فرماندار کهگیلویه از مهار آتش در ارتفاعات خائیز این شهرستان خبرداد و البته تاکید کرد که نیروهای امدادی برای اطمینان کامل از این خاموشی، در ارتفاعات مستقر خواهند بود.
کد خبر: ۱۲۶۷۸۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا اتابک در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: ساعاتی پیش شعله‌های آتش در ارتفاعات خائیز کهگیلویه فروکش کرده و اکنون هیچ شعله روشنی در این ارتفاعات به چشم نمی‌خورد.

وی با تشریح تلاش‌های صورت گرفته برای خاموش‌کردن شعله‌های آتش در ارتفاعات خائیز کهگیلویه گفت: برای کنترل کامل شروع آتش در امشب، هم‌اکنون حدود 400 نیروی انسانی در این ارتفاعات مستقر هستند؛ بالگردها اکنون در آشیانه گچساران مستقر شده و منتظر شروع فعالیت خود در صورت شروع دوباره آتش در ارتفاعات هستند.

فرماندار کهگیلویه با تاکید براینکه امشب در ارتفاعات خائیز کهگیلویه خواهیم ماند، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم که پایان عملیات خاموش‌کردن شعله‌های آتش در این ارتفاعات است و تا پایان کامل آتش‌ سوزی احتمالی، مجبور هستیم در منطقه بمانیم.

اتابک افزود: تیم‌های امدادی، آتش‌نشانی‌، محیط‌زیست‌، منابع‌طبیعی‌، هلال‌احمر‌، سپاه پاسداران‌، بسیج و نیروهای مردمی اکنون در منطقه حفاظت شده خائیز مستقر بوده و باتوجه به شرایط کنونی نیازی به حضور بالگردها در این ارتفاعات نیست.

وی از مصدوم‌ شدن برخی از امدادگران در زمان خاموش‌کردن شعله‌های آتش در ارتفاعات خائیز خبرداد و یادآور شد: پای یکی از تلاشگران جمعیت هلال‌احمر شکسته و معاون فرماندار نیز دچار مصدومیت شده و اکنون در بیمارستان بستری است.

فرماندار کهگیلویه گفت: آتش‌ سوزی از اراضی مرتعی واقع در شهرستان بهبهان استان خوزستان شروع شد و متاسفانه خسارات فراوانی را به منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه وارد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها