کارشناس فوتبال در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

بازگشت به عقب با شوالیه / تاریخ انقضای شما خیلی وقت است تمام شده

طوفان باشگاه استقلال از 10 روز پیش آغاز شد، طوفانی که استراماچونی روز گذشته آغاز کرد و تا امروز ادامه دارد.
کد خبر: ۱۲۴۲۳۷۴
بازگشت به عقب با شوالیه /  تاریخ انقضای شما خیلی وقت است تمام شده

به گزارش جام جم آنلاین ، رفتن استراماچونی از ایران که به دلیل اعتراض به مشکلات مربوط به واریز دستمزدش بود چنان جنجالی در این باشگاه رقم زد که در چند سال اخیر بی سابقه است. این اتفاق باعث واکنش رسانه های خارجی به خصوص ایتالیایی شد و البته هواداران تیم محبوب پایتخت را هم به خشم آورد. این هواداران مقابل باشگاه تجمع کردند و جنجال هایی را رقم زدند.

به هر حال آنچه که در رابطه با استراماچونی و استقلال رخ داد در نهایت منجر به کنار رفتن مدیر پرانتقاد آبی ها یعنی امیرحسین فتحی شد. رفتن فتحی به معنای آمدن فتح الله زاده بود، این مدیرعامل سابق استقلال برای چهارمین مرتبه بود که به عنوان مدیرعامل این تیم انتخاب می شود تا به قول ورزشی ها پوکر کرده باشد. البته اخبار دو روز اخیر حاکی از این بود که بازگشت او به عنوان مدیرعاملی و حتی عضویت در هیئت مدیره استقلال قطعی نیست. با این حال سایه او دوباره بر روی سر تیم آبی پوش پایتخت افتاده است. بازگشت او برای هواداران خوشحال کننده است یا ناامیدکننده؟ متخصص ترکاندن بمب های دهه های هفتاد و هشتاد اینبار برای استقلال چه در چنته دارد که همچنان برای مدیرعامل شدن اصرار می کند؟

رضا اسماعیلی فعال رسانه ای حوزه ورزش در این رابطه به جام جم آنلاین گفت: اینکه استقلال از فتحی به فتح الله زاده رسیده جای بحث فراوانی دارد. چرا در موقعیت کنونی باید به این انتخاب برسیم؟ حتی اگر فتح الله زاده به صندلی مدیریت استقلال نرسد چه دلیلی وجود دارد که مدام نام او دور و بر استقلال آفتابی شود.

اسماعیلی عنوان کرد: استفاده از مهره ای همچون فتح اله زاده در بطن باشگاه استقلال یعنی بازگشت به عقب. بازگشت به دهه هفتاد وهشتاد. الان مدیریتی دهه هفتاد و دهه هشتادی به درد استقلال میخورد؟

این کارشناس فوتبال افزود: دوره گول زدن هواداران گذشته. دوره اینکه با گفتن جمله بمب می ترکانم هم گذشته. از خیلی چیزهای دیگر هم گذشته، مثلا خریدن نشان شوالیه از فرانسه.

وی تاکید کرد: فوتبال باشگاهی ما نیاز به مدیریت مدرن و حساب شده ای دارد که توانایی قابل توجهی در زمینه کنترل بحران از خود نشان بدهد. الان به اوضاع باشگاه استقلال نگاه کنید. در اوج بحران چه کسی آنقدر تدبیر داشت که بتواند این اوضاع را مدیریت کند و کمی آن را سر و سامان بدهد؟

اسماعیلی بیان داشت: مشکل استقلال فقط در مدیریت خلاصه می شود. استراماچونی به هیچ عنوان مقصر نیست هر چند در این میان شیطنت هایی هم انجام داد.

وی گفت: مشکل اساسی فوتبال ایران نحوه مدیریت است. می توانم ساعت ها در اینباره صحبت کنم که اصولا دلیل انتخاب های عجیب در فوتبال ایران چیست اما فعلا باید روی مسئله دیگری زوم کنیم. چرا نمی توانیم مدیر درستی برای ورزش ایران تربیت کنیم؟

اسماعیلی تصریح کرد: باید به فتح الله زاده و امثال او بگویم آقایی که بمب می ترکانی و علاقه زیادی به ترانسفر داری. تاریخ انقضای شما و ده ها مدیر دیگر مثل شما خیلی وقت است که تمام شده. دست بردار و برو و فضای فوتبال را بیشتر از این مشوش نکنید.

این کارشناس و روزنامه نگار ورزشی در پایان گفت: مدیریت دهه هفتادی و دهه هشتادی دیگر به درد این ورزش نمی خورد. ما باید مدیریت مدرن این روزهای فوتبال جهان را به فوتبالمان تزریق کنیم، اتفاقی که رخ دادنش به ضرر خیلی ها خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها