دراگان اسکوچیچ ، مربی اهل کرواسی، امروز رسما سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد.
کد خبر: ۱۲۴۶۹۵۸
جزئیات قرارداد اسکوچیچ / نه تجربه ویلموتس تکرار می شود نه کی روش!

به گزارش جام جم آنلاین ، این مربی در حالی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد که انتخابش کاملا غافلگیرانه بود. در کنار تمام انتقاداتی که نسبت به انتخاب این مربی می شود ذکر نکاتی در رابطه با قرارداد این مربی خالی از لطف نیست.

نخست اینکه در قرارداد منعقد شده فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان ملزم به پرداخت مالیات این مربی کروات نیست.

نکته دوم این است که فسخ قرارداد به صورت یک طرفه محدودیت هایی دارد که کمترین خسارت مالی را به فدراسیون وارد می کند. به عبارت دیگر اسکوچیچ در صورت فسخ قرارداد مبلغی را به عنوان غرامت دریافت نخواهد کرد و یا اگر دریافت کند مبلغ قابل توجهی نخواهد بود.

فدراسیون فوتبال در هر زمان که صلاح دید می تواند این قرارداد را فسخ کند.

سوم اینکه اسکوچیچ اختیارات محدودی دارد. البته حیطه اختیارات او به صورت کامل به عنوان یک سرمربی است اما آنچه که کی روش انجام داد و وظایفی خارج از حیطه سرمربی گری برای خود تعیین کرد هرگز برای اسکوچیچ تکرار نمی شود همانند تعیین اسپانسر و یا مسائل مالی مربوط به بازیکنان.

به این ترتیب به نظر می رسد که فارغ از پرداختن به نتیجه گرفتن یا نگرفتن تیم ملی با اسکوچیچ، هرگز تجربه ویلموتس و البته کی روش با این مربی کروات تکرار نمی شود.

فدراسیون فوتبال هنوز جزئیات مالی قرارداد اسکوچیچ را امضا نکرده است اما واضح به نظر می رسد که قرارداد او میلیون دلاری نیست. طبق آنچه که جسته و گریخته شنیده می شود مبلغ قرارداد او حتی از نصف مبلغ قرارداد قلعه نویی در صورتی که می خواست سرمربی تیم ملی شود کمتر بود. حالا اینکه قلعه نویی قرار بوده چقدر بگیرد مشخص نیست!

دراگان اسکوچیچ روز پنجشنبه گذشته از سوی مقامات فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب و معرفی شده بود. نحوه انتخاب او جای شک و شبهات زیادی دارد و هنوز بسیاری از جنبه های این انتخاب مشخص نشده است.

قلعه نویی در آستانه انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی قرار داشت اما حضور او به دلیل مخالفت باشگاه سپاهان منتفی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها