اطلاعیه جدید کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مدیریت کرونا :

مدارس و دانشگاه ها كماكان تعطيل است / مراسم اعیاد شعبانیه و مولودی خوانی ممنوع است

اطلاعیه شماره ۵ کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص اعلام ترتیبات ۱۲ گانه ادامه طرح كاهش زنجيره انتقال این بيماری صادر شد.
اطلاعیه شماره ۵ کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص اعلام ترتیبات ۱۲ گانه ادامه طرح كاهش زنجيره انتقال این بيماری صادر شد.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۵۸

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

باسمه تعالی
اطلاعيه شماره ۵ كميته امنيتي، ‌اجتماعي و انتظامي ستاد ملي مديريت بيماري كرونا

ضمن تقدیر و سپاسگزاری مجدد از همراهی و همکاری عموم مردم در سراسر کشور که تا کنون، منجر به اجرای موفق مراحل مختلف مقابله با بیماری کرونا شده است و با عنايت به تصميمات چهاردهمين جلسه ستاد ملي مديريت بيماري كرونا در حضور رياست محترم جمهوري، به استحضار ملت شريف و عزيز ايران می رساند؛ اجرای طرح كاهش زنجيره انتقال بيماري كرونا (فاصله گذاري اجتماعی) كه از روز هشتم فروردين ماه آغاز شد به ترتیب ذيل الذکر، تا پايان فروردين ماه سال جاري ادامه دارد:

۱- صرفاً افراد بومي ساكن (مقيم) هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غير ساكن، ممنوع است.

۲- خروج افراد غير ساكن براي رفتن به محل سكونت خود بلامانع است. اين افراد در طول مسير اجازه ورود به شهرها را ندارند و از كنار گذرها عبور خواهند کرد.

۳- مدارس و دانشگاه ها كماكان تعطيل است.

۴- پارك ها، ‌بوستان ها،‌ تفرجگاه ها،‌ مراكز تفريحي،‌ استخرها و اماکن مشابه كه محل تجمع افراد هستند كماكان تعطيل است.

۵- فعالیت ادارات دولتی از ۲۳ فروردين ماه با ترتيبات جديد برابر بخشنامه سازمان اداري و استخدامي در خصوص میزان نيروي انساني و ساعات كاري ادامه می یابد.

۶- برگزاري هرگونه تجمع و مراسم رسمي،‌ غير رسمي و مذهبي همچنان ممنوع است.

۷- برگزاري اعياد شعبانيه در قالب برپايي ايستگاه هاي صلواتي، برپايي مراسم، جشن هاي مولودي خواني و نظائر آن ممنوع است.

۸- تردد خودروهاي امدادي،‌ درماني،‌ پليس، حمل بار، كالاها‌ و مايحتاج مردم‌ و همچنین سوخت، کماکان، مشمول ممنوعيت های این طرح نخواهد بود.

۹- تردد كارمندان و ‌كارگراني كه محل سكونت آنها با محل كارشان در نقاط مختلف قرار دارد، با ارائه مدارك شناسايي معتبر بلامانع است.

۱۰- تردد دانشجويان رشته های علوم پزشکی و سایر مصادیق مورد نیاز، تكنسين هاي مخابراتي و دیگر مواردی كه بنا به ضرورت از طريق مراجع ذیربط، هماهنگ می شود، با ارائه مدارك شناسايي معتبر امكانپذير است.

۱۱- درمورد فعاليت اصناف و مشاغل:

الف) مشاغل گروه اول، مطابق اطلاعیه های قبلی به فعاليت خود ادامه مي دهند.

ب) فعاليت مشاغل و ‌صنوف داراي ريسك كم و متوسط که فهرست جدید آن از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام خواهد شد، در استان ها از تاريخ ۲۳-۱-۱۳۹۹ و در استان تهران از تاريخ ۳۱-۱-۱۳۹۹ مطابق پروتکل ها و شرایطی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ و جزئیات آن از سوی وزارت صمت اعلام می شود، به صورت تدريجي آغاز خواهد شد.

۱۲- به منظور پیشگیری از بروز مشکلات و سردرگمی برای عموم مردم، تأکید می شود؛ هرگونه اعلام ممنوعیت و یا محدودیت خارج از ترتیبات اعلام شده در اطلاعیه کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی، برخلاف مصوبات این ستاد و فاقد هرگونه اعتبار قانونی است و همه دستگاههای مسئول در سطوح ملی و در استانها، باید صرفاً در حدود مصوبات ابلاغی کمیته، اطلاع رسانی و اعمال قانون کنند.

۱۳- درصورت عدم رعايت هر یک از موارد دوازده گانه فوق الذكر، برابر قانون با متخلفين برخورد خواهد شد.

در خاتمه با تقدیر مجدد از همراهي صميمانه آحاد مردم در اين امر خطير و برهه حساس، و با اعلام اینکه، هرگونه تصمیم گیری جدید متناسب با شرایط پیش رو، رسماً و از طریق صدا و سیما و سایر رسانه های رسمی، به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید، توجه جدی به رعایت پويش در خانه مي مانيم (مگر براي امور واقعاً ضروري) از سوی عموم هموطنان عزیز، مورد تأکید قرار می گیرد.

اميد است با همت عالي همگانی و در ايام مبارك ماه پرفضیلت و پربرکت شعبان، ‌خداوند متعال، رحمت خاص خود را به همه مردم و خدمتگزاران علی الخصوص فعالان بخش درمان و یاوران و پشتیبانان بهداشت و سلامت کشور عنایت فرماید.

کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا مستقر در وزارت کشور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها