اگر از علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی هستید می‌توانید امشب، ۱۸ بهمن چهارمین ابرماه درخشان سال میلادی جاری را مشاهده کنید.
کد خبر: ۱۲۴۶۷۰۳
امشب؛ آسمان میزبان ماه برفی می‌شود!

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناسان اعلام کرده‌اند در شب ۷ فوریه (۱۸ بهمن) سال میلادی جاری علاقه‌مندان به رویداد‌های نجومی می‌توانند به مشاهده چهارمین ابرماه سال بپردازند که با نام ماه برفی شناخته می‌شود.

دلیل نام گذاری این ابرماه به نام ماه برفی به گذشته‌های دور تعلق دارد که کشاورزان و ساکنان بومی قاره آمریکا و اروپا ماه‌ها را بنا به ویژگی‌های فصلی نام گذاری می‌کردند.

ماه برفی به دلیل تقارن با ماه فوریه بود که ریزش فراوان برف در آن وجود دارد. از جمله دیگر نام‌های باستانی برای ابرماه فوریه، ماه گرسنگی Hunger Moon را می‌توان نام برد، زیرا در زمان‌های قدیم به دلیل برف و بوران امکان کشاورزی وجود نداشت و منابع خوراکی بسیار کمی در اختیار انسان‌های باستانی قرار داشت.

بهترین زمان برای مشاهده ماه برفی شب شنبه ۸ فوریه است. رویداد ماه کامل از شب جمعه تا صبح دوشنبه در آسمان قابل مشاهده است.



پدیده ابماه زمانی روی می‌دهد که ماه در مدار خود در نزدیک‌ترین فاصله به کره زمین قرار داشته باشد. این حالت سبب می‌شود تا ماه بسیار بزرگ‌تر و درخشان‌تر از معمول در آسمان شب مشاهده شود.

ماه برفی همچنین نماد شروع سال نوی چینی است که در آن چینی‌ها به برگزاری مراسم سال نو و جشنواره فانوس چینی می‌پردازند.

رویداد ابرماه فرصتی منحصربه فرد برای کارشناسان و عکاسان نجومی است تا به عکاسی و پژوهش درباره کره ماه و سیر حرکتی آن در آسمان شب بپردازند.

به گفته محققان، ابرماه‌های آتی در سال میلادی جاری در ماه‌های آوریل و مه روی خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها