امروز در خبرها آمد که لیگ برتر فوتبال ایران از نیمه خرداد احتمالا آغاز خواهد شد، مسئله ای که نه از نظر منطق درست است و نه از نظر قانون.
کد خبر: ۱۲۶۵۵۲۰

به گزارش جام جم آنلاین ، فیفا شش روز پیش در بیانیه ای تاکید کرد تا زمانی که خطرات ناشی از ویروس کرونا برای کشورها وجود داشته باشد و تا زمانی که فدراسیون های مختلف اثبات نکنند که لیگ هایشان با خطر کرونا مواجه نخواهند بود هیچ کشوری حق آغاز مجدد لیگ را ندارد.

در حالی که لیگ کشورهایی همچون هلند، فرانسه، بلژیک ، آرژانتین به طور رسمی نیمه تمام و باطل اعلام شد برخی دیگر از کشورها به زودی لیگ های خود را از سر می گیرند، نظیر لالیگای اسپانیا، لیگ برتر انگلیس، سری آ ایتالیا و لیگ برتر ایران!

اسپانیا، ایتالیا و انگلیس در حالی اصرار به از سر گیری لیگ هایشان دارند که بیشترین مرگ و میر و مبتلا به کرونا بعد از آمریکا متعلق به این کشورهاست. مسائل اقتصادی و ضررهای مالی هنگفتی که فوتبال این کشورها متحمل شده در اصرار برای از سرگیری مجدد کاملا نقش دارد.

اما سوال اینجاست که برگزاری لیگ این کشورها از جمله ایران از نظر فیفا قانونی است؟

پاسخ به این سوال تا زمانی مشخص نیست که فیفا مجددا بیانیه ای ندهد. پیش از این اعلام شده بود که با توجه به پاندمیک کرونا هیچ لیگی نباید زودتر از پاییز آغاز شود.

یوفا نیز پیش از این اعلام کرده بود در صورتی که تا ماه آینده لیگ های مختلف از سرگرفته نشود تمامی آنها باطل اعلام خواهند شد.

در جدیدترین مورد لوشامپیونه فرانسه نیمه تمام اعلام شد و عنوان قهرمانی به صدرنشین یعنی پاری سن ژرمن رسید. در لیگ این کشور پاریسی ها با 68 امتیاز و 10 امتیاز بیشتر نسبت به تیم دوم یعنی مارسی در صدر قرار داشتند. اگر اختلاف امتیاز کمتر بود عنوان قهرمانی به پاری سن ژرمن نمی رسید و لیگ بدون معرفی قهرمان تمام می شد.

چنین شرایطی در ایران هم وجود دارد. پرسپولیس با 10 امتیاز بیشتر در صدر قرار دارد و بسیار بسیار بعید است حتی در صورت از سر گیری لیگ تیم دیگری به غیر از پرسپولیس به عنوان قهرمانی برسد. در شرایطی که ویروس کرونا به یک پاندمیک جهانی تبدیل شده از سرگیری لیگ برتر ایران یک تصمیم غیرمنطقی است و شاید هم بعد از سوی فیفا غیرقانونی هم اعلام شود.

همانند لوشامیپیونه فرانسه عاقلانه این بود که پرسپولیس قهرمان اعلام شود اما از آنجایی که رقابت مبتنی بر توهین لفظی و صدور بیانیه در فوتبال ایران زیاد است مسئولان ترجیح می دهند به جای قهرمان اعلام کردن پرسپولیس اقدام به از سرگیری لیگ کنند تا با دردسرهای آتی و ادعاهای مبتنی بر دست های پشت پرده مواجه نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها