سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زرد رنگ از رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و وقوع تگرگ در ۱۴ استان کشور طی دو روز آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۵۵۶۱

به گزارش جام جم آنلاین  ایسنا، در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که از بعد ازظهر امروز (۱۳ اردیبهشت) این شرایط جوی در جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال همدان، مرکزی، قم، شمال لرستان، شمال خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود و فردا (۱۴ اردیبهشت) نیز بارش‌ها در استان‌های قزوین، البرز، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان ادامه دارد.

بر این اساس طی روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت) رگبار باران همراه با رعد و برق در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

در ادامه هشدار سازمان هواشناسی آمده است که فردا (۱۴ اردیبهشت) رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ و وزش باد شدید در استان‌های تهران، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

از این‌رو سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها، برخورد صاعقه و خسارت ناشی از وزش باد شدید وجود دارد. به همین دلیل از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود. محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی از توصیه‌های دیگر این سازمان است.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها