زن است و سرپرست خانوار با دو بچه قد و نیم قد. شوهرش از دو سال پیش بخاطر بدهی كه به یكی از طلبكارهایش داشت، در زندان به سر می‌برد. حالا نسرین مانده و دو بچه كوچكی كه تك و تنها باید آنها را به دندان بگیرد و بزرگ كند. بعد از زندانی شدن شوهرش، چند بار از طلبكارهای او خواهش‌كرد رضایت دهند تا همسرش بعد از آزاد شدن كار كند و بدهی آنها را بپردازد، اما گوش طلبكارها به این حرف‌ها بدهكار نبود و پول‌شان را می‌خواستند.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۳۷

بار مخارجی مثل اجاره خانه و خورد و خوراك و پوشاك بچه‌ها روی دوشش سنگینی می‌كرد و حالا او باید به تنهایی آن را به دوش می‌كشید.


با كمك یكی از همسایه‌ها توانست در مهدكودكی به عنوان نظافتچی مشغول به كار شود. حقوقی كه كارفرما برای او تعیین كرده بود، چشمگیر نبود، اما با همان هم می‌توانست 250 هزار تومان كرایه ماهانه خانه را پرداخت و شكم بچه‌هایش را هم سیر كند: «صاحب كارم آدم خوبی بود و حقوقم را به موقع پرداخت می‌كرد و محتاج كسی نبودم، اما با آمدن ویروس كرونا تمام زندگی‌ام زیر و رو شد. دولت دستور داد شغل‌هایی كه در آن تجمع وجود دارد به طور موقت تعطیل شود. من هم از كار بیكار شدم. قرنطینه اجباری بود و ما هم چاره‌ای جز ماندن در خانه نداشتیم. هر آنچه در این مدت برای خانه به عنوان آذوقه خشك و تر خریده بودم تمام شد و تنها چیزی كه برایم مانده بود، 370 هزار تومان پول نقد در حساب بانكی‌ام بود. بعد از مدتی دولت گفت قرار است به یارانه بگیرها - كه من هم جزوشان بودم - یك میلیون تومان پرداخت كند. انگار دنیا را به من داده بودند. یك هفته بعد از این خبر، پیامكی برایم ارسال شد كه می‌گفت به یك سایت مراجعه و ثبت‌نام كنم. روی آدرس زدم و وارد سایت شدم. بعد طبق چیزی كه خواسته بود، درخواستم را پر كردم و مبلغ ناچیزی كه درخواست كرده بود را پرداخت كردم. چند دقیقه بعد پیامكی از بانكم آمد كه نشان می‌داد از حسابم پول برداشت شده است، در حالی‌كه من هیچ خریدی نكرده بودم. تقریبا تمام حسابم خالی شده بود. به پلیس فتا مراجعه كردم و موضوع را برای‌شان توضیح دادم و آنها گفتند سایتی كه در آن ثبت‌نام كرده‌ام، جعلی است و كلاهبرداران از حسابم برداشت كرده‌اند. پرونده‌ام در پلیس فتا باز است تا كلاهبردار را دستگیر كنند.»

​​​​​​​ سودجویی با وام معیشتی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت نسبت به هرگونه سوءاستفاده و كلاهبرداری احتمالی از شهروندان متقاضی دریافت وام یك میلیون تومانی معیشتی هشدار داد.

سرهنگ تورج كاظمی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص اعطای وام یك میلیون تومانی معیشتی به شهروندان از سوی دولت، گفت: در این شرایط ممكن است كه متاسفانه افراد سودجو دست به اقدامات مجرمانه زده و با طراحی سایت یا درگاه‌های پرداخت جعلی اقدام به سوءاستفاده از حساب بانكی متقاضیان یا حتی اطلاعات شخصی آنان کنند. به همین دلیل لازم است كه شهروندان با هوشیاری كامل نسبت به ثبت‌نام در این سایت‌ها اقدام كنند.

وی ادامه داد: ممكن است افراد سودجو سایتی جعلی با آدرسی بسیار شبیه به نسخه اصلی را طراحی كرده و از طریق پیامك یا پیام‌رسان و شبكه‌های اجتماعی آن را تبلیغ كنند. در این شرایط متقاضیان به سایت جعلی هدایت شده و در آنجا ممكن است از آنان بخواهند با پرداخت مبلغی اندك درخواست خود را ثبت كنند. یا حتی ممكن است از اطلاعات هویتی و شخصی این افراد سوءاستفاده شود.

كاظمی افزود: همچنین ممكن است با روش‌هایی نظیر تماس تلفنی و... كه اغلب با افراد سالخورده انجام می‌شود، آنان را به پای عابربانك كشانده و حساب‌شان را خالی كنند. به همین دلیل لازم است تمامی شهروندان توجه داشته باشند كه برای دریافت وام معیشتی حتما اخبار را از وزارت رفاه و رسانه‌های معتبر پیگیری كنند و قبل از هرگونه اقدام اصل خبر را در سایت‌ وزارت رفاه یا رسانه‌های معتبر مطالعه كنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: جوانان نیز لازم است در هنگام ثبت‌نام بسته‌ های معیشتی به بزرگ‌ترها و به‌خصوص افراد سالخورده و كسانی كه مهارت كافی در استفاده از فضای مجازی را ندارند، كمك كنند تا خدای ناكرده مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

وی از شهروندان خواست به پیامك‌ها با سرشماره ناشناس و مواردی كه با عناوین و تیترهای جلب توجه‌كننده از پرداخت وام و تسهیلات خبر داده، توجه نكنند چرا كه به احتمال زیاد به كلاهبرداری منجر خواهد شد.

ضمیمه تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
۰
۴
خدا لعنتها کند که به دنبال هر فرصتی برای کلاهبرداری اند

نیازمندی ها