رئیس فیفا به همه کشورهایی که در تلاش برای از سرگیری رقابت های فوتبال در شرایط کرونایی هستند، هشدار داد و خواهان حفظ سلامتی و جان انسان ها شد.
کد خبر: ۱۲۶۴۰۰۰

به گزارش جام جم آنلاین ، تمام فعالیت های فوتبالی جهان هم اکنون به خاطر شیوع کرونا دچار تعلیق شده است.بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر به کوید 19 مبتلا شده اند. با این همه  هواداران فوتبال دلتنگ بازی تیم محبوب خود شده اند و باشگاه ها میلیون ها دلار ضرر می دهند.

در این حال برخی اتحادیه ها در حال بازگشت به مسابقات هستند تا مانع ضرر مالی باشگاه ها شوند.

دراین ارتباط جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا به همه باشگاه های جهان و اتحادیه ها، هشدار داد که تنها در صورتی که کوید 19 برچیده شود، امکان از سرگیری فوتبال فراهم خواهدشد.

عالی ترین مقام فوتبال جهان در بیانیه ای عنوان کرد: نخستین اولویت ما، نخستین اصل ما که برای همه رقابت ها به کار می بندیم وهمه را ترغیب می کنیم، این است که سلامت و جان انسان ها مقدم بر هر چیزی است. 

وی افزود: نمی توانم به قدر کافی روی این موضوع تاکیدکنم. هیچ بازی، هیچ رقابتی و هیچ لیگی به اندازه آنکه زندگی انسان ها را به خاطر بیندازیم، ارزش ندارد. هر کسی در سراسر گیتی باید این نکته را در فکر و ذهن داشته باشد.وقتی هیچ اطمینان صددرصدی وجود ندارد، بیش از حس مسئولیت پذیری است تیم ها را مجبور به انجام فوتبال کنیم. اگر ما قرار است بازهم انتظار بکشیم، باید همین کار را بکنیم. بیشتر منتظر ماندن بهتر از ریسک کردن است.

اینفانتینو افزود:اعضای ما باید بدانند که لحظه به لحظه با آنها هستیم و همراه با هم راه حل پیدا می کنیم. سلامتی مقدم بر هر چیزی است. تا زمانی که خطر وجود داشته باشد هیچ مسابقه‌ای برگزار نمی‌کنیم. باید منتظر باشیم و ببینیم شرایط کنونی چگونه می شود.

او تصریح کرد: شرایط کنونی بسیار جدی است.زمانی بازی‌ها را آغاز می‌کنیم که دولت‌ها به ما بگویند که می‌توانیم آن را انجام دهیم. پس از آن زمان برای برگزاری بازی‌ها و پایان یافتن رقابت‌ها وجود خواهد داشت. ما نمی‌توانیم سلامتی مردم را به خطر بیندازیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها