رییس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

طرح مجلس برای افزایش ازدواج و جمعیت جنبه تشویقی دارد

طرح «جامع جمعیت و تعالی خانواده»که در مجلس نهم تهیه و در کمیسیون های این مجلس باقی مانده بود، در روزهای ابتدایی شروع به کار مجلس یازدهم شورای اسلامی مورد توجه نمایندگان قرار گرفت و اعلام وصول شد تا یکبار دیگر اهمیت توجه به سخنان مقام معظم رهبری درموضوع جمعیت و لزوم مقابله با سیاست‌های تحدید نسل مد نظر باشد.
کد خبر: ۱۲۶۹۵۰۴

حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه پس از تأکیدات رهبر معظم انقلاب درموضوع کاهش جمعیت، مجلس نهم طرح «جمعیت و تعالی خانواده» را تهیه و تنظیم کرد گفت:متاسفانه این طرح به دلیل اصل 75 قانون اساسی  وداشتن 10 هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت کنار گذاشته شد، اما مجلس یازدهم با در نظر گرفتن جوانب در صدد احیا آن است.
 
نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود:طرح «جمعیت و تعالی خانواده» پس از افزایش نگرانی‌ها نسبت به حرکت جمعیت کشور به سمت سالمندی با هدف تشویق جوانان به ازدواج، فرزندآوری و در نهایت افزایش نرخ رشد جمعیت تنظیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و برای قانونی شدن به مجلس نهم داده شد،اما دولت به دلایلی برای آن اهمیت قایل نشد ومسکوت باقی ماند.
 
شهریاری با بیان اینکه این طرح با حدود 54 ماده درمجلس نهم تهیه شده بود و هم اکنون باید درمجلس یازدهم بازنگری ، بررسی و به تصویب نهایی برسد گفت:در این طرح برای تشویق زوجین و جوانان به فرزندآوری و ازدواج، مشوق‌های متعددی در نظر گرفته شده بود اما به دلیل داشتن بار مالی برای دولت، به مرحله اجرا نرسید لذا بنظر می رسد با اعلام وصول مجدد این طرح در مجلس یازدهم باید مفادی پیشنهاد شود که نیاز به منابع مالی نداشته  و به نکات فرهنگی و توصیه ای پرداخته شود تا دولت بتواند آنرا اجرایی کند.
 
وی تاکید کرد: دولت نیز باید همگام با مجلس عزم و اراده جدی برای اجرایی شدن این طرح داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۵
صدیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
۰
۰
نه پس، بفرمایید تنبیهی اش کنید!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
۰
۰
پیش نویس طرح مجلس یازدهم برای جمعیت تکرار مکررات محسوب میشه و فاقد هرگونه راهکار برای حل بحران جمعیته
اجرایی شدن ماده ۲۳ این طرح نقطه عطف و تنها مزیت این طرح بود که متاسفانه حذف شده. چرا طرح سال ۹۶ رو که بازنگری شده و ۴۴ ماده داره رو مجلس پیگیری می کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
۰
۰
همون ۵۴ ماده طرح سال ۹۲ رو تصویبش کتین خیلی طرح خوبی بود به هر حال دولت برای افزلیش جمعیت باید خرج کنه .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
۰
۰
اجرایی شدن ماده ۲۳ این طرح نقطه عطف و تنها مزیت این طرح بود که متاسفانه حذف شده
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
۰
۰
همین مردم هم نون ندارن بخورن تو نفست از جای گرم میاد بیرون

نیازمندی ها