سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه فریبا عادلخواه متناسب با جرمی که مرتکب شده محکوم و در حال گذراندن دوره محکومیت است، تصریح کرد: فشارهای سیاسی و به راه اندازی پویش‌های تبلیغاتی، حتما نمی‌تواند در اجرای حکم اختلال ایجاد کند.
کد خبر: ۱۲۶۸۲۸۶

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تازه ترین اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی اظهار داشت: همانطور که بارها گفته‌ایم، موضوع شهروند ایرانی خانم عادلخواه مشمول یک فرآیند مستقل و عادلانه قضایی بوده است. ایشان متناسب با جرمی که مرتکب شده‌اند محکوم و در حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند.

وی تصریح کرد: فشارهای سیاسی و به راه اندازی پویش‌های تبلیغاتی، حتما نمی‌تواند در اجرای حکم اختلال ایجاد کند.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: امیدواریم مقامات فرانسوی متوجه این موارد باشند و به دخالت در امور داخلی کشورمان خاتمه دهند.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز (جمعه) دوباره به گزافه‌گویی و تهدید درباره محکوم شدن یک متهم ایرانی - فرانسوی به ۵ سال حبس در ایران پرداخت و گفت که تعیین مجازات حبس برای این متهم توسط مسئولان قضایی ایران، بر روابط پاریس با تهران تاثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: «امروز، من به نیابت از [دولت] فرانسه، بار دیگر رسماً خواستار آزادی مادام عادلخواه هستم».

وزیر خارجه فرانسه با ادعای اینکه روابط ایران و فرانسه بعد از صدور حکم محکومیت مخدوش شده، گفت: «تداوم این وضعیت فقط می‌تواند تاثیر منفی بر روابط دوجانبه بین فرانسه و ایران داشته باشد و شدیداً اعتماد بین دو کشور را مخدوش می‌کند».

چندی پیش نیز لودریان در این باره اظهارنظر کرده بود که با واکنش موسوی روبرو شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه رسیدگی به جرایم اتباع ایرانی صرفا در صلاحیت قضایی محاکم ایرانی است، گفت: بی احترامی به اصول حاکمیتی خود را به هیچ وجه بر نمی‌تابیم.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مهر ماه سال گذشته نیز در واکنش به اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در خصوص عادلخواه گفته بود: تابعیت مضاعف اتباع ایرانی وفق قوانین جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته نشده و لذا خانم فریبا عادلخواه یک تبعه ایران محسوب و به عنوان یک ایرانی از تمامی حقوق شهروندی شناخته شده برای اتباع ایرانی بهره مند است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران دی ماه سال گذشته نیز «عادلخواه» را تبعه ایران خواند که به اتهام جاسوسی بازداشت شده و گفت: تبعه فرانسوی نیز به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی بازداشت شده و فضاسازی‌ها نمی‌تواند مانع رسیدگی قوه قضاییه به این پرونده‌ها شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها