کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کردند؛

فریادشیران: تاج نمره قبولی نگرفت / مومنی: کنار رفتن، نافی پاسخگویی نیست

مهدی تاج روز گذشته از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا داد، اتفاقی که باور برخی از کارشناسان باید زودتر رخ می داد.
کد خبر: ۱۲۴۳۶۱۹
فریادشیران: تاج نمره قبولی نگرفت / مومنی: کنار رفتن، نافی پاسخگویی نیست

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه که مهدی تاج را در نهایت مجاب به کناره گیری از مسئولیت خود کرد بیماری قلبی اش بود. او بنابر توصیه پزشکان چاره ای ندید جز اینکه صندلی ریاست فدراسیون را ترک کند تا مسئولیت به نفر بعدی سپرده شود.

تاج دوران پرانتقادی در فدراسیون فوتبال داشت. البته بسیاری از کارهای مثبت زمان ریاست او بر فدراسیون را هم نمی توان از قلم انداخت ولی آنچه که در مجموع واضح به نظر می رسد این است که تعداد مخالفان و منتقدان تاج از تعداد موافقان او بیشتر بود.

در اینباره ناصر فریادشیران مربی و پیشکسوت فوتبال در اینباره به جام جم آنلاین گفت: همه ما برای مهدی تاج آرزوی سلامتی می کنیم و امیدواریم هر چه سریع‎تر سلامتی خود را به دست بیاورند.

فریادشیران عنوان کرد: تاج زحمات زیادی برای فوتبال کشید اما با این حال نمی‎توانیم نگوییم که او نمره قبولی نمی گیرد. در زمان ریاست او مشکلات متعددی برای فوتبال به وجود آمد.

این مربی و پیشکسوت فوتبال افزود: تاج منتقدان زیادی دارد. ما از لحاظ شخصی با ایشان مشکلی نداریم اما از لحاظ فوتبالی گله و شکایت فراوان است. کل بحثی که وجود دارد به عدم مدیریت ایشان و همکارانش برمی گردد.

وی ادامه داد: من حتی انتقادات را حضوری هم به ایشان می گویم. امیدوارم هر چه سریع تر سلامتی شان حاصل شود تا این انتقادات را مطرح کنیم.

فریادشیران بیان داشت: یکی از بزرگ ترین انتقادات به ایشان نحوه برکناری اسدی (دبیر سابق فدراسیون) و حمایت از خارجی هایی مثل کی روش است. بحث دیگر به این برمی گردد که وی در گفت و گویی با شبکه خبر تاکید کرده بود کسانی که منتقد کی روش به شمار می روند، مغرض و جاهل هستند.

سرمربی سابق نفت تاکید کرد: منتقدان تاج زیاد شده بودند، از نمایندگان مجلس تا کارشناسان فوتبال و مربیان دیگر شاغل در فوتبال ایران. تاج در زمان ریاست خود نقاط قوتی هم داشت اما بیشترین چیزی که نشان داد ضعف هایش بود.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه نقاط ضعف تاج خیلی بیشتر از نقاط قوتش بود گفت: من از 20 به ایشان نمره 12 می دهم. با رفتن ایشان شرایط سخت تر می‎شود. شنیده ایم که تاج برای هدایت تیم ملی با برانکو توافق کرده است که امیدوارم با رفتن ایشان این اتفاق نیفتد چون حضور برانکو در راس تیم ملی به سود هیچکس نیست.

وی با تاکید بر اینکه برانکو هم مثل سایر مربیان خارجی فقط به خاطر پول به ایران می آید افزود: با توجه به استعفای تاج از وزیر ورزش درخواست می کنیم به بهترین شکل ممکن انتخابات را مدیریت کنند تا فردی اصلح به ریاست برسد.

محمد مومنی بازیکن سابق استقلال و دیگر پیشکسوت فوتبال نیز در اینباره به جام جم آنلاین گفت: مهدی تاج از نظر بسیاری از فوتبالی ها نمره قبولی نمی گیرد اما باید به این نکته توجه داشت که توان مدیریتی در ورزش ایران چقدر است که بخواهیم از تاج یا هر فرد دیگری انتظار عملکردی عالی داشته باشیم.

این پیشکسوت فوتبال ایران بیان داشت: اکنون مهم ترین بحران موجود در فوتبال ایران انتخاب سرمربی برای تیم ملی فوتبال ایران است. در واقع رییس بعدی فدراسیون فوتبال هیچ کاری ندارد جز اینکه به دقت این شرایط را بررسی کند و ببیند با این وضعیت بحرانی چکار باید بکند.

وی خاطرنشان کرد: فردی که به ریاست فدراسیون می رسد نه تنها باید مدیریت قابل توجهی داشته باشد که تمامی بحران های موجود اطراف تیم ملی را از بین ببرد و بستر مناسبی جهت صعود به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی فراهم کند.

وی در پایان گفت: همه ما برای تاج آرزوی سلامتی می کنیم اما کنار رفتن او از ریاست فدراسیون به معنای پایان مسئولیت هایش در قبال برخی از ضعف ها نیست و او باید در فرصت مناسب پاسخگوی انتقادات باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها