سازمان هواشناسی کشور با صدورهشداری زرد از متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج از پنجشنبه (۴چهارم اردیبهشت ماه)‌ تا جمعه (پنجم اردیبهشت ماه) در دریای خزر،خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۴۵۲۳

به گزارش جام جم آنلاین، براساس این هشدار پنجشنبه (۴ اردیبهشت ماه) متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج حداکثر تا ۱.۵ متر در نواحی شرقی دریای عمان و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

همچنین متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج حداکثر از ۱.۵ تا دو متر در روز پنجشنبه (۴ اردیبهشت ماه) برای دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

در شرایط متلاطم شدن دریا توصیه می‌شود از هر گونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی ممانعت شود. فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل با احتیاط انجام و حضور افراد در مجاورت خط ساحلی محدود شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، هشدار رنگ زرد به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.

این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

سازمان هواشناسی با صدور هشداری نارنجی نسبت به آغاز فعالیت سامانه بارشی و بارش باران گاهی همراه با رعد و برق وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ از بعدازظهر امروز ( ۲ اردیبهشت ماه) خبر داد.

امروز (۲ اردیبهشت ماه) فعالیت این سامانه در مرکز و نیمه جنوبی کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

فعالیت این سامانه بارشی فردا (۳ اردیبهشت ماه) در استان‌های کرمان، شمال هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، شرق و مرکز فارس و نیمه جنوبی خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت.

در این شرایط بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی پیش‌بینی می‌شود بنابراین اجتناب از تردد غیر ضروری، عدم تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها، مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی ، اتخاذ اقدامات پیشگیرانه در جهت حفظ محصولات کشاورزی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت انجام تمهیدات لازم به‌ منظور جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آبگرفتگی معابر توصیه می‌شود.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار نارنجی صادر می‌کند پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها