با آغاز به کار کارخانه قطعات نسوز فولاد سازی در چهارمحال و بختیاری، کشور به خود کفایی نسبی رسید.
کد خبر: ۱۲۴۵۳۲۵
دیروز آجر نسوز، امروز قطعات نسوز، فردا خودکفایی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، پس از تولید آجر‌های نسوز ذوب فولاد در کشور، نخستین کارخانه تولید قطعات نسوزی انتقال مواد مذاب فولادی در سایت سفیددشت چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
مدیر عامل کارخانه آجر نسوز چهارمحال و بختیاری گفت: آجر نسوز تولید شده و مقاوم در برابر ذوب تا دیروز صنعت مادر کشور را همراهی می‌کرد و امروز با تولید قطعات نسوز کشور رابه خودکفایی نسبی رساند.
آقای فرهی افزود: شهرک صنعتی سفیددشت در چهارمحال و بختیاری ۱۲ سال پیش با ظرفیت ۲۰ هزار تن راه اندازی شد و امروز با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومان بخش خصوصی کارخانه قطعات نسوز را احداث کرد.
وی گفت: محصول این کارخانه برای انتقال، حفاظت و کنترل مواد مذاب در فولاد سازی استفاده می‌شود و سالانه ظرفیت تولید هزار تن یا ۵۰ هزار قطعه را دارد.
مدیر عامل کارخانه قطعات نسوز چهارمحال و بختیاری هم گفت: قبلا قطعات فولاد سازی با خروج ۱۰ میلیون یورو ارز از آلمان و هندوستان وارد کشور می‌شد.
آقای شهریاری گفت: هم اکنون دستان توانمند ۱۲۰ تحصیل کرده استان این قطعات را تولید می‌کند.
به گفته وی محصولات تولیدی این کارخانه به ذوب آهن اصفهان، خوزستان، هرمزگان و صنایع آلیاژ ایران ارسال می‌شود.
آقای سانچیت کارشناس فرآورده‌های نسوز هندوستان گفت: تولیدات این کارخانه در مقایسه با نمونه خارجی از نظر کیفیت، مقاومت، خورندگی و استحکام مکانیکی قابل رقابت با نمونه خارجی و حتی بالاتر است.
حمل آسان، قیمت مناسب و در دسترس بودن برای مصرف کننده از ویژگی‌های منحصر به فرد این کارخانه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها