دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد تضییع حقوق بیت المال را اتهام اصلی پرونده شهرداری شهرکرد اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۴۴۲۹۳
تضییع حقوق بیت المال اتهام اصلی پرونده شهرداری شهرکرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عبدالرضا علی محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، گفت: در واگذاری و قیمت گذاری زمین های شهرداری، موازین قانونی رعایت نشده و حقوق مردم ضایع شده است.

وی، با تأکید بر اینکه نحوه قیمت گذاری در این واگذاری‌ها صحیح نبوده است، افزود: در این پرونده، باید زمین ها به صورت تهاتر به بانک شهر تحویل داده می شد و بانک از بدهی که به شهرداری داشت، این میزان را کسر می کرد، در حالی که هیچ تهاتری صورت نگرفته و املاک به کسی دیگر فروخته شده است و پول حاصل از فروش به بانک شهر پرداخت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد گفت: قیمت گذاری در این فروش هم بدون کارشناسی بوده است، به‌ گونه ای که برای فروش اموال عمومی باید یک کارشناس از طرف فروشنده، خریدار و یک کارشناس از طرف دادستان و دادگستری مشخص شود و در این پرونده فقط یک کارشناس منتخب بانک شهر انتخاب شده و قیمت گذاری کرده است.

علی محمدی افزود: یکی دیگر از زمین های گران قیمت شهرداری شهرکرد هم که در اختیار یک دستگاه فرهنگی و آموزشی بوده، با عنوان فرهنگی و آموزشی به فروش رسیده است، در حالی که این زمین، کاربری تجاری و مسکونی داشته و یک سوم قیمت واقعی به فروش رسیده است.

وی، به بحث فروش زمین‌های گلخانه شهرداری شهرکرد به صورت تفکیک شده هم اشاره کرد و گفت: این زمین بایست به صورت مشاع به فروش می رسید، در حالی که این زمین را به صورت تفکیک شده به فروش رساندند و همه هزینه های تفکیک بر عهده شهرداری بوده که این امر باعث تضییع حقوق شهروندی شده است.

علی محمدی افزود: در پرونده فروش زمین گلخانه 46هزار مترمربع زمین به فروش رفته، در حالی که 18هزار مترمربع زمین به صورت تفکیک شده به فروش رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد با اشاره به فروش زمین آتش نشانی به قیمت کمتر از ارزش ملک، گفت: در پرونده شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد، شهردار و شش نفر از اعضای شورای شهر جدید و گذشته احضار شدند و هم اکنون با تأمین وثیقه آزادند.

علی محمدی، به پرونده واگذاری کشتارگاه جونقان هم به عنوان یکی از پرونده های مهم در استان اشاره کرد و گفت:جلسات مختلف در این زمینه برگزار شد و در نتیجه علیه رئیس وقت سازمان خصوصی سازی کشور اعلام جرم شد.

وی، با بیان اینکه در این پرونده واگذاری از تهران انجام شده و شخصی که این واگذاری را انجام داده در تهران پرونده های تخلف دیگر دارد، گفت: پرونده از بازپرسی به تهران برای رسیدگی و ادامه مراحل ارجاع داده شد که تاکنون نتیجه ای اعلام نشده است.

علی‌محمدی اظهار داشت: به دلیل اینکه انتقال سند انجام شده و واگذاری صورت گرفته بود، اقدامات قانونی قضایی در دست اجراست و دادخواستی در دادگستری شهرستان فارسان تنظیم شده که هنوز منتهی به صدور رأی نشده است.

وی گفت: در این پرونده، در زمان واگذاری و ارزیابی این زمین با 40درصد قیمت کارشناسی زمان تحویل واگذار شده است که از این میزان پنج درصد به صورت نقدی پرداخت شده و بقیه به صورت اقساط بلند مدت پرداخت شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد به پرونده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اشاره کرد و گفت: گزارش اولیه این پرونده را سربازان گمنام وزارت اطلاعات جمع آوری کرده بودند و دو نفر در این پرونده دستگیر و بازداشت شدند.

علی محمدی افزود: چون پرونده ابعاد و اتهامات مختلف از جمله جعل، اخذ رشوه و تضییع حقوق بیت المال در واگذاری و نحوه صدور مجوزها در پرونده وجود دارد، رسیدگی به پرونده طولانی شده است.

وی گفت: دو متهم این پرونده با قرار وثیقه آزادند و تحقیقات بازپرس پرونده در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد با اشاره به جلوگیری از واگذاری هشت هزار متر زمین مرغوب در داخل شهر با کاربری تجاری، مسکونی و خدماتی به تعاونی های مسکن ادارات در قالب مسکن 99ساله گفت: این زمین ها با کاربری مسکونی در حال واگذاری به تعاونی های مسکن بودند که با ورود دادستانی از این واگذاری جلوگیری شد.

علی محمدی به پلمپ 35 واحد مسکونی محل مصرف و استعمال مواد مخدر در مرکز استان اشاره کرد و گفت: در حوزه پیشگیری و مصرف مواد مخدر در استان با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه های متولی برنامه ریزی در دست اجراست.

علی محمدی، با اشاره به تشکیل شورای مبارزه با جرائم انتخاباتی در دادگستری استان گفت: تاکنون 46گزارش تخلف در حوزه انتخاباتی در استان تشکیل شده است .

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد به تشکیل شعبه های خاص برای رسیدگی به جرائم انتخاباتی در استان اشاره کرد و افزود: قضات ویژه جرایم انتخاباتی انتخاب شده اند تا پرونده های جرایم انتخاباتی با جدیت و در سریع ترین زمان رسیدگی شود.

علی محمدی، از نامزدهای مجلس خواست تا تبلیغات شان مغایر با قانون نباشد و اصول و قوانین را در تبلیغات رعایت کنند تا انتخابات پرشور برگزار شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به اینکه این استان یکی از استان‌های پاک کشور در بخش مفاسد و جرائم مختلف است، گفت: در سه ماه گذشته در حوزه مبارزه با مفاسد اخلاقی دو باند فساد و فحشا در شهرستان شهرکرد منهدم شده است.

وی گفت: در چند روز اخیر 23نفر در یکی از این باندها که به صورت پارتی مختلط شبانه بود، شناسایی و دستگیر شدند که هم اکنون 21نفر از این افراد بازداشت هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها