پرونده قطور و بسیار هزینه بر فدراسیون فوتبال در رابطه با سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران نه تنها قابل حل نیست که هر روز هم برگ جدیدی به آن اضافه می شود.
کد خبر: ۱۲۶۶۱۲۲

به گزارش جام جم آنلاین ، مارک ویلموتس در کل شش ماه عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را یدک کشید. او یکی از پروازی ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران است در نهایت از ایران رفت.

رفتن او از ایران و فسخ قرارداد با فدراسیون فوتبال یک ماجرای دو سویه را پدید آورد. او و دستیارانش دو میلیون یورو از فدراسیون گرفتند.

تفسیر کل ماجرای خوک جنگی (لقب ویلموتس) بسیار پیچیده است. در حالی که هنوز برخی از ابهامات پرونده این مربی حل نشده هر روز ابهام دیگری به آن اضافه می شود.

پرونده قرارداد فدراسیون فوتبال با این مرد بلژیکی روز به روز ابعاد گسترده تر و پرهزینه تری پیدا می کند و ویلموتس همین الان هم بعد از کی روش در رده دوم جنجالی ترین و پردردسرترین مربیان تاریخ فوتبال ایران قرار دارد. این نکته بسیار حائز اهمیت است که ویلموتس در حالی لقب دومین مربی گران قیمت تاریخ فوتبال ایران را بعد از کی روش می کشد که ره آورد حضور او در ایران دو شکست مقابل بحرین و عراق در انتخابی جام جهانی بود تا سومین صعود پیاپی این تیم به جام جهانی به شدت با اما و اگر روبرو شود. اما ناکامی به جای مانده از خوک جنگی در فوتبال ایران تا الان دو میلیون یورو هزینه اضافی روی دست فدراسیون فوتبال گذشته است. چرا و چگونه؟

 

هیچکس حرف نمی زند

در ماه های اخیر در رابطه با جزئیات قرارداد مارک ویلموتس با تیم ملی فوتبال ایران مطالب متعددی منتشر شد. این مطالب در بازه ای به شدت متناقض بودند اما اکنون واحدیت بیشتری در رابطه با ادعاهای مطرح شده وجود دارد. ابتدا گفته شد که ویلموتس و دستیارانش بابت فسخ قرارداد هشت میلیون یورو طلب دارند، اکنون نیز طبق آنچه که از فدراسیون فوتبال به گوش می رسد دو میلیون یورو از این طلب پرداخت شده اما در حالی که گفته می شود فدراسیون فوتبال ایران خواهان پس گیری دو میلیون یورو از این مبلغ است ویلموتس و شرکا در مقابل برای دریافت شش میلیون یوروی دیگر از طلب خود اقدام کرده اند.

اما امروز روزنامه خبرورزشی گزارشی جنجالی به چاپ رسانده است، بر اساس گزارش مندرج در این روزنامه دو اتفاق عجیب تازه پرده برداری شده است. نخست اینکه یکی از نمایندگان مجلس که نامش فاش نشده گفته که فدراسیون فوتبال فقط دو برگ از قرارداد با ویلموتس را به مجلس تحویل داده و دوم اینکه فدراسیون فوتبال هنوز هیچ توضیحی ارائه نداده که به چه دلیل بعد از فسخ قرارداد با ویلموتس دو میلیون یورو به او و دستیارانش پرداخت شده و اصلا چه لزومی به این کار بود؟

البته لزوم به این کار وقتی مشخص می شود که بدانیم همین الان هم ویلموتس با وجود دریافت دو میلیون یورو هنوز پول بیشتری می خواهد چه برسد به وقتی که اصلا چیزی نگرفته بود.

در طرف دیگر ماجرا ادعای جدیدی قرار دارد؛ فدراسیون فوتبال تلاش می کند تا یک میلیون یورو از این مربی بگیرد.

در این رابطه با یکی از فدراسیون نشین ها در اینباره صحبت کردیم. او که نامش قرار نیست فاش شود می گوید تلاش بر این است که بخشی از مبلغ استرداد شود. بر اساس آنچه که از حرف های این مسئول فدراسیونی برداشت کردیم این مبلغ لزوما یک میلیون یورو نیست و در واقع شاید خیلی کمتر از این مبلغ باشد.

مجموعه ابهامات حاکم بر این پرونده به قدری زیاد است که فعلا نمی توان مستندات حقوقی را به آنها نسبت داد و در رابطه با آن بحث داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها