اگر بخواهید همه بازی‌های گیم‌سنتر خود را اصل بخرید، چیزی حدود ۴٠ تا ۵٠ میلیون تومان باید هزینه کنید! اما نیازی نیست.
کد خبر: ۱۲۷۲۷۰۴

فقط بازی‌هایی مثل فیفا، پی‌اس و فورتنایت را اصل بگیرید تا بتوانید همیشه آن‌ها را به‌روزرسانی کنید و برای مشتری امکان بازی آنلاین را فراهم آورید. دیگر بازی‌ها را می‌توانید در بقیه کنسول‌های مغازه به‌صورت کپی‌خور یا اکانت هکی نصب کنید که خب طبیعتا بازی‌های کپی‌خور از زمان ارائه‌شان به بازار خیلی می‌گذرد و نمی‌توانند بازی‌های جدیدی باشند. بازی‌هایی مثل کال‌آف و کشتی‌کج را که شاید هرسال عرضه نشوند، می‌توانید به‌صورت اکانت هکی نصب کنید.

پرطرف‌دارترین بازی‌ها در بین اهالی گیم‌سنتر ٢٠ pes و ٢٠ FIFA است و در بازی‌های داستانی last of us٢ پرطرف‌دار است. برای بازی‌های آنلاین هم رمبو۶ و کال‌آف‌دیوتی را داشته باشید. GTA و کراش جدید هم در بین مشتری‌ها طرف‌دار زیادی دارد. تلاش کنید همیشه حداقل نصف کنسول‌های مغازه خود را بازی‌های اکانت اصلی بریزید تا آپدیت باشند. مشتری‌ها به‌خصوص برای فوتبال روی آپدیت بودن بازی حساس هستند و حاضرند حتی تا دوبرابر هزینه کنند تا رو‌به‌روی کنسول آپدیت‌شده شما بنشینند.


چقدر بگیریم؟
قیمت ساعتی مغازه شما به منطقه بستگی دارد، اما برای بازی‌های معمولی ساعتی۵۵٠٠ تا ۶٠٠٠ تومان معقول و به‌صرفه است. برای بازی‌های آپدیت‌شده خود که ماهیانه چند گیگ حجم اینترنت هزینه می‌کنید، می‌توانید ساعتی۶۵٠٠ تومان و برای بازی‌های آنلاین ساعتی٧۵٠٠ تا ٨٠٠٠ تومان بگیرید.


کاپ بزنیم یا نه؟
یکی از خوبی‌های برگزاری کاپ در گیم‌سنتر، درآمد تضمین‌شده و بالا در سه‌چهارساعت است، اما خب چالش‌هایی هم دارد. از شلوغی و سروصدا و دعوا و گله و شکایت همسایه‌ها بگیرید تا هیجانی شدن مشتری‌ها و شاید صدمه به دسته‌ها، از معایب برگزاری کاپ‌هاست.


کرایه کنسول خوب است؟
با توجه به بالا رفتن قیمت کنسول‌ها، کرایه دادن کنسول برای یک شب دیگر صرفه اقتصادی ندارد. چون شاید به کنسول صدمه وارد شود و به دردسر‌های بعدش نمی‌ارزد. اما اگر بخواهیم و مشتری هم باشد، به‌صورت ماهیانه مثلا شبی ۶٠هزار تومان که در یک ماه بشود یک‌میلیون و ٨٠٠هزار تومان، کرایه دادن کنسول توجیه اقتصادی دارد.


چیپس بفروشیم سود کنیم!
فروش اغذیه و خوراکی در گیم‌سنتر خیلی می‌تواند برای شما سودآور باشد. حتی اگر کمی سر کیسه را شل کنید و یک یخچال هم بگذارید و غذا‌های سرد بفروشید، می‌توانید از گرسنه شدن مشتری‌ها هنگام بازی کردن سود خوبی به دست بیاورید!


موسیقی درخواستی
پخش موسیقی به‌صورت مطلق در گیم‌سنتر توصیه نمی‌شود. بعضی روز‌ها مشتری‌های شما اعصاب ندارند و برای بازی تمرکز می‌خواهند و بهتر است موسیقی را کم یا قطع کنید. گاهی اوقات هم قشری از مشتری را دارید که کلا با موسیقی شما حال نمی‌کنند. بهتر است به سلیقه مشتری‌های خود احترام بگذارید.


از فروش بازی غافل نشویم!
به گفته اهل فن، نصف درآمد شما از گیم‌سنتر می‌تواند از طریق فروش و نصب بازی روی کنسول‌ها باشد. پس یاد بگیرید چگونه بازی نصب کنید و واسطه فروش بازی بشوید که سود خوبی را تضمین می‌کند.


تا کی باز باشیم؟
ساعت کار یک گیم‌سنتر معمولا از ١٠صبح تا n بامداد است! با توجه به منطقه و مشتری‌هایتان، باید ببینید تا کی می‌توانید مشتری داشته باشید. اگر اصل مشتری شما شب‌ها و از ١٢شب به بعد می‌آیند، باید با کلانتری محل هماهنگ کنید تا بتوانید به شرط رعایت کردن نظم محله و جلب رضایت همسایه‌ها، تا هر موقع که دلتان می‌خواهد فعالیت کنید!


برای گرفتن مجوز عجله نکنید!
یکی از ترفند‌هایی که این‌کاره‌ها برای ندادن مالیات، حداقل در سال اول، استفاده می‌کنند، طولانی کردن روند دریافت مجوز اتحادیه است. طبق قانون، اداره دارایی زمانی می‌تواند از شما مالیات بگیرد که پروانه کسب داشته باشید. بعضی‌ها از این قانون استفاده می‌کنند و مغازه را راه‌اندازی می‌کنند و چند اخطاریه اتحادیه برای گرفتن مجوز را به جان می‌خرند تا مثلا یک سال مالیات ندهند.


تجهیزات کم‌مصرف
برای صرفه‌جویی در هزینه برق باید از تلویزیون‌های led استفاده کنید و پیش‌تر هم گفتیم که ps ۴ نوع اسلیم کم‌مصرف‌تر است.
حواستان باشد که در طول روز از نور کمتری استفاده کنید و سیستم‌ها را در زمان بیکاری خاموش کنید.


درآمد ماهیانه
درآمد ماهیانه شما با حداقل ۶سیستم روزی ٣٠٠هزار تومان است که در ماه حدود ٩میلیون تومان می‌شود. البته به منطقه‌ای که در آن هستید هم بستگی دارد و هزینه‌هایی را باید از این درآمد کم کنید.

 

هزینه ماهیانه
اولین هزینه درخور توجه ماهیانه شما، اگر مغازه را نخریده باشید، اجاره مغازه است که از ٢میلیون تومان به بالاست. هزینه بعدی شما پول قبض‌ها به‌خصوص قبض برق است که این‌کاره‌ها می‌گویند ماهی ١۵٠ تا ٢٠٠هزار تومان هزینه برق می‌دهید. هزینه احتمالی بعدی شما برای نصب بازی‌های جدید است که خب بستگی دارد چگونه بخواهید آن‌ها را نصب کنید. در صورت خرید و نصب بازی اصل، سالیانه دوبار (یک‌بار در مهر و دیگری در فروردین) حدود ٢میلیون تومان باید هزینه کنید. هزینه دیگری که باید به آن توجه کنید، پول اشتراک اینترنت برای آپدیت بازی‌ها و بازی آنلاین است. استفاده سالیانه ٨٠٠گیگ برای یک گیم‌سنتر کافی است که با پهنای باند ١۶مگ بر ثانیه، چیزی حدود ۶٠٠ تا ٧٠٠ هزار تومان در سال باید بپردازید. این نکته را به خاطر بسپارید که پهنای باند کمتر از ١۶مگ باعث افزایش پینگ می‌شود که این اصلا برای آنلاین‌باز‌ها مطلوب نیست.


سرمایه اولیه
برای راه‌اندازی یک گیم‌سنتر معمولی با ۶سیستم، باید حدود ٨٠میلیون تومان سرمایه اولیه داشته باشید. قیمت هر کنسول را با یک دسته اضافی و نصب بازی‌های جدید ١٠میلیون تومان و قیمت تلویزیون را حدود ۵میلیون تومان در این برآورد در نظر گرفتیم.


چالش‌ها
یکی از چالش‌های شغل‌های صنفی ضوابط و محدودیت‌های اداره اماکن است. گیم‌سنتر هم از این قاعده مستثنا نیست و حساسیت‌های اداره اماکن از سخت‌افزار گرفته تا نرم‌افزار ادامه دارد. به شیشه‌های دودی مغازه و نصب استیکر بازی‌ها روی شیشه تا بازی‌هایی مثل GTA که برای سنین پایین مناسب نیست و بازی‌های خلاف شئونات اخلاقی حساس هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها