کارشناس حقوق ورزشی در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

قهرمانی یک تیم بدون اتمام لیگ از نظر فیفا غیرقانونی نیست / شروط اعلام نام قهرمان

یک کارشناس حقوقی می گوید در صورت نیمه تمام ماندن لیگ هیچ مانعی برای اعلام نام پرسپولیس به عنوان قهرمان وجود دارد حتی اگر مخالفان زیادی با این تصمیم وجود داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۶۶۳۷۰

سعید آقایی نیا کارشناس حقوق ورزشی به جام جم آنلاین گفت: فیفا دستورالعمل ها و قوانین دقیقی در رابطه با بسیاری از موارد مربوط به لیگ های داخلی کشورها دارد اما در برخی از موارد دیگر ورود و خروج نمی کند.

وی عنوان کرد: اکنون با مسئله نیمه تمام ماندن نیم روبرو هستیم. اگر لیگ تمام شود و قهرمانی هم به پرسپولیس برسد با توجه به شرایط هیچ منعی از سوی فیفا وجود ندارد.

این کارشناس حقوق ورزشی افزود: در فرانسه هم لوشامپیونه را به عنوان قهرمان اعلام کردند و سپس پرونده لیگ را بستند. بگذارید دقیق تراین مسئله را بررسی کنیم.

آقایی نیا بیان داشت: ابتدا شرایط فوق العاده و بی سابقه ویروس کرونا را در نظر می گیریم. سپس به این قانون می رسیم که 60 الی 70 درصد دیدارهای لیگ ها باید سپری شده باشد. این در مورد لیگ برتر فوتبال ایران صدق می کند. اگر تعداد بازی های برگزار شده کمتر از 60 درصد باشد آنگاه اعلام قهرمانی یک تیم درست نیست و فیفا می تواند ورود کند.

وی تاکید کرد: در رابطه با لیگ برتر فوتبال ایران با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و البته در نظر گرفتن این موضوع که هشت، نه هفته تا پایان لیگ باقی مانده پس منع قانونی از سوی فیفا وجود ندارد.

این کارشناس حقوقی در پایان گفت: اعلام نام پرسپولیس به عنوان قهرمان بدون اشکال است و به نظر نمی رسد شکایتی هم بابت این موضوع به فیفا شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها