سفر و گردشگری در سالیان اخیر اهمیت ویژه ای در زندگی پیدا کرده و جزیی جدایی ناپذیر از سبک زندگی ما شده است.
کد خبر: ۱۲۳۹۲۰۷
ترمه تراول؛ استارتاپی که با معرفی جاذبه های توریستی ایران ارز آوری میکند

سفر همیشه الهام بخش انسان های موفق بوده و ایده های جدیدی برای ارایه دارد. امروزه گردشگری یک صنعت بسیار بزرگ و پر رونق است و کشور های توسعه یافته توجه ویژه ای به این صنعت دارند. طبق پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) تجارت بین‌المللی تا سال 2020 در اختیار صنعت گردشگری قرار خواهد گرفت که سهم کشورهای در حال توسعه از این صنعت به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. علاوه بر این با شرایط دشوار اقتصادی کنونی توجه ویژه به صنعت گردشگری و مسافران ورودی می تواند درآمد ارزی بسیار خوبی را نصیب کشور کند. در سال گذشته حدود 4 میلیون و 900 هزار توریست به ایران سفر کرده اند که با توجه به ظرفیت های تاریخی فرهنگی و طبیعی ایران رقم بسیار پایینی است وخود گویای این موضوع است که اولا این بخش نیازمند توجه ویژه و کمک های دولت و مجلس است تا با حمایت از استارتاپ ها و شرکت های فعال در این حوزه صنعت گردشگری را به خوبی تقویت کنند و ثانیا صنعت گردشگری می تواند به خوبی جایگزین نفت شود و درآمد های سرشاری را نصیب کشور کند. علاوه بر این ظهور پدیده هایی مانند گردشگری پایدار که مفهومی جدید، ولی بسیار مهم در صنعت گردشگری است توجه به این صنعت را بیش از پیش ضروری کرده است. گردشگری پایدار، با اتکا بر مفهوم توسعه‌ی پایدار، می‌خواهد صنعت گردشگری در عین سوددهی اقتصادی، کم‌ترین تاثیر را بر جامعه میزبان و محیط زیست داشته باشد.

ترمه تراول یکی از استارتاپ های نوپاست که در ابتدای سال 98 توسط گروهی 5 نفره از جوانانی که همه یک هدف مشترک داشتند، با شعار «سفر به ایران،آسان تر از همیشه » شکل گرفت. علاقمندی به سفر و گردشگری و شناساندن نقاط بکر و ناشناخته ایران به گردشگران خارجی هدفی بود که زیربنای ترمه را تشکیل داد. ترمه تراول (Termeh Travel) استارتاپی جوان و پلتفرمی کامل برای خدمات ویژه گردشگران خارجی است. کادر مدیریت ترمه را دانش‌آموختگان گردشگری،هنرمندان ،برنامه نویس ها و توسعه دهندگان علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ ایران و محیط زیست شکل می‌دهند.

در ترمه انواع خدماتی که یک گردشگر برای سفر به ایران نیاز دارد مانند ویزای ایران (Iran Visa) بیمه گردشگری، تورها و پکیج های مختلف، بلیط های هواپیما، قطار، اتوبوس، اجاره خودرو وتوریست کارت ارایه میشود. در ترمه همه عاشق کاری که انجام می دهند هستند و دلیل کار کردنشان فراتر از مسائل اقتصادی و مادی، میل به رشد و اثر گذاری و از همه مهم تر شناساندن چهره واقعی ایران به دنیا است. در ترمه هدف این است که برای گردشگران خارجی تجربه ای جذاب و فراموش نشدنی خلق شود تا بتوانند تصویر جذابی از ایران داشته باشند و خودشان معرف فرهنگ و مهمان نوازی ایرانیان باشند. یکی دیگر از ویژگی های خاص ترمه استفاده از تور لیدر ها و راهنمایان محلی است. عرفان صالحی مدیرعامل ترمه میگوید دلیل اصلی استفاده ما از راهنمایان محلی این است که ما با استفاده از این راهنمایان به اقتصاد محلی کمک میکنیم و ارزی که گردشگران به کشور می آورند در روستاها و جوامع مقصد هزینه میشود. برای مثال تورهای Nomad (تورهای عشایر) که اخیرا مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته با تزریق پول به باقی ماندن سنت های کهن عشایری کمک میکند.

در بخش وبلاگ، ترمه بر روی تولید محتوا به صورت متمرکز و تخصصی کار میکند. این بخش شامل موارد جذاب و متنوعی است. از بخش معرفی و آموزش پخت غذاهای ایرانی گرفته که طرفداران بسیار زیادی دارد، تا معرفی جاذبه های تفریحی، تاریخی و فرهنگی ایران و همچنین اطلاعات لازم سفر وبلاگ ترمه تلاش میکند تا مسافران خارجی بتوانند سفری آسوده و بی دغدغه به ایران داشته باشند.

منبع : ویرلن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها