کارشناس استهلال در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

جمعه اول ماه رمضان است یا شنبه؟!

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی کارشناس استهلال می گوید احتمالا ماه شعبان امسال 29 روزه شود.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۷۹

 حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی کارشناس استهلال در رابطه با شروع ماه مبارک رمضان به جام جم آنلاین گفت: ماه مبارک رمضان و یا هر ماه دیگری شروعش با رویت هلال است. آنچه که مسلم است امشب جستجوکنندگان برای رویت ماه و هلال آن جستجو می کنند. احتمالا امشب رویت بشود. اگر این اتفاق بیفتد جمعه به عنوان روز اول ماه مبارک رمضان در نظر گرفته خواهد شد.

این کارشناس استهلال گفت: اما اگر پنج شنبه شب رویت نشد و به عبارتی نتوانستند هلال را رویت کنند مسلم است که 30 روز ماه شعبان پر می شود و روز شنبه روز اول ماه مبارک رمضان خواهد بود. اما در صورتی که پنج شنبه شب هلال رویت شود آنگاه ماه شعبان 29 روزه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی افزود: رویت ماه خیلی مهم است. باید مشخص شود که ماه مبارک رمضان از چه زمانی شروع می شود. ما کاری به عربستان و سایر کشورها نداریم که چه زمانی برای آنها اعلام می شود. ما باید در مملکت خودمان رویت ماه را ثابت و اعلام کنیم. ممکن است رویت هلال ماه در منطقه ای غیر از تهران باشد. هر زمان که رویت شود حکم به شروع ماه مبارک می دهند.

این کارشناس استهلال که نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن نیز هست ادامه داد: آغاز ماه مبارک چه جمعه باشد و چه شنبه مهمانی بسیار ارزشمندی در انتظار ماست. باید با آمادگی به استقبال این ماه برویم. این را مسلم بدانیم که پروردگار در این ماه مبارک عنایت خاصی به بندگانش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیان داشت: حضرت محمد صلی الله علیه السلام در جمعه آخر ماه شعبان خطبه خواندند و به مردم گفتند ماهی به شما رو کرده که ماه مغفرت و رحمت و نعمت به شمار می رود.

وی با تاکید بر اهمیت بسیار زیاد ماه رمضان و ارزشمند بودن آن در پرورش ویژگی های مثبت انسانی در فرد  تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که شیاطین در آن غل و زنجیرند و درهای رحمت خدا در آن باز است.

این کارشناس استهلال یادآور شد: ما شب قدر را در ماه مبارک رمضان در پیش داریم که این شب بیشتر از هزار ماه ارزش عبادت دارد. مقدرات ما در این شب رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی در پایان گفت: طبق روایات در شب قدر نامه اعمال افراد به عرض ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می رسد. ماه مبارک بسیار ارزشمند است و خداوند در این ماه نسبت به بندگانش نگاه ویژه ای دارد. امیدواریم که از رحمت حق در این ماه همگی ما بهره مند بشویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها