عضو کمیسیون فرهنگی در گفتگو با جام جم آنلاین:

طرح جمعیت و تعالی خانواده باید اصلاح شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح ساختارسازمانهای هدایت کننده و خدمات حمایتی در موضوع خانواده از موضوعات مهم در پیگیری طرح جمعیت و تعالی خانواده است.
کد خبر: ۱۲۶۹۸۵۹

 
 
احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی درگفتگو با جام جم آنلاین  با بیان اینکه ساختار سازمان کشور پاسخگوی نیاز خانواده نیست گفت:دراندیشه راهبردی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری خانواده سلول حیاتی جامعه است، اما متاسفانه درتبدیل این اندیشه راهبردی به قانون و الزام دولت به اجرای آن کوتاهی کرده ایم.
 
وی با تاکید بر اینکه ساختار سازمان های کشور دربحث جمعیت و خانواده باید اصلاح شود افزود: به نظر می رسد دستگاهی متمرکز، قوی و راهبردی باید حمایت از خانواده را بر عهده گیرد درغیر این صورت قانونگذاری بدون نهاد اجرایی نتیجه ای ندارد.
 
راستینه گفت: هدف از نگارش طرح تعالی خانواده ،دو اصل افزایش ازدواج و فرزندآوری، و رشد جمعیت جوان است اما طرح ارجاع شده به کمیسیون فرهنگی مجلس ناقص است و باید طرحی جامع تهیه شود.
 
عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه باید برای شغل همسر داری ، خانه داری ومادری از سوی ارکان تصمیم گیرنده مزیت هایی قائل شد گفت:باید برای بانوان خانه دار کشورشرایط ویژه ای از قبیل حقوق تا بیمه جامع خانواده درنظر گرفته شود تا اشتعال خارج از منزل برای بانوان کرامت آفرین نباشد.
 
وی درخصوص بار مالی چنین طرح و پیشنهاداتی افزود:باید منابعی که تاکنون نادیده گرفته شده شناسایی و ظرفیت های مشخص نشده کشور احصا ، و در قانون برنامه وبودجه کشور در نظر گرفته شود ، ضمن اینکه حمایت از خانواده به عنوان امری مهم باید در قانون برنامه پنج ساله هفتم به عنوان یک سند بالا دستی گنجانده شود.
 
راستینه درخصوص تصمیم گیری مجلس یازدهم در مورد طرح تعالی خانواده گفت:کمیسیون فرهنگی این طرح را به عنوان اولین اولویت کاری خود درنظر داشته و تلاش خواهد کرد برای اجرایی شدن و تکمیل آن تصمیمات اجرایی و مناسبی اتخاذ کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها