گفت‌و‌گو با تهیه‌کننده و مجری ویژه برنامه سحرگاهی شبکه افق

آرامش به وقت سحر

تلویزیون در ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی را برای سحرگاهان تدارک دیده است که هر کدام با حال و هوای متنوعی روی آنتن خواهند رفت.
تلویزیون در ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی را برای سحرگاهان تدارک دیده است که هر کدام با حال و هوای متنوعی روی آنتن خواهند رفت.
کد خبر: ۱۲۶۴۷۵۰

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، ماه مبارک رمضان آداب و رسوم خودش را دارد و در احادیث و روایات هم بر این موضوعات تاکید بسیاری شده است. در خانواده های ایرانی هم این ماه عزیز است و هرکسی تلاش می کند تا به نوعی از خوان نعمت الهی بهره ای ببرد.

رادیو و تلویزیون هم سالهاست که در این ماه با مردم همدلی می کنند. برای افطار و سحر برنامه های متنوعی تدارک می بینند و تمام تلاششان این است که بهترین ها را برای مردم روزه دار خود تدارک ببینند.

امسال هم از این قاعده مستثنی نبوده است. شبکه های مختلف سیما برای سحر برنامه های متنوعی را تدارک دیده اند که در ادامه آنها را مرور می کنیم.

شبکه یک: «ماه خدا» و حضور 4 مجری

شبکه یک سیما به روال سالهای گذشته برنامه «ماه خدا» را برای سحرهای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است.

این برنامه هر شب ساعت 2 بامداد آغاز شده و تا 20 دقیقه پس از اذان صبح ادامه خواهد داشت.

این برنامه امسال تغییرات بسیاری با سالهای قبل دارد و از همه مهم تر این است که 4 مجری برنامه را همراهی خواهند کرد و «ماه خدا» از 3 استودیوی مختلف به روی آنتن خواهد رفت.

در همین رابطه سعید عباسی از تهیه کنندگان برنامه عنوان داشت: هر استودیو یک وظیفه را برعهده دارد. به عنوان مثال یکی از استودیوها، «بام تهران» نام دارد و در آن «هادی صلح جو» هر شب با حجت الاسلام رفیعی به گفت وگو خواهد نشست.

وی ادامه داد: استودیوی دیگر نیز «رادیو» نام دارد که بهروز رضوی و علیرضا کنگرلو مدح خوانی خواهند کرد.در این استودیو آقای رضوی ترجمه ابوحمزه ثمالی به قلم سیدمهدی شجاعی را می خواند و آقای کنگرلو هم حکایاتی از ادبیات در حوزه اخلاق را قرائت خواهد کرد. در استودیوی اصلی و تولید هم مانند سال های قبل «حسن سلطانی» به عنوان مجری اصلی اجرای برنامه را بر عهده خواهد داشت. اجرای زنده برنامه را به عنوان مجری مستر بر عهده خواهد داشت.

این تهیه کننده تاکید کرد: در برنامه هر شب آقایان سادات رضوی، شربیانی، شهروز حبیبی و امین مقدم به صورت زنده مناجات خوانی می کنند و البته ما از دعای سحر با نوای مرحوم صالحی و زنده یاد موسوی قهار هم بهره خواهیم برد.

این تهیه کننده در پاسخ به سوالی در خصوص محتوای برنامه ماه خدا، از آیتم طرح جمعی ختم قرآن کریم یاد کرد و گفت: در این آیتم هر روز مخاطبان با ارسال عدد 1 به سامانه 30000111، یک صفحه از قرآن مجید را برای آنها ارسال خواهد شد و به این ترتیب در طول 24 ساعت با مشارکت مردم ده ها ختم قرآن خواهیم داشت.

«ماه خدا» به تهیه کنندگی سعید عباسی و داود نجفی، کاری از گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما است که در سحرهای ماه مبارک رمضان بطور زنده روی آنتن می رود.

شبکه دو: «پگاه عاشقی» و ارتباط زنده با قم و مشهد

«پگاه عاشقی» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه دو سیماست که به صورت زنده روانه آنتن می شود. این ویژه برنامه همراه با بخش‌های گفت‌وگوی کارشناسی، مناجات خوانی مادحین برتر کشور، شعرخوانی شعرای آیینی جوان، قرائت دعای سحر به صورت زنده و بخش‌های متنوع در ارتباط با حرم معصومین (ع) هر روز ساعت 3 تقدیم به سحرخیزان خواهد شد.

اجرای برنامه را «کمال میرهاشم زاده» بر عهده دارد و در این برنامه هر روز کارشناسان مختلفی از جمله آیت الله میرباقری، حجت الاسلام صدیقی و... حضور دارند.

تهیه کنندگی این برنامه را «رحیم فارسی» بر عهده دارد که در این باره گفت: «پگاه عاشقی» از آیتم های کوتاهی تشکیل شده و بناست طبق برنامه ریزی های انجام شده، مداحان و کارشناسان مذهبی بسیاری در برنامه حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: بناست مداحانی که به برنامه دعوت می شوند، مناجات و دعای سحر را هم به صورت زنده قرائت کنند و همچنین یک مجری و کارشناس هم از قم با ما ارتباط خواهند داشت و با یک مجری و کارشناس هم از مشهد در ارتباط خواهیم بود.

فارسی عنوان داشت: این برنامه در روزهای ابتدایی ساعت 2:45 پخش خواهند شد و در روزهای بعدی ساعت 3 بامداد روانه آنتن خواهد شد.

شبکه سه: «ماه من» و مناجات خوانی بهروز شعیبی

ویژه برنامه رمضانی «ماهِ من» به کارگردانی و تهیه کنندگی یوسف منصوری و با اجرای نجم الدین شریعتی، با حال و هوای عرفانی و معنوی سحرهای ماه مبارک رمضان از شبکه سه روی آنتن خواهد رفت.

این برنامه به کارگردانی و تهیه کنندگی یوسف منصوری، سحرهای ماه مبارک رمضان و از ساعت 3 بامداد با اجرای نجم الدین شریعتی مجری نام آشنای برنامه «سمت خدا» به مدت 90 دقیقه از شبکه سه سیما به روی آنتن خواهد رفت.

در این برنامه حجت الاسلام سیدحسین هاشمی‌نژاد و حجت الاسلام حامد کاشانی در موضوعات متنوع مذهبی با مجری به گفت و گو خواهند نشست.

همچنین متون مناجاتی «ماه من» توسط امیرعلی نبویان نوشته شده و بهروز شعیبی نیز آنها را برای مخاطبان خوانده است.

در این برنامه دعای صحیفه سجادیه، مناجات منظومه امیرمومنان(ع)، دعای مجیر، افتتاح و مناجات حضرت امیر(ع) هم پخش خواهد شد و از نکات قابل توجه پخش مناجات و دعاهای اقوام و قومیت های مختلف و توجه به آداب مخصوص آنها در این ماه مبارک است.

شبکه چهار: «سحوری» و مناجات خوانی ساعد باقری

شبکه چهار سیما سحرهای ماه مبارک رمضان با ویژه برنامه سحوری میزبان بینندگان خود خواهد بود. این برنامه که هر شب از ساعت 3:30 بامداد پخش خواهد شد، با محوریت انسان قوی، ملت قوی، تمدن قوی به تهیه کنندگی حسین خسروی به روی آنتن خواهد رفت.

این ویژه برنامه مروری خواهد داشت بر فرازهایی از نهج البلاغه و صحیفه مبارکه سجادیه و دعای ابوحمزه ثمالی که ذهن و روح انسان را در ارتباط با خویشتن و خدا مصفا خواهد کرد.

از دیگر آیتم های برنامه «سحوری» می توان به گفت وگو با خدا با صدای استاد ساعد باقری، مناجات، یادواره شهدا، گفت وگو با انسان های قوی و ... اشاره کرد.

شبکه پنج: «خلوتگاه عارفان» با حضور صابر خراسانی

شبکه پنج سیما در ماه مبارک رمضان «خلوتگاه عارفان» را روانه آنتن خواهد کرد. این برنامه با حضور صابر خراسانی هر شب ساعت 3 بامداد پخش خواهد شد.

در این برنامه موضوعاتی در زمینه اخلاق و اعتقادات مطرح خواهد شد و آیتم‌های متنوعی نظیر«سفره مهربانی» (بسته غذایی برای نیازمندان)، وصیت نامه شهدا، درس هایی از زندگی حاج قاسم سلیمانی، دعای سحر، مناجات و سخنانی کوتاه از علما و اندیشمندان همراه خواهد بود.

شبکه قرآن: «مهمان خدا» و پخش مناجات سحرگاهی

«مهمان خدا» عنوان ویژه برنامه سحرگاهی شبکه قرآن و معارف است که در ایام ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 2:30 بامداد به‎صورت زنده همراه بیداردلان و سحرخیزان این ماه نورانی می‌شود.

این برنامه تا اذان صبح ادامه خواهد داشت و ادعیه خوانی و مناجات از بخش های مختلف این برنامه به شمار می رود.

شبکه های دیگر سیما نیز به فراخور مخاطبان خود ویژه برنامه هایی را برای سحرگاهان تدارک دیده اند که بسیاری از آنها به صورت غیر زنده روانه آنتن خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها