این روزها خبرهای فراوانی پیرامون واکسن کرونا به گوش می رسد، خبرهایی که گاه متناقض هم هستند، نمونه اش خبری که حاکی از آن است واکسن کرونا حداقل تا یک سال آینده ساخته نمی شود اما خبرهای دیگر حاکی از چیز دیگری است.
کد خبر: ۱۲۶۳۶۲۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازدیلی میل، شب گذشته اعلام شد که واکسن قطعی ویروس کرونا تا ماه سپتامبر (شهریور) آماده عرضه به بازار جهانی می شود.

سارا گیلبرت استاد دانشگاه آکسفورد می گوید بسیار خوشبین است که واکسن ویروس کرونا تا قبل از فصل پاییز آماده شود. او می گوید که 80 درصد اطمینان دارد که واکسن تا آن زمان آماده خواهد شد.

ماه گذشته همین استاد دانشگاه ابراز امیدواری کرد که واکسن کرونا تا پایان سال 2020 ساخته شود اما اکنون با امیدواری و خوشبینی زیادی می گوید که واکسن زودتر از اینها ساخته خواهد شد.

دولت پیش از این اعلام کرده بودجه برای ساخت میلیون ها دوز واکسن فراهم شده است.  امکان دسترسی فوری به عموم مردم پس از ساخت انبوه نیز فراهم است.

با وجود اخبار قبلی بسیاری بر این باورند که ساخت واکسن ضد کرونا 18 ماه طول نمی کشد و تحقق آن زودتر از اینها خواهد بود. البته او تایید می کند در صورتی ساخت واکسن تا سپتامبر محقق خواهد شد که اگر تا آن زمان "همه چیز خوب پیش برود".

او به تایمز گفت: "من فکر می کنم شانس بالایی وجود دارد که این کار بر اساس کارهایی انجام شود که ما با این نوع واکسن انجام داده ایم. هر هفته داده های بیشتری برای بررسی داریم. 80 درصد اطمینان دارم که تا سپتامبر واکسن ساخته می شود".

 

تیم وی ، یکی از ده ها نفر در سراسر جهان برای یافتن واکسن ، در تلاش است تا آن را در کشوری که سرعت انتقال ویروس بالاست هر چه سریع تر عرضه کند.

 

آنفولانزا هر ساله جهش می یابد و واکسن های مربوط به آن باید ارتقا یابد. ویروس کرونا هم نوع جهش یافته است. حداقل هشت گونه در حال چرخش در سرتاسر جهان هستند.

با این حال ، ویروس بسیار آهسته جهش یافته استو جهش های آن بسیار شبیه به ویروس اصلی است.

این بدان معناست که جهش هایی که اروپا و ایالات متحده را درگیر کرده است با ویروسی که برای اولین بار در ووهان پدیدار شده متفاوت نیستند و همچنین عفونی تر یا کشنده تر نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها