عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

دولت مصوبه مجلس برای ارائه کارت یارانه ای خرید پروتئین را اجرا نمی کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:در لایحه بودجه سال 98 مصوب شد که به 17 میلیون سرپرست خانوار، کارت یارانه ای خرید پروتئین تعلق گیرد اما سوال اینجاست چرا دولت این مصوبه را اجرا نمی کند.
کد خبر: ۱۲۷۱۲۱۰

یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به افزایش قیمت ها درسطح جامعه و کاهش توان خرید اقشار آسیب پذیر افزود:در لایحه بودجه سال 98 مصوب شد تا کارت خرید پروتئین از قبیل گوشت قرمز،سفید وحتی شیر به سرپرستان خانوارهای یارانه بگیر تعلق گیرد،اما علی رغم اعلام بانک مرکزی مبنی بر فراهم شدن طراحی کارت وآماده شدن زیر ساختها ،شاهدیم که دولت زیر بار اجرای این مصوبه مهم مجلس نمی رود.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی تاکید کرد:تامین کالاهای اساسی در جامعه اولویت اساسی است و باید از کانال های مناسب در اختیار مردم قرار گیرد تا خدای ناکرده مردم با فقر غذایی مواجه نشوند و لااقل پروتئین اقشار کم در آمد تامین شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف پروتئین مردم ایران از آسیا و جهان پایین تر شده افزود:در شرایطی که دام زنده از دامدار 20 الی 30هزار تومان خریداری می شود مفهومی ندارد که گوشت قرمز کیلویی 100 هزارتومان به دست مصرف کننده برسد.

داودی گفت:بر اساس عرف بازار همه می دانیم که قیمت گوشت عرضه شده در بازار باید دو برابر قیمت دام زنده باشد یعنی اگر دام زنده کیلویی 25 هزار تومان است قیمت گوشت باید 50 هزار تومان عرضه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه دامداران در حال ورشکستگی، و مصرف کنندگان با گرانی گوشت روبه رو هستند، گفت: دراین میان واسطه گران و دلالان هستند که سودهای هنگفت ناشی از این تفاوت قیمت را استفاده می کنند.

داودی افزود: البته این موضع به اطلاع وزارتخانه های جهاد و کشاورزی و صنعت معدن و تجارت رسیده، اما اگر چاره اندیشی در این زمینه نشود قطعا در صحن علنی این سوال را از دو زیر مربوطه مطرح خواهیم کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: متاسفانه مصوبه دولت برای شارژ کارت 17 میلیون سرپرست خانوار علی رغم اعلام آمادگی آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی، نه تنها در سال 98 بر زمین مانده بلکه سال 99 نیز اجرایی نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها