وزیر خارجه آمریکا در دو پیام در خصوص آزادی «ژیو وانگ» از زندان در ایران، از رویکرد سازنده تهران در خصوص آزادی این فرد ابراز خرسندی کرد.
کد خبر: ۱۲۴۱۰۸۳
ابراز خرسندی وزیر خارجه آمریکا از رویکرد ایران در آزادی «وانگ»

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای توئیتری به خبر آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پزشک و نخبه ایرانی از زندان آمریکا و همچنین آزادی «ژیو وانگ» شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود، واکنش نشان داد.

ساعتی بعد از توئیت «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پزشک و نخبه ایرانی از زندان آمریکا و «ژیو وانگ»، وزیر خارجه آمریکا هم در دو پیام توئیتری نوشت: «یک آمریکای یدیگر دارد به خانه می‌آید. ژیو وانگ که به اتهام‌های نادرست برای بیش از سه سال در ایران در بازداشت بود، آزاد شده است و در مسیر بازگشت به ایالات متحده است. آقای وانگ به زودی به همسر و پسرش می‌پیوندد».

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در توئیت دوم خودش درباره این موضوع، درباره مواضع ایران در قبال آزادی ژیو وانگ ابراز خرسندی کرده است.

پمپئو نوشت: «ما تا زمانی که تک تک آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران و سراسر جهان نزد عزیزانشان در خانه‌ بر نگردند، از پا نخواهیم نشست. ما از دولت سوئیس به خاطر تسهیل بازگشت آقای وانگ تشکر می‌کنیم و از (موضع) سازنده حکومت ایران درباره این موضوع، خرسند هستیم».

پیش از اظهارات توئیتری وزیر خارجه آمریکا، محمدجواد ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود درباره آزادی نوشته بود: «بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ بزودی به خانواده هایشان ملحق می شوند. از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می‌کنم».

«ژیو وانگ» کسی است که مسئولان آمریکایی از او به عنوان «محقق» و دانشجوی دوره دکتری تاریخ دانشگاه پرینستون آمریکا یاد می‌کنند اما وی در تاریخ بیست‌وپنجم تیر ماه ۱۳۹۶ به جرم جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در ایران بازداشت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها