در گفتگو با جام جم آنلاین پاسخ داده شد:

جوجه کُشی عامل گرانی مرغ در بازار است؟

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی افزایش قیمت نهاده ها را دلیل افزایش قیمت مرغ دانست و افزود: گرانی مرغ در این روزها، ارتباطی با معدوم کردن جوجه های یک روزه ندارد.
کد خبر: ۱۲۷۳۳۰۲
محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص مسائل مطرح شده در مورد کمبود مرغ در بازار گفت: ما در بازار کمبودی نداریم؛ خریدار هر زمانی بخواهد میتواند به مرغ دسترسی پیدا کند. اما افزایش قیمت زیادی وجود دارد؛ به دلیل این که قیمت نهاده ها افزایش پیدا کرده و با قیمت مصوب به دست مرغدار نمیرسد.

یوسفی با اشاره به این که بسیاری از مزارع مرغ گوشتی از سال گذشته در حال ورشکسته شدن هستند، افزود: حالا نوبت به مزارع مرغ مادر رسیده است. تولید کنندگان مرغ گوشتی و جوجه یک روزه، انگیزه ای برای تولید ندارند و این نگرانی وجود دارد که پس از جوجه ریزی ممکن است دانه به دستشان نرسد. بنابراین مجبور هستند مرغ های خود را در هر سنی وارد کشتارگاه کنند.

وی افزود: این که مطرح میشود کمبود و افزایش قیمت مرغ به معدوم کردن جوجه های یک روزه که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده بود، مربوط است، صحیح نیست. این اتفاق مربوط به افزایش تولید در عید نوروز و ماه مبارک رمضان بود که هرساله مصرف آن افزایش پیدا میکند. پرورش دهندگان با برنامه ریزی از طرف وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی تولید خود را افزایش دادند و قیمت مرغ به شدت کاهش پیدا کرد که در آن زمان بسیاری از پرورش دهندگان مرغ گوشتی ورشکست شدند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها