انتقاد یک اصولگرا از اظهارات اخیر رئیس جمهور/

روحانی مگر نمی گفت آمده خطر جنگ را برطرف کند؟!

یک فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از اظهارات اخیر روحانی مبنی بر اینکه وعده هایش به مردم در دوران صلح بوده و الان کشور در حالت جنگ است گفت:گفتمان اصلاح طلبان این بود که ما آمده ایم خطر جنگ را بر طرف کنیم .
کد خبر: ۱۲۴۳۷۹۷
روحانی مگر نمی گفت آمده خطر جنگ را برطرف کند؟!

محمد کاظم انبار لویی کارشناس سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین تصریح کرد: سخنان آقای روحانی که می گوید قرار گرفتن در وضعیت جنگی علت عدم تحقق وعده هاست در درجه اول نشانگر این است که در آن دوران با آمریکا در صلح بوده ایم و جنگی در میان نبوده است درصورتی که گفتمان اصلاح طلبان این بود که ما آمده ایم خطر جنگ را بر طرف کنیم .ما ذیل فصل 7 منشور سازمان بین الملل بوده ایم ما میخواهیم با گفتگو این خطر را برطرف کنیم .

وی تاکید کرد: حالا سخنان آقای روحانی نشان گر این است که در وضعیت صلح بوده ایم . یعنی برجام برای ما جنگ آورده است نه صلح. ما در گفتگویی شرکت کرده ایم به دشمن امتیاز داده ایم و امتیازی نگرفته ایم و در خطر جنگ هم قرار گرفته ایم.

انبارلویی افزود: این نوع تناقض گویی ها مردم را از اعتمادی که باید به رییس دولت داشته باشند ناامید میکند. دولت باید به گونه ای گفت و گو کند که بیانش درجه ای از صدق را همراه داشته باشد.

او یادآور شد: الان که میگویند در حال جنگ هستیم چرا ادبیات و برخورد دولتمردان حالت جنگی ندارد . آمریکایی ها در برخورد و ادبیات خود با ما کاملا آرایش جنگی گرفته اند . در همین آشوب های اخیر ما در گفتار وزیر خارجه آمریکا به صراحت شاهد این لحن خصمانه بوده ایم . اما ما در صحبت ها و رفتار رییس جمهور و وزیر خارجه کشورمان نمی بینیم که آنها خود را در وضعیت جنگی ببینند و آن گونه برخورد کنند.

این کارشناس سیاسی گفت :به هر حال این نکته مهمی است دولت هم الان به این نتیجه رسیده است که در وضعیت تخاصم قرار داریم . این ما بوده ایم که پاسخ این خصومت را نمی دادیم و با لبخند پای میز مذاکرات می نشستیم . امیدوارم که این عبرتی شود و ما به درک صحیح از فضا و میدانی که در آن قرار داریم برسیم و قهرمانانه و پهلوانانه وارد میدان شویم.

وی در خصوص اینکه مگر غیر قابل اعتماد بودن آمریکا بخصوص با پیروزی ترامپ قابل پیش بینی نبود اینگونه پاسخ داد : این پیش بینی ها بوده .مقام معظم رهبری همواره در بیاناتشان به دولتمردان هشدار داده اند که به آمریکا اعتماد نکنید .به همین دلیل شروطی در شورای عالی امنیت ملی و مجلس برای توافق مطرح شد. مقام معظم رهبری نیز شروطی را وضع کردند.اگر این شرط ها تحقق پیدا میکرد ما الان در برجام به بن بست نرسیده بودیم . اما متاسفانه دستگاه دیپلماسی ما بر اساس اعتماد عمل کردند.

انبارلویی در ادامه گفت : الان نیز به غلط گفته می شود که در زمان ترامپ برجام نقض شد. این توافق در زمان اوباما نیز اجرا نشد. بدین صورت که باید تمام تحریم ها بالافاصله برچیده می شد اما در عمل هیچ تحریمی در زمان خود آقای اوباما هم برداشته نشد . این یعنی امریکایی ها از لحظه اول به نقض عهد مشغول بوده اند . اقای ترامپ صرفا یک چهره بی روتوش آمریکا است که آمد و علنی برجام را پاره کرد و دور ریخت .

وی تصریح کرد: این سومین تجربه ماست که درآن دریافتیم حقیقتا نمیشود به آمریکایی ها اعتماد کرد . دولتمردان آمریکا جز زبان خصومت هیچ زبان دیگری را درک نمیکنند و به جز مخالفت با ملت ایران هیچ اراده ای ندارند آنها در چهل سال اخیر هیچ گاه با انقلاب ما کنار نیامده اند . برجام نشان داد که ما تمایل داریم مشکلاتمان را با آنها با گفتگو حل کنیم اما آنها حاضر به گفتگو نیستند و خودشان را در حال جنگ با ما میبینند . حالا به هر صورت رییس جمهور ما به این درک رسیده است.

این عضو حزب موتلفه در پایان بیان کرد : ما در حوزه اقتصاد با فرمایشات مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را به عنوان راه حل مشکلات اقتصادی و به طبع آن مشکلات معشیتی داریم و در حوزه امنیتی نیز به جایگاهی دست یافته ایم که آنها جرات شلیک حتی یک تیر به سمت ما را ندارند . ما در راهبرد امنیتی توانسته ایم با آمریکایی ها برخورد کنیم .آمریکایی قطعا هیچ غلطی نمیتوانند بکنند و فقط با رفتار خودشون نشان دادند که قابل مذاکره نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها