ویزای شینگن امکان سفر به 26 کشور اروپایی را برای شما فراهم می‌کند. اما درباره شرایط اخذ ویزای شینگن و مدارک مورد نیاز ویزای شینگن چه می‌دانید؟
کد خبر: ۱۲۴۰۲۳۰
اخذ ویزای شینگن در یک قدم

ویزای شینگن یا ویزای شنگن، عبارتی است که اغلب ما بارها آن را شنیده‌ایم و برای علاقه‌مندان به سفر و گردشگری نامی آشناست.اما با این وجود، بسیاری از اوقات اطلاعات ما درباره ویزای شینگن و شرایط اخذ ویزای شینگن ناقص است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در یک مطلب جامع، تعاریف و مفاهیم ویزای شینگن را با یکدیگر بررسی کنیم.

اگر شما نیز دوست دارید درباره شرایط اخذ ویزای شینگن و مدارک مورد نیاز ویزای شینگن اطلاعات کسب کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن یا به طور صحیح‌تر ویزای شنگن، در واقع اجازه ورود و تردد در کشورهای عضو پیمان شینگن است. 26 کشور اروپایی با امضای پیمان شینگن، تمامی قوانین عبور و مرور و کنترل گذرنامه را مرزهای مشترک خود لغو کرده‌اند. این منطقه که بزرگترین منطقه بدون ویزای جهان است، منطقه شینگن نام گرفته است. در واقع هر یک از شهروندان این کشورها می‌توانند به‌راحتی و بدون نیاز به دریافت ویزا به دیگر کشورهای عضو سفر کند.

کشورهای عضو پیمان شینگن که برای سفر به آنها به اخذ ویزای شینگن نیاز دارید عبارتند از:

  • اتریش، اسپانیا، استونی، اسلوواکی، اسلوونی، ایتالیا، ایسلند، آلمان، بلژیک، پرتغال، جمهوری چک، دانمارک، سوئد، سوئیس، فرانسه، فنلاند، لاتویا، لتونی، لهستان، لوکزامبروگ، لیختن اشتاین، مالت، مجارستان، نروژ، هلند و یونان.

از آنجایی که این کشورها قوانین ویزا و تشریفات روادیدی را در مرزهای خود حذف کرده‌اند، شهروندان دیگر کشورها (کشورهای غیرعضو در پیمان شینگن) برای ورود به آنها باید برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنند.

ویزای شینگن انواع مختلفی دارد که بر اساس شرایط و هدف سفر متقاضی صادر می‌شود اما معمول‌ترین ویزای شینگن، ویزای نوع C یا همان ویزای گردشگری شینگن است. ویزای شینگن یک ویزای کوتاه مدت است که اجازه می‌دهد به هر یک از کشورهای عضو پیمان شینگن وارد شده و برای حداکثر 90 روز در یک بازه شش ماهه، در این کشورها اقامت و تردد داشته باشید. البته باید در نظر داشته باشید که ورود شما به منطقه شینگن، باید از کشور صادرکننده ویزا باشد و پس از آن می‌توانید به دیگر کشورهای شینگن سفر کنید.

شرایط اخذ ویزای شینگن به طور کلی در تمام کشورهای عضو یکسان است و هر یک از کشورهای عضو می‌توانند ویزای شینگن را برای فرد متقاضی صادر کنند. البته باید توجه داشته باشید که مدت زمان اعتبار ویزا بر اساس اهداف و شرایط شما و با صلاحدید سفارت‌ تعیین خواهد شد.

ملاحظات ویزای شینگن

اما پیش از صحبت درباره مدارک مورد نیاز ویزای شینگن و شرایط اخذ ویزای شینگن، بهتر است دو مفهوم مهم را بررسی کنیم؛ مدت اعتبار و مدت اقامت ویزای شینگن.

این عبارات، مفاهیم جداگانه‌ای هستند که بسیاری از اوقات دچار گمراهی متقاضیان و دارندگان ویزای شینگن می‌شود.

مدت اعتبار یا Visa Validity، از زمان صدور و اخذ ویزای شینگن آغاز می‌شود و پس از پایان آن، ویزا منقضی شده و نمی‌توانید وارد منطقه شینگن شوید.

اما مدت اقامت یا Duration of Stay، حداکثر تعداد روزهایی است که اجازه اقامت در کشورهای عضو پیمان شینگن را دارید. اولین روزی که به یکی از کشورهای عضو شینگن وارد شوید «روز اول» خواهد بود و تا پایان «روز آخر» می‌توانید در منطقه شینگن حضور داشته باشید (البته به این شرط که مدت اعتبار ویزا منقضی نشود).

مدت اقامت ویزای شینگن حداکثر 90 روز است که سفارت کشور مورد نظر با توجه به شرایط و هدف شما از سفر، می‌تواند تعداد روزهای کمتری را برای شما تعیین کند. در صورتیکه سابقه سفر چندان زیادی نداشته باشید و برای گشت و گذار به اروپا سفر کنید، معمولاً ویزای شینگن 15 روزه برای شما صادر خواهد شد.

به عنوان مثال، در صورتی که ویزای شما در تاریخ 1 ژانویه و با مدت اقامت 15 روز صادر شود، می‌توانید تا 30 ژوئن به کشورهای عضو شینگن سفر کنید و برای 15 روز اقامت داشته باشید. با رسیدن 30 ژوئن، اعتبار ویزای شما به پایان می‌رسد و حتی در صورت پایان نیافتن مدت اقامت، باید حوزه شینگن را ترک کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای شینگن

اما مهمترین نکته برای اخذ ویزای شینگن، گردآوری مدارک مورد نیازی ویزای شینگن و تحویل آنها به سفارت است. این مدارک نشاندهنده صلاحیت شما برای دریافت ویزای شینگن است و سفارت بر اساس آنها نسبت به تقاضای ویزای شینگن شما پاسخ می‌دهد. باید بدانید که در صورت ناقص بودن مدارک، درخواست شما بدون شک از طرف سفارت رد (ریجت) خواهد شد.

کلیات مدارک مورد نیاز ویزای شینگن برای کشورهای مختلف یکسان است اما ممکن است تفاوت‌های مختصری در شرایط اخذ ویزای شینگن برخی سفارت‌ها وجود داشته باشد. مدارک مورد نیاز ویزای شینگن به طور کلی عبارتست از:

  • اصل گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار
  • اصل گذرنامه‌های پیشین
  • سه قطعه عکس رنگی جدید تمام رخ با زمینه سفید رنگ
  • اصل و ترجمه شناسنامه
  • گواهی تمکن مالی و گردش سه ماهه حساب‌های بانکی
  • مدارک شغلی مانند پروانه مطب پزشکان، پروانه وکالت، حکم کارگزینی یا بازنشستگی مشاغل دولتی، جواز کسب مشاغل آزاد و گواهی اشتغال به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان

تمامی مدارک مورد نیاز ویزای شینگن باید به زبانی که سفارت اعلام کرده است ترجمه رسمی شده و همراه با اصل آنها، به سفارت تحویل داده شود.

هر چند فهرست مدارک مورد نیاز ویزای شینگن توسط سفارت اعلام می‌شود، اما ظرافت‌ها و جزئیاتی در این زمینه وجود دارد که معمولاً از طرف سفارت‌ها اعلام نمی‌شود و نیاز به دانش و تجربه تخصصی دارد. همانگونه که گفتیم، عدم ارائه مدارک لازم یکی از اصلی‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن است، پس بهتر است که پیش از اقدام برای اخذ ویزای شینگن با یک کارشناس خبره مشاوره کنید.

آژانس گردشگری ققنوس با بیش از 40 سابقه و همکاری مستمر با سفارت‌های مختلف و معتبر اروپایی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دریافت مشاوره و اخذ ویزای شینگن است.

کارشناسان بخش ویزای آژانس ققنوس با تکیه بر سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه دریافت ویزای شینگن، نسبت به تمامی جزئیات و ظرافت‌های مرتبط با مدارک ویزای شینگن اشراف دارند و با بررسی دقیق پرونده، شما را در تکمیل و گردآوری یک پرونده قوی راهنمایی می‌کنند. درصد بالای موفقیت درخواست‌های انجام شده و اعتماد سفارتخانه‌های معتبر به ققنوس، نشان دهنده تخصص و دقت بالای کارشناسان بخش ویزای ققنوس در بررسی و تکمیل پرونده‌های متقاضیان ویزای شینگن است.

ویزای شینگن تضمینی

این روزها تبلیغات متعددی با عنوان «ویزای شینگن تضمینی» در فضاهای مختلف به چشم می‌خورد. اما باید بدانید که اینگونه تبلیغات به‌طور کامل دروغین هستند و قصد فریب شما و دیگر متقاضیان اخذ ویزای شینگن را دارند. توجه به این نکته ضروری است که صدور یا عدم صدور ویزای شینگن، تنها در اختیار سفارت است و هیچ فرد یا موسسه‌ای نمی‌تواند در این رابطه تضمین دهد.

حتی کارگزاران سفارت‌ها (VFS) نیز تنها رابط بین متقاضی و سفارت هستند که مدارک را از شما گرفته و به سفارت تحویل می‌دهند و هیچ دخالتی در فرآیند بررسی و صدور ویزا ندارند.

ویزای شینگن فوری

یکی دیگر از تبلیغات دروغین که این روزها متقاضیان اخذ ویزای شینگن را فریب می‌دهد، تبلیغ «ویزای شینگن فوری» است. فرآیند بررسی و صدور ویزا کاملاً محرمانه و تنها در اختیار سفارت است و هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی دیگری در آن دخالت ندارد و نمی‌تواند زمان آن را تعیین کند.

در واقع برخی از موسسات فعال در زمینه مشاوره و اخذ ویزا، به‌دلیل اطلاع از زمان‌های خالی سفارت‌ها و یا برخی روابط غیرقانونی، می‌توانند وقت نزدیکتری برای مصاحبه سفارت بگیرند. در واقع تبلیغات ویزای شینگن فوری مربوط به دریافت وقت سفارت فوری است و ارتباطی با فرآیند صدور ویزای شینگن شما ندارد.

آژانس ققنوس با تکیه بر 40 سال همکاری و اعتبار نزد سفارت‌های کشورهای اروپایی مانند فرانسه، ایتالیا، سوئیس، اسپانیا و .... همواره بر راستی و درستی تاکید داشته و تلاش کرده است با بررسی دقیق و علمی پرونده متقاضیان، بهترین مشاوره را در امر اخذ ویزای شینگن ارائه کند.

در واقع برای اخذ ویزای شینگن تنها کافیست با کارشناسان بخش ویزای آژانس ققنوس تماس گرفته تا تمامی مراحل اخذ ویزای شینگن شما بدون دردسر طی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و اقدام برای اخذ ویزای شینگن از طریق آژانس ققنوس، می‌توانید به وبسایت ققنوس مراجعه کرده یا با شماره تلفن 021-24525 تماس حاصل فرمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها