۰۰۰ بقعه به صورت همزمان در روز اول محرم برگزار می‌شود.

عادل در ادامه با اشاره به فعالیت مبلغان در ایام ماه محرم گفت: حدود ۳۵۰۰ مبلغ و روحانی در این ایام با سازمان اوقاف همکاری می‌کنند و قرار است طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته روحانیون در ۱۰ هزار روضه و جلسه عزاداری حتی آنهایی که به صورت خانگی نیز برگزار می‌شود حضور داشته باشند.

۷۵۰ کانال اجتماعی مراسم عزاداری بقاع متبرکه را پوشش می‌دهند

وی گفت: ۷۵۰ کانال اجتماعی توسط بقاع متبرکه فعال شدند که مراسم‌های مذهبی را به صورت مجازی پوشش دهند. سازمان اوقاف در نظر دارد از این فعالان حمایت ویژه‌ای داشته باشد. ۲۰۰۰ جلد از کتاب استاد سازگار با عنوان «خون گرفته» به چاپ رسیده که در اختیار هیات‌های مذهبی و ذاکران قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها